A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla Linea Terra 1.4 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Béka, az érték

Szöveges ítélet

Külsőre sosem tetszett a békalámpás modell, és ez azóta sem változott amióta megvan. Csúnya kívül, belül. De nem a szépsége miatt vettem. Pár éve amikor kezdett rendesen rozsdásodni az E10es corollám, gondoltam nem javítgatom, keresek inkább egy utódot.

Abban az időben többnyire motorral közlekedem, de néha nagyon kellett hogy ott legyen az autó (persze főleg télen). Mivel összességében keveset autóztam, nem akartam milliós értéket az utcán tartani. Maradt keresési célpontnak az öreg Corollák közül valami vállalhatóbb állapotú példány.

Az autót amit végül megvettem egy ismerős árulta egy ideje, kölcsönkértem kipróbálni egy hétre. Az 1.6os (4AFE) corolla után az 1.4es 4EFE motor ereje harmat volt, de hamar megszoktam hogy pörgetve azért van valamennyi használható ereje. Egy hét alatt ki tudtam mindent próbálni, és egy alapos állapotvizsgálásra is jutott idő. A szerelőm szerint korrektül karban volt tartva, nem volt porrá törve (egy két kocc, amit az előző tulaj el is mondott) és a műszaki állapota kiváló a 275ezer km ellenére. (Szerelő szerint nem tekerték, mert ahogy elmondta jobb állapotban volt az egész autó kívül-belül, mint a 150-200e km közötti példányok amit hozzá hordanak.) Azt javasolta hogy ha ilyet szeretnék, ne is keressek tovább. Egy hét alatt még arra is volt idő hogy az olajfogyasztás méregessem. Mentem vele kb 1000km alatt nem volt mérhető fogyás. (Szerelőm szerint ez probléma lehet, de szerencsére nem volt az). Azóta kiderült futásteljesítmény ellenére tényleg csak minimálisan eszi az olajat. 10e km olajcsere periódus között olyan 4-5 deci fogy el. Nem akartam 1.4-est, de az ára és az állapota miatt végül megvettem.

15ös alufelnivel és 195/50es gumikkal kaptam. A nagyobb felnivel és a széles peres gumikkal nagyon jól viselkedett az autó. Közvetlen volt a kormányzás, nagyon stabil volt kanyarokban, kicsit gokart feelingje volt az egésznek a könnyű súlyával. Sajnos az első 4 személyes megpakolós úton kiderült a hátsók gumik beleérnek a kaszniba. Emiatt úgy döntöttem visszaváltok lemezfelnire és gyári gumiméretre (185/65 R14). Az autó viselkedése ezzel határozottan rosszabb lett. Kormányzás késik, kanyarokban borulna, nyúlik az egész. Cserébe a rossz Budapesti utakon nem ráz, és az úthibák nem húzzák el oldal irányba az autót mint a /50es gumikkal.

Az autón minden működik mint új korában. Bár az is igaz hosszan nem lehet sorolni az extrákat. A klíma nem túl erős, de a legnagyobb melegben is hűt annyit hogy kellemes marad a hőmérséklet. Az elmúlt 30e km alatt sok baja nem volt. A műszerfal izzókat cserélgettem, és a generátor döglött be (erről lejjebb).

Pozitívumok:

- Jól eltalált méret vegyes használatra. Városban jól lehet vele parkolgatni, nem túl hosszú, és jól lehet érezni hol vannak az autó sarkai. Annyira viszont nem kicsi, hogy ne férjen el benne 4 ember csomagokkal. A csomagtartó bár csak 370 literes, brutális méretű tárgyakat lehet belepakolni a hatalmas csomagtér nyílás miatt (liftback). A hátsó üléseket vízszintesbe lehet hajtani, amivel óriási csomagterünk lesz. Ez a jó pakolhatóság az egyik legnagyobb erőssége, kifejezetten ezért szimpatikus ez az amúgy csúnya "csótányseggű" modell. A sedan és a rövid hatchback változatok lehet hogy szebbek, de ez praktikusabb.

