A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla Corolla Fapad 1,3 75 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható és kifinomult szolgáló

Szöveges ítélet

Pozitívumok:

Nagyon szeretnivaló autó, városban télen téligumival is eljár 7-8 literb?l az 1,3-as motorral. Elég jól elboldogul a relatív kis motor az 1 tonnás súllyal. 4 ember kényelmesen elfér a csomagokkal együtt hosszabb úton is (Sedan, 410 literes csomagtér). Országúton 5 liter körül is eljár, autópályán 140 fölött emelkedik a fogyasztás 7 liter körülire. Vegyes használatban (heti 5 nap városi dugózás, hétvégén országúti autózás) pedig ez az els? autóm, ami decire hozza a gyár által ígért átlagfogyasztást. (6,7 l)
A kis motor derekesan dolgozik, 4 személlyel autópályán 150 km-en át szépen tartotta a 150 km/h utazót, bár az addig halk motor 100 km/h fölött felhangosodik, és 150-nél már nehezebb beszélgetni vezetés közben a hátsó utassal. Meg persze a rugalmasság se olyan jó ilyenkor.

Óra szerint 175 km/h vele a maximum, elvileg 170-et kéne menjen valóságban, így kb. el is tudja érni, amit a gyár ígért.

A futóm?ve meglep?en feszes (kvázi sportos), igényes kialakítású, jó úton szépen suhan. A kék m?szerfal nem éppen mai színvilágú, cserébe kézzel benyomhatóan puha, és jó összeszerelés?, 8 évesen se zörög semmi, a kárpitok is tartósak.


Rossz tulajdonságok:
Rossz úton a futóm? picit zajos és dobál. A fékjei nem valami harapósak, de azért megáll elég jól. 120 km/h-s sebesség felett bántóan megn? az addig csendes motorzaj.

A keszty?tartó jobb fels? széle kicsit kiáll a síkból, ez típushiba, már több hasonlón láttam.

Az én verzióm bántóan fapad, ´97-es létére még immobilizer és egy légzsák sincs benne, a csomagtartóban nincs világítás, teker?sek az ablakok, nincs se légkondi se ABS, se szervo (nem is értem, hogy ´97 nyarán egy ekkora gyártó, hogy mert ilyen puritán autót eladni). Így a kormányt sokat kell tekerni parkoláskor, de helyesen felfújt gumikkal nem nehéz a tekerés.

Az ajtókon körbe lév? gumitömítés id?vel elöregszik. nekem megszakadt a csík 1 centi hosszan, így egy kicsit beázott ott az autó. Megragasztottam szigszalaggal + Palmatexel a lifeg? részt, így jobb lett a helyzet, de a gumi máshol is elöregszik id?vel. A bontós gumik hasonló állapotban vannak, így marad a gyári, aminek ára kb. 15.000 Ft ajtónként:)

Szintén kellemetlen, hogy ezen a Sedanon nem lehet ledönteni a hátsó ülést, így kellett rá gyári tet?tartó, mivel enélkül nem sok mindent tud szállítani.

Emellett ami a legtöbbször zavar: A hasmagassága olyan alacsony, hogy rengeteg fekv?rend?rön, vagy akár meredekebb garázsfeljárókon is leér az alja. Múltkor alánéztem a szervízben, igazából csak annyit láttam, hogy a kocsi elején lév? vonószem rozsdás, és tele van horzsolással. Valószín?leg ez ér le, és az els? sárhányó, mivel más súrlódás nem látszik a kocsi alján.

Szintén probléma, hogy vizes úton a kocsi könnyedén kipörgeti a kerekeit, száraz úton meg megcsikorgatja induláskor. Ez szerintem a nem túl jó els? tapadásnak inkább köszönhet?, mint a bika 75 LE-nek. Ha az 1,6-osok tapadása is ilyen, fura lehet elindulni a 110 LE-vel pörg? kerekek nélkül.



Hibalista

- alkatrész árak:
-
- Vezérm?szíj cseréje kisebb m?helyben 65 000 Ft alkatrésszel és munkadíjjal.
-
- Fékbetét és tárcsacsere kis m?helyben 40 ezerbe került. Ekkor 80 ezer km volt a kocsiban, de még 10 ezret bírt volna azért a cucc.
-
- Gyertya ára márkaszervízben 1200 Ft, h?t?folyadék márkaszervízben 5 ezer Ft/5 liter, benzinsz?r? 5000 Ft. Olajsz?r? 1200 Ft, légsz?r? 3000 Ft. Olaj 10W40-es jó bele.
-
- Így munkadíjjal együtt egy vezérm?szíjcsere görg?kkel, 4 gyertyacsere, fékbetét+tárcsacsere, benzinsz?r?csere, h?t?folyadék és fékfolyadékcsere + szelephézagállítás ára anyagköltséggel és munkadíjjal kijön durván 120.000 Ft-ból, ezzel pedig 2-3 évig gond nélkül elvan, persze olajcserét 15000 km-enként nem árt megejteni, de ennek költsége kihozható 12 ezer Ft-ból mindenest?l.
-
- Ezek mellett tönkrement a km-óra jeladója a sebességváltóban, emiatt remegett a km óra mutatója. Újonnan majdnem 50 ezer lenne az alkatrész, én szerencsére kaptam a bontóban 10.000-ért. Betenni meg nem volt túl drága szerencsére.
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Kipufogó ambulancia (Déli pu. mellett) a Mészáros utcából nyílik.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Toyota Super (A gyári alkatrészek ára elég olcsó, korrekt kiszolgálás)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 61000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Twingo Következő autója? Biztos japán lesz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)