Nr1!MADE IN JAPAN
Szöveges ítélet
A kocsit 2011 februárjában vettem az első tulajátol akit jol ismertem valós 49500km el teljesen gyári állapotban.Még a gumik is gyáriak voltak a pótkerék sosem volt kivéve gyári fagyálló, gyári gyertyák mindig garázsban volt tartva még esőtöl is óvták stb :)Egy kereszteződésben ki mentek elé és 40es tempónál megtolt egy octaviat.Lámpái törtek motorháztető hajlott és annyi.Ekkor a tulajok úgydöntöttek hogy nekik kell egy új és kissebb autó.Ezért lett eladó.Vétel után 2első lámpa egy helyzet jelző és egyik index cseréje után ujra használható volt a gép.Ennyit az előéletéröl.
A kocsit az évek alatt tulajdonképpen minden körülmények közt volt lehetőségem kipróbálni. Télen,nyáron esőben hóban városban és hosszú távon autópályán bel és külföldön egyaránt.Talán a földút ami nagyon kevés volt de oda ezután sem fogom sűrűn vinni :)
Motor,váltó: 1.3 as EFI s 16 szelepes motor (4E-FE) 88le.
A Toyota valaha gyártott egyik legjobb motorja ez.Atom megbízható.Ez a motor tulajdonképpen a benzinmotorok technológiájának legjobb megoldásait tartalmazza ami a hosszúélettartamhoz,megbízhatósághoz és jó teljesítményhez kell.Ha mindig időben kivan cserélve minden (olajak,szűrők,gyertya) örökélet.Elég fontos hogy ezekböl lehetőleg minőségit tegyünk bele ne a legolcsóbb utángyártott szemeteket.Én mindig gyári szűrőket veszek bele,olajat max 10ezernél már cserélem.A kevés km böl adódóan még a gyári vezérműszíj volt a gépen ami korban ugye már megérett a cserére igy azt 70ezernél kicseréltem szintén gyári szíjra.Görgőket nem cseréltem.Van egy szervizes ismerősöm a Toyota szervízbe neki ugyanilyen gépe van az övéböl a gyári vezető és feszítőgörgőket 200ezernél cserélték ki.Így még hagytam őket Én is.Télen nyáron hidegen melegen minden gond nélkül indul.Előzésnél nem kell várni a nagy nyomatékra hanem érdemes visszadobni egy sebességet mert ez sokkal inkább fordulatszámbol dolgozik.
A váltó szintén nagyon patent ami talán "hiányosság" hogy a rükverc nem szinkronizált igy az sokszor nem ugrik be elsőre ilyenkor üres egy kuplungolás és jó.Nekem az is bevált és szinte mindig így csinálom :) Hogy az ülésben ülve meglököm magam egy kicsit igy megmozdul a gép és máris beveszi.
Beltér: Az enyém a Harmony ez a legkevésbé felszerelt verzió vagyis nincs elektromos ablak,szervó,klíma,és kormány állítás.Viszont nincsenek gagyi kopogós műanyagok sem.A műszerfal és a kárpitok mind műbőrbevonatúak.Az ülések nagyon kényelmesek.Ausztriába menet 860km en 1x álltam meg tankolni és nem ültem el magam benne.A gyári hangteknika minden eleme ki lett véve belőle még a vezetékei is.(nem,nem bontottam ki őket a vezetékkötegböl :) az ajtókbol kivettem őket a többi le lett szigetelve és jobb minőségű üzemel helyettük) A hifi minden eleme Pioneer.Uj fejegység,elöl komponens szett külön magassugárzóval a műszerfalon, 17 essel az ajtóban.A kalaptartóban 2 utas 17 centisek.Plusz erősítő és mélyláda nem eltúlozva persze :) Így már szépen szól benne a zene és ha kell hangosan is.Rezonancia csak télen fordul elő amikor megkeményednek az anyagok.Ekkor a műszerfalmögött szokott zizegni valami.De 10 perc fűtés után elhallgat.