- Megbízhatóság. Az előző tulaj közeli ismerős, nem sok mindent kellett javítanunk az autón az elmúlt 10 évben. 300e km-el a számlálóban, 16 éves korában bármikor tök nyugodtan elindulnék vele világgá. (Igaz a generátoros kaland külföldön nem jött volna jól)

- A karosszéria jól bírja a strapát. Ennyi idősen az előző corollám már rohadt, ezen nyoma sincs a rozsának sehol. (utcán parkolt az elmúlt 10 évben télen is)

- Jó fogyasztás. Ez relatív, hiszen egy mai 1.8as szívó fogyaszt ennyit 140 lóerő mellett. De az öreg 4EFE blokktól ez szerintem nem rossz. A gyári fogyasztási adatokat hozza. 9 fölé nem bírtam vinni klímával dugózva, és télen sem (BP). Kint a városból 6 körül eszik, autópályán 130-140 tempónál 7-7.5. Én olyan 7.5 átlaggal járok, többet megyek városban (BP).

- Futómű jól bírja a strapát BP rossz útminősége mellett.

- Nem különösebben zörög/nyiszog benne semmi. Amikor megvettem kopogott a 2 hátsó hangszóró, azokat kidobtam, azóta csend van.

- Klímája bár nem túl erős, de legalább jól bírja a strapát. Ne vegyrn senki ilyet klíma nélkül. 20 fok felett már be szoktam kapcsolni ha süt a nap. Hiba még 16 évesen se jött elő. 2013-ban voltam klímaszerelőnél átnézetni, azt mondta nem fogunk találkozni pár évig miután lefejtette és vissza töltötte a gázt. Eddig igaza lett...

Negatívumok.

- Nulla presztizs, és esztétikum. A beltér siralmas, főleg az üléshuzat szín és minta katasztrófa. (Igaz a használt anyagok egész jók, és nem is nagyon kopnak) Külsőre is problémás. Csúnya az egész úgy ahogy van :)

- 100km/h felett hangos menetzaj. Amúgy alatta sem halk. (pl üvölt a motort ha pörgetjük).

- Hátul szűkös hely. Hosszú távra ne ültessünk be hátra 100 kilós 2 méteres embereket.

- Az 1.4es 4EFE motor nem valami vadállat. 3ezres fordulat alatt alatt lomha. Pörgetve elmegy, de akkor meg üvölt. Megszokható, de jobb lett volna az 1.6os. Az alig fogyaszt többet és 2 ezertől már úgy ahogy megy.

- Kényelmetlenek az ülések elől is hosszú távon. Elviselhető, de a zajossága mellett leginkább ez zavar benne. Sehogyan sem tudom beállítani hogy a derekamnak kényelmes legyen.


Összességében:

Az autó különlegessége hogy jelenlegi életkorában kiemelkedően magas értéket képvisel. Tökéletes A-ból B-be "válság" autó. 4-500ezer forint között lehet a piaci értéke, és ennyiért van egy jól pakolható, nem rozsdásodó, klímás, megbízható autóm.

Az utóbbi 1 évben egyre többet megyünk felpakolva hosszabb távra autóval, emiatt elkezdtem nézegetni a 10 év körüli Avensiseket. Ezt jelenleg anyagilag is megengedhetném magamnak, de teljesen hülyeségnek tűnik hogy eladjam a békalámpást. Egyszerűen többet ér mint amennyit adnak érte. Valószínű előbb utóbb Avensis lesz belőle, de nem adom el a Békát, megy valakinek a családba.


Hibalista

- Generátor tönkrement. Valamennyit még töltött autópálya tempóban, így 100km távolságról félig akkuval hazajöttünk vele. A villamossági szerelő szerint ezek a generátorok nem szoktak megdögleni. Azt mondta beázás nyomok láthatóak, de nem rémlik hogy térdig érő vízben mentem volna vele. Fel lett újítva, nem volt drága (15e körül), és azóta is működik jól.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 270000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla E10 Következő autója? Avensis T250
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (217 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)