A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla Corolla 1.3 EFI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nr1!MADE IN JAPAN

Szöveges ítélet

A kocsit 2011 februárjában vettem az első tulajátol akit jol ismertem valós 49500km el teljesen gyári állapotban.Még a gumik is gyáriak voltak a pótkerék sosem volt kivéve gyári fagyálló, gyári gyertyák mindig garázsban volt tartva még esőtöl is óvták stb :)Egy kereszteződésben ki mentek elé és 40es tempónál megtolt egy octaviat.Lámpái törtek motorháztető hajlott és annyi.Ekkor a tulajok úgydöntöttek hogy nekik kell egy új és kissebb autó.Ezért lett eladó.Vétel után 2első lámpa egy helyzet jelző és egyik index cseréje után ujra használható volt a gép.Ennyit az előéletéröl.
A kocsit az évek alatt tulajdonképpen minden körülmények közt volt lehetőségem kipróbálni. Télen,nyáron esőben hóban városban és hosszú távon autópályán bel és külföldön egyaránt.Talán a földút ami nagyon kevés volt de oda ezután sem fogom sűrűn vinni :)

Motor,váltó: 1.3 as EFI s 16 szelepes motor (4E-FE) 88le.
A Toyota valaha gyártott egyik legjobb motorja ez.Atom megbízható.Ez a motor tulajdonképpen a benzinmotorok technológiájának legjobb megoldásait tartalmazza ami a hosszúélettartamhoz,megbízhatósághoz és jó teljesítményhez kell.Ha mindig időben kivan cserélve minden (olajak,szűrők,gyertya) örökélet.Elég fontos hogy ezekböl lehetőleg minőségit tegyünk bele ne a legolcsóbb utángyártott szemeteket.Én mindig gyári szűrőket veszek bele,olajat max 10ezernél már cserélem.A kevés km böl adódóan még a gyári vezérműszíj volt a gépen ami korban ugye már megérett a cserére igy azt 70ezernél kicseréltem szintén gyári szíjra.Görgőket nem cseréltem.Van egy szervizes ismerősöm a Toyota szervízbe neki ugyanilyen gépe van az övéböl a gyári vezető és feszítőgörgőket 200ezernél cserélték ki.Így még hagytam őket Én is.Télen nyáron hidegen melegen minden gond nélkül indul.Előzésnél nem kell várni a nagy nyomatékra hanem érdemes visszadobni egy sebességet mert ez sokkal inkább fordulatszámbol dolgozik.
A váltó szintén nagyon patent ami talán "hiányosság" hogy a rükverc nem szinkronizált igy az sokszor nem ugrik be elsőre ilyenkor üres egy kuplungolás és jó.Nekem az is bevált és szinte mindig így csinálom :) Hogy az ülésben ülve meglököm magam egy kicsit igy megmozdul a gép és máris beveszi.

Beltér: Az enyém a Harmony ez a legkevésbé felszerelt verzió vagyis nincs elektromos ablak,szervó,klíma,és kormány állítás.Viszont nincsenek gagyi kopogós műanyagok sem.A műszerfal és a kárpitok mind műbőrbevonatúak.Az ülések nagyon kényelmesek.Ausztriába menet 860km en 1x álltam meg tankolni és nem ültem el magam benne.A gyári hangteknika minden eleme ki lett véve belőle még a vezetékei is.(nem,nem bontottam ki őket a vezetékkötegböl :) az ajtókbol kivettem őket a többi le lett szigetelve és jobb minőségű üzemel helyettük) A hifi minden eleme Pioneer.Uj fejegység,elöl komponens szett külön magassugárzóval a műszerfalon, 17 essel az ajtóban.A kalaptartóban 2 utas 17 centisek.Plusz erősítő és mélyláda nem eltúlozva persze :) Így már szépen szól benne a zene és ha kell hangosan is.Rezonancia csak télen fordul elő amikor megkeményednek az anyagok.Ekkor a műszerfalmögött szokott zizegni valami.De 10 perc fűtés után elhallgat.

