A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.4 VVT-i, Harmony 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A titok három szóban rejlik: Made in Japan ;-)

Szöveges ítélet

Tudom, az autós társadalom szemében elég semmisnek, unalmasnak vett, lenézett típusról van szó, de gondoltam megosztok néhány gondolatot a japán igáslovak egyik legtipikusabb alakjáról. Az autó egy ráncfelvarott E11-es Corolla, szedán karosszériával, JT-s (japán gyártású) alvázszámmal, az utolsó szériából, 2000-ből.

Az autó meglehetősen rendhagyó körülmények között került hozzánk. Van egy ismerősöm, régebben kollégák voltunk, majd elment máshová dolgozni. A lényeg, övé volt az autó, melyet 2006-ban vett, akkor 6 évesen. Tavaly (2014-ben) kitalálta, vesz egy új Fluance-ot, a Toyotát meg beszámoltatja. Mondtam neki, amennyiért a kereskedés beveszi, annyit én is adok érte. Hát így történt. 170e km-rel, 400e Ft-ért, ismert előélettel, ismerőstől vásároltuk meg 2014. tavaszán.
Nekem akkor egy Fiat Fiorino teher verzióm volt, melyet újonnan vettem 2009-ben. A Toyotára nem volt szükségünk, lesz ami lesz alapon hoztuk el. A család közben gyarapodott, így fordult a kocka, a Fiat-ra nem lett szükségünk, kevésnek bizonyult a két ülés. A Fiat-ot nagyon szerettem, hibátlan volt a nálam töltött öt év alatt, de valahogy azon vettem észre magam, hogy a Toyotával járok mindenfelé. Így az olaszt eladtuk, megadták érte amit kértem, kicsit meg is sirattam.

Beleszeretni egy 15 éves Toyotába? Elég hülyén hangzik, de valami ilyesmi történhetett.

Az autóval két év alatt 25000 km-t mentem, ez idő alatt az alábbi kiadások történtek:
- A gumik jó kopottak voltak az autón vásárláskor. A gyári méret 165/70R14 volt, ami necces, mert ebben a méretben nem találtam Bridgestone abroncsot. Tudom, hülyeség, én gumimániás vagyok, csak a japán gyártó termékeivel közlekedem. Így vásárlás után kapott a gép egy garnitúra EP150 Ecopia gumit 175/65R14 méretben. Majd jött az első tél, és ezzel együtt egy szett LM30 Blizzak ugyanebben a méretben, külön felnin. Természetesen a gumikat zsír újonnan vásároltam. A két szett összesen 120e Ft volt, szerelve.
- Volt kollégám a motorolajat rendszeresen cseréltette, de a többi folyadékról nem tudott semmit. Így azonnal olajcsere a váltóban (Eneos 75W-90), fékolajcsere, fagyállócsere meg négy új NGK a biztonság kedvéért.
- Nem voltam elégedett a világítással, így jött egy garnitúra Osram NightBreaker Plus izzókészlet a HB4-es tompítottba, meg egy szett a HB3-as távolságiba. A világítás drasztikusan javult, a pénztárca 13e Ft-tal lett kevesebb.
- A gyári kazettás rádió két hangszórójával vállalhatatlanul szólt. Ezt nem hiszem el, hogy a Toyota ilyet kiengedett a gyártósorról. Öregapám Sokol rádiója merülő elemmel sem szólt ilyen - elnézést a szóért - sz*rul. Így jött a Jófogásról egy Alpine fejegység, Alpine első szettel (hangváltó, 4 hangszóró), plusz két Alpine ovál a kalaptartóba. Félreértés ne essék, nem az a döngetős, magamutogatós suhanc vagyok (egyetemen oktatok, docensként), de vagy szól rendesen, vagy inkább ne szóljon sehogy. A beszerelés saját munka, az anyag meg 70e Ft volt.
- Volt közben több olajcsere, Castrol Magnatec 10W-40 olajat kapott a gép, eddig is az volt benne. Olajszűrő, levegőszűrő, filléres tételek, mindig cseréltem. Az autó sok rövid távot megy, nem várom meg a gyári előírást, 10000 km a csereperiódus.
- 9000 km autózás után megállt a km órában mindkét számláló. Őszintén mondom, kicsit örültem neki. A Harmony kivitel gyárilag annyira fapados, hogy fordulatszámmérő sincs benne. Hát most lesz, gondoltam, és vettem egy bontott műszerfalat. Később kiderült, a facelift előtti E11-esét, ami nem passzolt. Így kellett egy profi villamossági szerelő, aki bekötötte. Azóta szuper, 30e Ft mínusszal.
- 17000 km után lebontottam a hátsó fékdobot, ki tudja, talán soha nem volt levéve alapon. Hát nem volt... Jött is egy garnitúra fékbetét (4e Ft).
- 22000 km, valami kopog a futóműben. Nem volt könnyű rátalálni, de meglett a bűnös. Elkopott a hátsó alsó lengőkar szilentje. Csak lengőkarral együtt cserélhető, 12e Ft volt mindennel együtt.
- Műszaki vizsga, minden oké, de a hátsó lengéscsillapítók gyengélkedni kezdtek. Még használhatók, de betáraztam egy garnitúra Kayabát (csak a japán...), ha feladja valamelyik, jöhet a csere.

