Tapadókorong
Szöveges ítélet
A helyzet úgy hozta, hogy külföldön kell munkát vállalnom a kiváló magyar fizetések miatt. Vendéglátós vagyok, Ausztria kézenfekvő alternatíva mint sok más szakmabelinek. Eddig csak téli szezonban sikerült kimennem, saját autóval ami egy opel astra G 1.4 16v. Erről is írok majd egy ítéletet Kényszermegoldás címmel. A hely ahol dolgoztam egy kisváros Ausztria szívében, a város központjában egy 3 csillgos hotel. A beosztásom "gastgewerbliche hilfskraft" volt gyakorlatilag minden olyan dolgot én csináltam amire konkrét ember nem állt rendelkezésre.
Mégis a legtöbb időt a céges autóban töltöttem ami egy 4x4 es toyota corolla kombi volt. A tuljnak volt ezen kivül még 3 szállodája, viszont csak egyben müködött melegkonyha és mosokonyha (spórolós sógórok), a feladatom tehát az ételek, italok, textíliák, stb. szállítása volt.
Az autót rendkívül sokat használtam én és a fönököm is, de soha semmilyen baja nem volt az autónak. kezdem a legfontosabbal a motorral:
1.8 as 16 szelepes efi 110 loerövel nagyon eltalált kulturált járásu finom motor. Egyenletesen gyorsít nincs hirtelen meglódulás és erőtlen tartomány sem. Negatívuma hogy nagyon hangos. Fogyasztása a 4 kerékmeghajtás ellenére sem érte el a városi 11 litert, pedig voltak elég hideg téli napok is. Az 1.4 es G astrám is néha megevett ennyit és közel sincs ennyire fürge és közvetlen.
Váltó: a kíméletlen használat ellnére sem volt pontatlan, nagyon könnyen járó, pontos szerkentyű.
Futómű: nagyon jol fogta az utat, annak ellenére hogy voltak elég gyatra felületek is. Kanyarban is nagyon stabil maradt, igaz 4 kerékmeghajtásos. Szép lett volna ha nem. Viszont sokminden behallatszódott az utastérbe, kellemtlen zörgések közepette. 92 es konsrtukcio ez igaz, de akkor is -voltak már csendes autók- ez sokat ront a komforton.
Kényelem: erős közepes. Körülbelül az f astra szintjén van. oldaltartás nuku, és a derekat sem támasztja. Hátul nem tudom milyen, folyton le volt döntve a sok áru miatt.
Belső: szép műszerfal, puha műanyagok, kiváló kezelőszervek talán egy kicsit tul sok a műanyag ami sajnos zörög is rendesen.
Külső: így kombiban nem a legszebb, főleg a hátulja csúnya. 4 ajtósban viszont szép: lapos, széles lámpák, a legszebb japán autók egyike.
Mindent összevetve jó autó ez, főleg a kimagasló megbízhatósága miatt. Manapság ez nem megy minden autógyártónak. Rendkivül jó motorral, váltoval kicsit rázós futómüvel. Bátran ajánlom mindenkinek!
Hibalista
- Céges autó volt, nálam ennyi idö alatt semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | astra G | Következő autója? | civic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
