Kis japán "sportszedán"
Szöveges ítélet
Első japán autó volt amit vettem, egy francia nagykocsiból fenntartásokkal ültem át bele. De nem kellett csalódnom benne.
A helykínálata optimális, nem óriási de elöl-hátul korrektül el lehet férni benne, az ülések nagyon kényelmesek még hosszú távon is. Az enyém lépcsőshátú volt, annak a csomagtere is óriási, mondjuk a háromajtósra ez már nem igaz, de azt nem is családi autónak veszik, ugye. A futómű hihetetlen stabil volt, nagyon sokáig semlegesen fordult, cserébe viszont Budapesten kirázta az ember belét, a francia kocsi után főleg.
Motorikusan a japánok mindig is nagyon jók voltak, ez erre az 1,6-os motorra is igaz. Teljesen problémamentes volt a vételkor és utána is, ugyanakkor nagyon erős, 114 lóerő akkoriban kiemelkedő teljesítménynek számított, de még most is jó átlagos (rossz belegondolni, hogy Astra F-et 75 lóval árultak ugyanekkora motorral...hogyhogy volt, aki megvette?). Ez az alig több mint 1 tonnás önsúllyal párosítva meglehetősen virgonccá tette az autót, 10 mp körül volt százon és kb 200km/h volt a vége. A végét mondjuk sose mentem meg vele, de 180-nál ha odaléptem még komolyan el kezdett húzni, akár emelkedőn is. Ekkora sebességnél, sőt már igazából normál autópályatempónál is zajos volt az autó, főleg a motor, 3500-as fordulat felett már hangoskodott.
Amíg hajtottam sose romlott el, csak az akksit kellett cserélni, sajnos alig több mint egy év után totálkárosra törték nekem. Így viszont elmondthatom, hogy a biztonsága is megfelelő, kb 60km/órás sebességkülönbségű teljes átfedéses frontális ütközés után sértetlenül tudtam kiszállni a kocsiból. A Gli felszereltséghez légzsákot is adtak már, ez nyilván segített, de az utascella is alig deformálódott, a jobb küszöb és tetőoszlop ment össze kb 2-3 centit. Az EURO NCAP-tól anno 3 csillagot kapott...
Roncsnak eladtam utána, de valószínűleg még simán autót gányoltak belőle valahol, ha valakinek GEU-007-es rendszámú Corollája van akkor az már egyszer totálra lett törve.:)
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 20 | Következő autója? | Opel Astra G |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