Amiért szeretem az autót:
- Nagyon jó érzés vezetni. Imádom a vezetést, valahogy nekem ez a gép nagyon bejön. Tudom, tudom, tudom, ne mondja senki! Arra van egy 1200-es Suzuki Bandit-om, az 3 mp alatt futja a 100-at ;-)
- Az autóban az első szériás 1.4 VVT-i motor van, 97 lóérővel. A súly 1040 kg, nem rossz arány. A VVT-i miatt lent nyomatékos, fenn megjön az ereje. A váltás érezhető, valamivel 3500-as fordulat felett. A 4ZZ-FE motorokra jellemző olajfogyasztást nem tapasztaltam, 10000 km-re kerek 1 litert kell ráöntenem. Gyorsulás 11 mp alatti, sok újautó tulajdonos meglepődött már, amikor fitogtatni akarta az új járgánya erejét...
- A motor láncos vezérlésű. A vezérműlánc élettartam lánc, soha nem kell cserélni. Ugye ez is másképp van sok magát nagyra tartó gyártónál?
- A váltó nagyon precíz. Hülyeség, de élményszámba megy a váltás. Vezettem jópár autót, közelébe sem volt senki...
- Nagyon jó a minőségérzet. Kiváltképp a felhasznált anyagok. Oké, szürke a műszarfal borítás, nincs szövet az ajtókon, és egyhangú szürke a teljes beltér is. De puha, minden illesztés pontos, nem zörög semmi. Az ülés szerintem nagyon jó, oldaltartása is megfelelő.
- Az irányjelző kapcsolója, az ablaktörlő kapcsolója japánosan precízen működik. Apróság, de mindig jó érzéssel tölt el ha hozzájuk nyúlok.
- A teljes belső tér nagyon könnyen tisztítható. Kívül sincs megmattulva a fényezés, a lámpabúrák kristálytiszták (nem sárgák, mint sok sokkal fiatalabb autón).
- A gumimániám mellett a fogyasztási adatok gyűjtése is a hobbim. Mindig tele tankolok, km állás a blokkra, aztán este mehet az adatsor a számítógépre. Vegyes, főleg városi használatban 40 tankolás átlaga 6,30 liter/100 km. A legkisebb fogyasztás 5,78, a legnagyobb 6,82 volt. Nyáron 6,10, télen 6,45. Lehet, hogy egy mai 1.4-es szívó sem tudna ezeknél jobb számokat produkálni.
- A vékony ajtók miatt szokatlanul szélesnek tűnik bent az autó. Szélesebb, mint édesapám G Astrája.
- Független hátsó felfüggesztés van benne, kiváló az úttartása. Ez inkább rossz úton igaz, jó úton lehetne feszesebb. A kormány szerintem sokkal több visszajelzést ad, mint az Astráé, bár néha, főleg kanyarban gyorsításkor túlkormányzottnak tűnik.
- Bármi hihetetlen, nincs említésre méltó rozsda az autón. Sehol.
- Nagyon gyorsan melegszik, télen hamar fűt. A vízhőfok jelzője gyorsan beáll középre, onnan eddig még soha nem mozdult el. Jól szabályozható a hagyományos fűtéscsap, a termosztát működése is példás.
- Nulla a presztízse, fel sem tűnik ha valahol ott van. Észrevehetetlen az úton, a parkolóban, mindenhol (kivéve a drága fényképeken). De a teljesítmény benne van!