Kasztni,futómű:A festés nagyon időtálló ha garázsban van tartva akkor aztán főleg.Ezek már nem szenvednek a 80as évekbeli japánok rohadási betegségében.A kasztni elég könnyű gyári adat szerint a kocsi 980kg.Enyém a hifivel és alufelnikkel mármegvan 1000 :D Ez a tulajdonság viszont egy kétélű kés... a könnyű és lapos kasztni jol jön a fogyasztásban.Hitetlenkedve néznek rám amikor mondom hogy 2 személlyel+csomagokkal Ausztriábol hazafelé induláskor megtankoltam és 310km autópálya után 16.5 litert tudtam rátankolni.Végig 130as tempó mellett.Pedig ez az igazság.A negatívum viszont a biztonság.Nagyobb ütközésnél hajlamos eléggé összegyűrődni.A csomagtartó kellően tágas jut hely a mélyládának is :) A motortér a hosszú kasztni miatt szintén nagy.A kis 1.3 as nagyon jol elfér a közepén és mindenhez hozzáférni.A futómű keményebb mint pl a Carináé de az úttartása emiatt nagyon jó.Nekem a szélesebb alufelnivel 195 ös gumival és elöl toronymerevítővel mintha sinen tolnák a kanyarba :) Se csúszni se borulni nem akar.Sokkal jobb a futómű mint pl az F astráé.A kézifék még 100 ezer km után is 1 kattanásra fogja a gépet.Sosem kellett állítani.

Összeségében én imádom ezt a kocsit.A japán alaposság minden porcikájában ottvan.Lehet hogy az uj autók szebbek vagy dizájnosabbak kényelmesebbek esetleg de akkor sem adnám oda a legtöbbért :) Nemrég fordult bele a 100ezer km.A gyári féktárcsákon és a dobokban kézzel nem érzékelhető a kopás mértéke!Olyan dolgokat pótoltam rajta hogy az elsőkerekeknél ahol megy ki a kormányrudazat a motortérböl túl nagy a nyílás és nincs ott semmi védő.Így az elsőkerék hajlamos becsapni ott a vizet a generátorhoz ami talán ott gondot okozhat.Én tettem oda egy vékony rugalmas gumilapot amin középen átvezettem a rudazatot.Ez megfog minden odairányuló vizet :) És a hűtő elé érdemes még tenni szúnyoghálót a hőállófajtát mert a lökhárítóban nincs semmi sűrűbb védőrács. És amit nem régiben fedeztem fel hogy a kuplungkinyomó munkahenger ami a váltó elején van,a gumiharang beengedett egy kis vizet valahonnan és már kezdett kialakulni a rozsda a munkahenger falán a dugattyú előtti részen.De ezt maradéktalanul eltudtam távolítani és bezsíroztam a gumiharang tömítőfelületeit ugyhogy sztem ezzel már nem lesz gond.Amire még érdemes figyelni az a kipufogórendszer.Enyémen még a gyári van de nincs gyárilag kellően lekezelve és hajlamos rozsdásodni.Így ezt ősszel minden évben leszedem lecsiszolom lekezelem és ujrafestem.Sajnos azok a festékek amik kellő védelmet képesek nyujtani a só a víz és a rozsda ellen 1 év alatt szépen leégnek róla.Az ilyen tescos sprays hőálló vackokkal próbálkozni sem érdemes...2 hónapig tartanak rajta semmi védelmet nem adva.Kb ennyi.De ezek azok a hibák amiket a törődés és odafigyelés során kijavít az ember :) Pénzbe sem kerülnek.Alapjában én nagyon Japán mániás vagyok :) Emiatt is imádom.Nyáron a hátsó dobot ki szoktam cserélni a sportdobra.Ilyenkor ha olyan kedvem van szinte átszellemülve ülök bele és a hideg is kiráz amikor bedörren :)

Hibalista

- Féltengely gumiharang szorítógyűrű:Engedte a zsírt.Zsír potolva+uj gyűrű=hibátlan :)Mást nem sorolhatok hibának.Motorolaj,váltóolaj,gyertya,szűrők ezt mindenben cserélni kell.

Ide hordtam szervizbe

A törés javítása a Karcagi Toyota szervízbe történt.Teljesen korrektek mindent elmondanak előre.Árat is.Nagyon szépen dolgoznak az eredmény hibátlan. Ezenkívül 1x volt a füredi autóklubba a vezérműszij cserével.Ennyi minden mást itthon csinálok rajta.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 30 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 49500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 601 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)