A Bordó villám, avagy örök élet+1 nap
Szöveges ítélet
Mikor hozzám került, nagyon rossz bőrben volt szegénykém. Kívülről tele parkolási sérülésekkel, belül koszosan. A kormány nem középen volt egyenes állásban, elengedve folyamatosan balra húzott. Időnként nem akart elindulni, ezt egy akksicsere megoldotta. Előző tulajdonosa eléggé elhanyagolta, a szokásos olajok-szűrők cseréjén kívül az új vezérlés is gyorsan beépítésre került, épp a szakadás előtti pillanatban... Ahogy volt rá pénz, apránként rendbe lett téve, először a "kíváló" magyar utak által legyilkolt futómű javítása/cseréje. A lakatolásnál, mikor levették a műanyag lökhárítót, kiderült, hogy a két hátsó sárvédőt elkezdte rágcsálni a rozsda. Így a horpadások mellett ez a probléma is orvosolva lett. Utána egyetlen hibaként a Sopron-Budapest közötti úton meghalt a termosztátot tudom említeni. Sajnos a rozsda újra felütötte a fejét egy olyan részen, melynek javítása már nem lett volna kifizetődő számomra (tető és szélvédő találkozása), ezért elengedtem a kezét.
Pozitív: Nagyon könnyen vezethető, megbízható autó volt. A 101 le-s Opel után a 109 le-vel egy rakétának is beillett, annyival jobban húzott (alig egy tonna feletti saját tömeg). Nagyrészt autópályán használtam, ott is tudott meglepetést okozni, akár sokkal erősebb autóknak. Mivel egy viszonylag kicsi autóról beszélünk, könnyű volt vele parkolni.
Negatív: Szinte bárhol képes volt lefulladni. Az elején nehezen szoktam meg, hogy mindig kell egy kis gázt adni a kuplung mellé. Több márkatárs is megerősítette, hogy a régi benzines Corolláknál ez általános. Nekem az E10-es Corolla külseje sokkal jobban tetszett, ez a békaszem dizájn annyira nem jött át. Autópályán azért nem mentem tartósan 120-nál gyorsabban vele, mert a váltó nagyon rövid áttételű (120 km/h-nál 3500-at forog, 130-nál ez 3900), és olyankor zavaróan hangos a motor. Néha télen párásodott a belseje, amit elég nehéz volt megszüntetni.
Hibalista
- Komplett első futómű felújítás (gömbcsuklókig bezárólag cserélve)- kb. 150e Ft
- Új akksi - 20e Ft
- Futómű állítás - 10e Ft
- Lakatos munkák (a rozsdásodó hátsó sárvédőívek javítása, alul beázó csomagtér, néhány horpadás és parkolási sérülés javítása, fényezés) - 150e Ft
- Időnként világító Check engine miatt diagnosztika Toyota Márkaszervízben - 10e Ft
- Időnként világító Check engine miatt kopogásérzékelő csere - 20e Ft
- Termosztát - 30e Ft
Ide hordtam szervizbe
Dunakeszi, egy Opelre szakosodott szerelő a Rezeda utcában. Lekezelő stílusú, tahó ember, nem is nagyon értett hozzá (ha megcsinált egy dolgot, kijött két új hiba). Cserébe legalább olcsó volt.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Groho Team Kft. (Budaörs, Kinizsi u. 44.). Minőségi munka, gyors és korrekt ügyintézés, kedves és segítőkész csapat. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Ők rakták végül rendbe az autót műszakilag.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 290000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | F Astra 1,6 benzin | Következő autója? | E46 318i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
