A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1,6i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A hűséges japán szolga

Szöveges ítélet

2010-ben vásároltam, ugyanis összetörte egy srác az előző kocsimat. Egy jobbkezes kereszteződésben nem adta meg az elsőbbséget és kb. 60 km/h-s sebességgel oldalról belémvágódott. Nem lett bajom, de az autót totálkárra tette. Jah, egyébként az szintén e11 Corolla volt, csak 1.3-as és szedán változat. Azt a kocsit 4 évig használtam, nagyon sajnáltam… Az alatt nagyjából 100.000 km-t tettem bele, és csak féktárcsát és betéteket cseréltettem rajta az olajcserén kívül. Szóval amikor összetört, akkor gyorsan kellett a munkám miatt egy másik autó, nem volt kérdés hogy ez a típus lesz. Megnéztem a hahu-t, szembejött a hirdetés, telefonáltam és mentem is a kocsiért. Azóta már máshol dolgozom, nem feltétlenül kell napi szinten az autó, így közel 9 év alatt a felét sem tettem bele km-ben, mint az előzőnek.
Mivel Budapesten is sokat közlekedek vele, ezért sajnos nem úsztuk meg kisebb koccanások nélkül az együtt töltött éveket. 2011-ben a Nagykörúton egy bringás miatt fékezett előttem egy középkorú hölgy, mivel nem tudta eldönteni hogy kikerülje vagy lassítson és besoroljon mögé, ezért mikor elkezdte kikerülni akkor vészfékezett egy egészségeset. Mivel én tartottam a követési távolságot ezért szorosan de meg is álltam. Viszont a mögöttem közlekedő már nem tudom, ezért belémjött és rá is tolt az előttem haladóra. Hátul minimális benyomódás, elől viszont a géptetőt kellett kicsit egyengetni + fényezni.
A másik eset már sokkal megdöbbentőbb volt. A munkahelyem előtt ácsorogtam és beszélgettem, az autótól kb. 5 m-es távolságra, amikor egy BKV busz (csuklós Ikarus) fordulás közben a pótjával végighúzta a kocsi teljes bal oldalát, majd nagy lendülettel elhajtott. Azt hittem rosszul látok. Még szerencse hogy pont ott voltam és láttam a rendszámát. Telefon a rendőrségnek és a BKK-nak, rendőrség ki, sofőr vissza. A kárt rendezték természetesen. El sem tudom képzelni mi lett volna ha nem látom az egészet…
Az autó nem hagyott ott sehol, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Ezen kívül – mivel hosszútávon gondolkodom az autóval – csináltattam alváz- és üregvédelmet. Gyakorlatilag most olyan mint az új autó, minden működik rajta és legalább 5 évig átrohadni sem fog. Egyébként egy gramm rozsda nincs az autón. Sehol.
Az autóban a ritkább és erősebb 1.6 motor (4AFE) van szerelve, melynek köszönhetően közel 110 Le áll rendelkezésre úgy, hogy a fogyasztása az 1.3-ashoz (vagy ahogyan sokan aposztrofálják 1.4 motor) viszonyítva csupán pár decivel magasabb. Az erősebb motornak köszönhetően közel 10 másodperc alatt van százon, úgy hogy nagyobb tempónál (pl. autópályán) kisebb fordulaton éri el ugyanazt az a sebességet és a fogyasztása is alacsonyabb. A motor a Toyota talán legmegbízhatóbbika, sima szívó (nem a korai olajevős VVTI). Én vegyesben (főút és város) 7,5 l-rel járok, városban viszont simán megeszi a 8,5l-t, pedig nekem egyáltalán nem nehéz a lábam. Egyéként voltunk nyaralni vele többször Horvátországban, ahol 120-130-as tempónál 7l környékét mértem.
Ami negatívum, hogy nekem kicsi (182 cm vagyok). Nem is a magasságom miatt, hanem az ülőlap rövid... Hosszú utakon rendesen beáll a combom, teljesen elgémberedik…
Amivel még vigyázni kell, azok a fekvőőrmesterek meg a le- és felhajtók. Könnyen leér a kipufogócső, pláne ha meg van pakolva. Egyébként hiába 3 ajtós, hátul is el lehet férni könnyen (csak a be- és kiszállás macerásabb, mint egy 4 vagy 5 ajtósnál), a csomagtér pedig óriási, pláne ha lehajtjuk az üléseket. Simán elfér 2 bringa is (próbáltuk).

Hibalista

- Semmi, csak a kopó alkatrészek. - - 2013: bal első féltengely cseréje - - 2015.04 hó: komplett vezérléscsere (245.000 km) - - 2016.06 hó: hátsó telepszkópok cseréje + szilentek + stabilizátorok - - 2017.08 hó: jobb oldali első féltengely cseréje + váltóolaj csere - - 2018.04 hó: kipufogó végdob cseréje (középdobtól új kipufogócső, középdob nem került lecserélésre annak hibátlan állapota miatt, de megvettem) + első féktárcsák és betétek cseréje + hátsó dobfékek teljes cseréje kompletten a dobbal együtt (nem csak a betétek) - - 2018.05 hó: teljes alváz- és üregvédelem a szükséges lakatolással együtt.

Ide hordtam szervizbe

ToyoTeam Garage - Újpest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 195000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 550000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corolla 1.3i Következő autója? Outlander
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (220 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)