És ami nem annyira jó:
- Sajnos az én autómban is megvan a 4ZZ-FE motor egyik típushibája: a kopogásérzékelő és az ECU néha nincsenek összhangban, ilyenkor becsörög a motor. Semmi egyéb, mint egy fél másodpercig egy kis csörgő hang és ennyi (feleségem nem veszi észre). A fórumokon ezt az ECU hibájának írják. Sajnos programozni nem lehet, így ilyen marad. Köszönjük szépen a Bosch-nak, hogy ilyen klasszul sikerült ezt összehozni! (Bárcsak Denso lenne benne...)
- Az autó nagyon alacsony, így annyira nem könnyű beszállni. Ha már benn ül az ember, akkor minden oké, leszámítva azt, hogy az alacsony pozíció miatt minden szembe jövő autó lámpája éjszaka erősen vakít. Még azé az elenyésző hányadé is, amelyik rendesen be van állítva a lámpája.
- A csomagtartó nem nagy, és elég rosszul pakolható.
- A hátsó ülés nem hajtható le, teljesen fix. Hosszabb tárgyak nem szállíthatók a csomagtartóban.
- Nincs szakaszos működés az ablaktörlőn. Csepergő esőben lehet húzogatni a kart rendesen. De legalább japánosan precízen működik.
- Autópálya tempónál nagy a zaj. Főleg a szélzaj, de van motorzaj és gumizaj is bőven. Kisebb tempónál viszont kimondottan csendes az autó.
- Sajnos nincs ABS, és légzsák is csak egyetlen darab van. Ez utóbbit különösen sajnálom...
- Nincs klíma, nincs elektromos ablak, nincs elektromos tükör, nincsenek zsebek az ajtókon, és istetudja mennyi pohártartó sincs benne. Nem vezérelhető a kormányról a kürtön kívül semmi, és nincs 12 voltos aljzat minden sarkon. Na ezek azok, amikre egyáltalán nincs is szükségünk ;-)

Összességében nagyon meg vagyunk elégedve az autóval, feleségem is kedveli, a gyerkőc is jól megvan hátul. Két gyerekkel neccesnek tűnik a helykínálat (főleg a csomagtartó), majd meglátjuk. Egyszerű, de ami kell, az benne van.

Vehetnénk másik autót, szebbet, újat, jobban felszereltet. De egyenlőre nem. Szeretjük. És ami a legfontosabb, mindannyian jól érezzük magunkat benne. Az alacsony presztízse miatt nagyon lenn van az E11-es Corollák ára a piacon, így valószínűleg akkor is megtartjuk, ha veszünk majd valamikor egy másikat.

Most már tudom, mit jelentett a Made in Japan felirat. Mit jelentett, amikor még földi halandók számára is létezett, és elérhető volt.

Hibalista

- Néhány szilentet cseréltem a futóműben, ill. a gyári km óra megállt. Más semmi. A szilentek ára filléres, komplett műszerfalat vettem bontottam 8000 Ft-ért.

Ide hordtam szervizbe

Édesapám szakmája szerint autószerelő, így magunk csinálunk mindent. Van egy nagyon jó maszek szerelő ismerősöm, ő segít az alkatrészek beszerzésében.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiorino Következő autója? Csak ha kell a nagyobb csomagtartó
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)