Kasztni,futómű:A festés nagyon időtálló ha garázsban van tartva akkor aztán főleg.Ezek már nem szenvednek a 80as évekbeli japánok rohadási betegségében.A kasztni elég könnyű gyári adat szerint a kocsi 980kg.Enyém a hifivel és alufelnikkel mármegvan 1000 :D Ez a tulajdonság viszont egy kétélű kés... a könnyű és lapos kasztni jol jön a fogyasztásban.Hitetlenkedve néznek rám amikor mondom hogy 2 személlyel+csomagokkal Ausztriábol hazafelé induláskor megtankoltam és 310km autópálya után 16.5 litert tudtam rátankolni.Végig 130as tempó mellett.Pedig ez az igazság.A negatívum viszont a biztonság.Nagyobb ütközésnél hajlamos eléggé összegyűrődni.A csomagtartó kellően tágas jut hely a mélyládának is :) A motortér a hosszú kasztni miatt szintén nagy.A kis 1.3 as nagyon jol elfér a közepén és mindenhez hozzáférni.A futómű keményebb mint pl a Carináé de az úttartása emiatt nagyon jó.Nekem a szélesebb alufelnivel 195 ös gumival és elöl toronymerevítővel mintha sinen tolnák a kanyarba :) Se csúszni se borulni nem akar.Sokkal jobb a futómű mint pl az F astráé.A kézifék még 100 ezer km után is 1 kattanásra fogja a gépet.Sosem kellett állítani.
Összeségében én imádom ezt a kocsit.A japán alaposság minden porcikájában ottvan.Lehet hogy az uj autók szebbek vagy dizájnosabbak kényelmesebbek esetleg de akkor sem adnám oda a legtöbbért :) Nemrég fordult bele a 100ezer km.A gyári féktárcsákon és a dobokban kézzel nem érzékelhető a kopás mértéke!Olyan dolgokat pótoltam rajta hogy az elsőkerekeknél ahol megy ki a kormányrudazat a motortérböl túl nagy a nyílás és nincs ott semmi védő.Így az elsőkerék hajlamos becsapni ott a vizet a generátorhoz ami talán ott gondot okozhat.Én tettem oda egy vékony rugalmas gumilapot amin középen átvezettem a rudazatot.Ez megfog minden odairányuló vizet :) És a hűtő elé érdemes még tenni szúnyoghálót a hőállófajtát mert a lökhárítóban nincs semmi sűrűbb védőrács. És amit nem régiben fedeztem fel hogy a kuplungkinyomó munkahenger ami a váltó elején van,a gumiharang beengedett egy kis vizet valahonnan és már kezdett kialakulni a rozsda a munkahenger falán a dugattyú előtti részen.De ezt maradéktalanul eltudtam távolítani és bezsíroztam a gumiharang tömítőfelületeit ugyhogy sztem ezzel már nem lesz gond.Amire még érdemes figyelni az a kipufogórendszer.Enyémen még a gyári van de nincs gyárilag kellően lekezelve és hajlamos rozsdásodni.Így ezt ősszel minden évben leszedem lecsiszolom lekezelem és ujrafestem.Sajnos azok a festékek amik kellő védelmet képesek nyujtani a só a víz és a rozsda ellen 1 év alatt szépen leégnek róla.Az ilyen tescos sprays hőálló vackokkal próbálkozni sem érdemes...2 hónapig tartanak rajta semmi védelmet nem adva.Kb ennyi.De ezek azok a hibák amiket a törődés és odafigyelés során kijavít az ember :) Pénzbe sem kerülnek.Alapjában én nagyon Japán mániás vagyok :) Emiatt is imádom.Nyáron a hátsó dobot ki szoktam cserélni a sportdobra.Ilyenkor ha olyan kedvem van szinte átszellemülve ülök bele és a hideg is kiráz amikor bedörren :)
Hibalista
- Féltengely gumiharang szorítógyűrű:Engedte a zsírt.Zsír potolva+uj gyűrű=hibátlan :)Mást nem sorolhatok hibának.Motorolaj,váltóolaj,gyertya,szűrők ezt mindenben cserélni kell.
Ide hordtam szervizbe
A törés javítása a Karcagi Toyota szervízbe történt.Teljesen korrektek mindent elmondanak előre.Árat is.Nagyon szépen dolgoznak az eredmény hibátlan. Ezenkívül 1x volt a füredi autóklubba a vezérműszij cserével.Ennyi minden mást itthon csinálok rajta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 30 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 49500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
