4-ik Toyota a családban
Szöveges ítélet
3 hete vettem villámcsapás gyorsasággal (hétfőn megláttam, szerdám elhoztam). Azóta úgy hajtom ahogy kaptam, még most került sor a tüzetesebb átvizsgálásra. Én 104.000 km-rel vettem meg de valószínű kicsit vissza volt hajtva az óra, de nem jeletősen. A fékek voltak megkopva de egy 5-6000km-ert még velem elmennének. Ami inkább zavaró kopogásos hangot hallatott az a hásó híd hossz kitámasztó gumiszilentek.
Hatalmas csónak igazi családi autó. Nekünk a kutya miatt nagyon hasznos aki sokat jár velünk, így most a csomagtartó lett az ő birodalma így nem piszkolja a hátsó üléseket. Az autó feltünően magas tetővel rendelkezik ami kellems érzést biztosít nem érzi magát az ember összenyomva. Mintha egy egyterűben vagy kisbuszban ülnénk. Az ülések kényelmesek, az eslők kifejezetten jól tartanak kanyarban. A fűtés lehetne kicsit erősebb, de valószínűleg nincs miből fűteni. Hisz az autó menjen is, ne egyen sokat meg még fűtsön is, hát minden nem megy. A feldélzeti kompjúteren kiolvasható fogyasztási érték kárpótol is ezért. Tisztán városi használatban (5-10km es autózások hidegindításokkal) 7,5l-es fogyasztás eredményezett 100km-en. Országúton, hosszabb úton 90-110 között a 6l körüli érték várható.
És a motor.... Kicsit féltem az ezernégyes nyomatékától - ami nem is túl nagy kb 130Nm -, de a váltójával összerakva csodálatosan mozgatja a kasznit. 1200 fordulattól minden fokozatban jól gyorsol. Engem ez nagyon megfogott. 3000-nél persze rug egyett és a "nincs határa a gyorsulásnak" érzés fog el, hihetetlenül erölködésmentesen pörög fel pillanatok alatt 6000-ig. Onnanmegmá minek tovább.... :). Autópályán azért érdemes ésszel közlekedni vele. Ugyan nekem 180-at mutatott a sebességmérő padlógáznál, a stabilitással nem volt gond. 130-140-nél a 4000 körüli fordulatszám még elviselhető nem igazán tolakodó, csak itt már a benzin kicsit vastagon ömlik a hengerekbe. Viszon a tükröknem még magasabb sebességnél sincsen hangja, a szélzaj a autó körül nem is igazán hallható. Egyelőre ennyi további tapasztalatok esetén még írok. Egyelőre nagy a szerelem, finom, puhán, csendesen vezethető a gépsárkány :))
5 hónappal később... (2008.04.02)
Azóta megjártam vele ausztriát, sokat mentem vele az országban, ISTENI autó még mindíg az a véleményem. Viszont ki kell javítanom magamat. Fentebb azt írtam, hogy a fűtés gyenge, nos ez orvosolódott azzal, hogy a pollenszűrő ki lett cserélve. Leginkább egy darab szénhez hasonlított a szűrő, annyira fekete volt. Ezután már lényegesen jobban fűtött. Sőt! A fogysztásra továbbra sem panaszkodom, ha csak városban szaldgálok 7,4l/100km fogyasztásom van. Nyogodt országúton 6litert is elértem. Ha autópályázok felkúszik 7 literre is. A csomagtartó mivel kombi nekem rendkívül praktikus. Az ülések lehajtásával hatalmas befogadóképességű. Hiba semmi, mindekinek ajánlani tudom!!
Hibalista
- Vásárlás után az általános kopóalkatrész cserék (olaj-, levegő- pollenszűrő, első fékbetétek, hátsó fékpofák). Talán ami extra az a háső gumiszilentek cseréje, valamint a tűzkarika volt elkopva.
Ide hordtam szervizbe
Pista barátomhoz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina II | Következő autója? | maradnék a Toyotánál, talán Corolla Verso dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
