A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,4 Liftback 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aki csak vezetni szeret, annak ezt ajánlom

Szöveges ítélet

Csak azért vállalkoztam arra, hogy írjak az autómról, mert szeretném, ha megismernék egy olyan autós véleményét is, aki nem ért az autókhoz. Ez is tanulságos lehet, mert olyanoknak is kell autó, akik csak vezetni szeretnek.
Mert én csak egyet tudok igazán csinálni vele, viszont azt szeretem is: vezetni. Arra nincs szükségem, hogy mindenkit magam mögött hagyjak - erre soha nem is vágytam. A lomha döcögést sem szeretem. Ez az autó nem túl erős, de ha kell, tudok vele előzni és autópályán 130-140-nél is (ez az utazója) könnyedén tudok gyorsulni, ha a helyzet úgy kívánja. Ráadásul én folyton járatom a klímát, aminek sem a teljesítményre, sem a fogyasztásra nem érzékelem a negatív hatását. A klíma egyébként remekül működik és ezt sem kellett javítani, vagy akár utántölteni, ami már szinte rejtély a számomra.
Nagyon kezes autó, könnyű és jó érzés vezetni. Én ütöm-vágom, huzatom, gyorsulok vele, ha kell, használati eszköznek tekintem, de azért nagyon szeretem is közben.
Családos emberként nagyra értékelem, hogy jól pakolható, nagy a csomagtere. Egyszer egy jól megpakolt V70-es Volvo kombiból pakoltam át bele és csak a háromkerekű biciklit kellett a hátsóülésre tenni. Máskor kádat, ajtót, kétméteres fenyőfát szállítottam benne. Azt figyeltem meg, hogy manapság ritka az olyan autó, ami alsó középkategóriás és mégis lehet pakolni.

Na és ami a lényeg! Ha nem értesz az autókhoz és nem is különösebben érdeklődsz irántuk, ha csak vezetni szeretsz és az elsődleges célod, hogy eljuss A-ból B-be, ha el akarod kerülni a bosszúságot és az autódra szinte semmit nem akarsz költeni (mondjuk, jobb utazni, vagy olvasni, vagy jókat enni stb.), hát akkor vegyél Toyotát. Egyesek szerint egyébként az újabbak, már nem is ennyire jók. A motorháztetőt alig-alig nyitottam fel mióta megvan az autó. Közben a feleségemmel megjártuk vele az idén nyáron Szlovéniát, meg keresztül-kasul az egész országot. De el mernék indulni vele bárhova.
Na, hogy valami rosszat is írjak.
Irigykedve figyelem, hogy az újabb autókban olyan magasan ülnek az emberek és nagyobb a fejtér. Amolyan kisebbrendűségi komplexusom van ettől és úgy érzem, nem vagyok olyan biztonságban, mint ők. 185 centi vagyok és ha teljesen egyenes derékkal ülök a kocsiban, hát megüthetem a fejem búbjával a tetőt. Lehetne valamivel nagyobb a lábtér is. Meg a mai kocsikban már van ABS. A szervó nekem egy kicsit kemény, bár egy barátom -aki kipróbálta - azt mondja, így van jól. Meg már bánom, hogy nem a 110 lóerős 1,6-os változatot vettem, bár ahhoz képest, hogy 1,4-es és valami 87 lovas (na még ezt sem tudom!), nem rossz a teljesítménye. Sokat vezettem új, 110 lovas Focust és olyan nagy különbséget nem éreztem.
Na, azért a klíma mégsem százas: télen volt mikor hagyta bepárásodni az ablakokat. Ez kellemetlen volt és olyan ciki.
És végül. Több, mint 4 éve 1,4 millióért vettem és ma is adnak ezért a típusért, állapottól függően, 800 ezer-1 millió forintot. Szerintem, más autókkal összevetve, nagyon keveset is bukok vele, ha eladom.

Hibalista

- Utólag meggondolva, lehet, hogy nem volt semmi baja, de úgy éreztem, hogy rosszul veszi az egyest a váltó, úgyhogy kicseréltettem - 30 ezer forint volt (bontott) és azóta sincs semmi baja. Ezen kívül nem volt semmi baja. Persze fékpofát egyszer cseréltem, meg olajcsere, légszűrő, pollenszűrő. Két alkalommal égett ki a lámpája - ezt öt perc alatt és egy ezresért megcsinálták, egyszer pedig én magam kicseréltem, mert még ez az a típus, amin ilyen műveletet házilag is simán el lehet végezni. Más tényleg nem volt. Ja, meg egyszer a futóművét is beállították:) És az ablaktörlő lapátokat is kicseréltettem egy benzinkutassal egyszer (kb. 1500 Ft).

Ide hordtam szervizbe

Nem tudom. Mindig az apám vitte a barátjához vizsgáztatni, ilyenkor végezték el a fenti csip-csup munkákat. Mivel semmi baja nem volt, nem volt alkalmam szerelővel megismerkedni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Honda FR-V
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)