Megbízható és kifinomult szolgáló
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
Nagyon szeretnivaló autó, városban télen téligumival is eljár 7-8 literb?l az 1,3-as motorral. Elég jól elboldogul a relatív kis motor az 1 tonnás súllyal. 4 ember kényelmesen elfér a csomagokkal együtt hosszabb úton is (Sedan, 410 literes csomagtér). Országúton 5 liter körül is eljár, autópályán 140 fölött emelkedik a fogyasztás 7 liter körülire. Vegyes használatban (heti 5 nap városi dugózás, hétvégén országúti autózás) pedig ez az els? autóm, ami decire hozza a gyár által ígért átlagfogyasztást. (6,7 l)
A kis motor derekesan dolgozik, 4 személlyel autópályán 150 km-en át szépen tartotta a 150 km/h utazót, bár az addig halk motor 100 km/h fölött felhangosodik, és 150-nél már nehezebb beszélgetni vezetés közben a hátsó utassal. Meg persze a rugalmasság se olyan jó ilyenkor.
Óra szerint 175 km/h vele a maximum, elvileg 170-et kéne menjen valóságban, így kb. el is tudja érni, amit a gyár ígért.
A futóm?ve meglep?en feszes (kvázi sportos), igényes kialakítású, jó úton szépen suhan. A kék m?szerfal nem éppen mai színvilágú, cserébe kézzel benyomhatóan puha, és jó összeszerelés?, 8 évesen se zörög semmi, a kárpitok is tartósak.
Rossz tulajdonságok:
Rossz úton a futóm? picit zajos és dobál. A fékjei nem valami harapósak, de azért megáll elég jól. 120 km/h-s sebesség felett bántóan megn? az addig csendes motorzaj.
A keszty?tartó jobb fels? széle kicsit kiáll a síkból, ez típushiba, már több hasonlón láttam.
Az én verzióm bántóan fapad, ´97-es létére még immobilizer és egy légzsák sincs benne, a csomagtartóban nincs világítás, teker?sek az ablakok, nincs se légkondi se ABS, se szervo (nem is értem, hogy ´97 nyarán egy ekkora gyártó, hogy mert ilyen puritán autót eladni). Így a kormányt sokat kell tekerni parkoláskor, de helyesen felfújt gumikkal nem nehéz a tekerés.
Az ajtókon körbe lév? gumitömítés id?vel elöregszik. nekem megszakadt a csík 1 centi hosszan, így egy kicsit beázott ott az autó. Megragasztottam szigszalaggal + Palmatexel a lifeg? részt, így jobb lett a helyzet, de a gumi máshol is elöregszik id?vel. A bontós gumik hasonló állapotban vannak, így marad a gyári, aminek ára kb. 15.000 Ft ajtónként:)
Szintén kellemetlen, hogy ezen a Sedanon nem lehet ledönteni a hátsó ülést, így kellett rá gyári tet?tartó, mivel enélkül nem sok mindent tud szállítani.
Emellett ami a legtöbbször zavar: A hasmagassága olyan alacsony, hogy rengeteg fekv?rend?rön, vagy akár meredekebb garázsfeljárókon is leér az alja. Múltkor alánéztem a szervízben, igazából csak annyit láttam, hogy a kocsi elején lév? vonószem rozsdás, és tele van horzsolással. Valószín?leg ez ér le, és az els? sárhányó, mivel más súrlódás nem látszik a kocsi alján.
Szintén probléma, hogy vizes úton a kocsi könnyedén kipörgeti a kerekeit, száraz úton meg megcsikorgatja induláskor. Ez szerintem a nem túl jó els? tapadásnak inkább köszönhet?, mint a bika 75 LE-nek. Ha az 1,6-osok tapadása is ilyen, fura lehet elindulni a 110 LE-vel pörg? kerekek nélkül.
Hibalista
- alkatrész árak:
-
- Vezérm?szíj cseréje kisebb m?helyben 65 000 Ft alkatrésszel és munkadíjjal.
-
- Fékbetét és tárcsacsere kis m?helyben 40 ezerbe került. Ekkor 80 ezer km volt a kocsiban, de még 10 ezret bírt volna azért a cucc.
-
- Gyertya ára márkaszervízben 1200 Ft, h?t?folyadék márkaszervízben 5 ezer Ft/5 liter, benzinsz?r? 5000 Ft. Olajsz?r? 1200 Ft, légsz?r? 3000 Ft. Olaj 10W40-es jó bele.
-
- Így munkadíjjal együtt egy vezérm?szíjcsere görg?kkel, 4 gyertyacsere, fékbetét+tárcsacsere, benzinsz?r?csere, h?t?folyadék és fékfolyadékcsere + szelephézagállítás ára anyagköltséggel és munkadíjjal kijön durván 120.000 Ft-ból, ezzel pedig 2-3 évig gond nélkül elvan, persze olajcserét 15000 km-enként nem árt megejteni, de ennek költsége kihozható 12 ezer Ft-ból mindenest?l.
-
- Ezek mellett tönkrement a km-óra jeladója a sebességváltóban, emiatt remegett a km óra mutatója. Újonnan majdnem 50 ezer lenne az alkatrész, én szerencsére kaptam a bontóban 10.000-ért. Betenni meg nem volt túl drága szerencsére.
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Kipufogó ambulancia (Déli pu. mellett) a Mészáros utcából nyílik.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Toyota Super (A gyári alkatrészek ára elég olcsó, korrekt kiszolgálás)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Biztos japán lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
