A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 1,3 XLi 16V EFI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kár, hogy már nem gyártják

Szöveges ítélet

Az autót több jelelölt közül választottam, látótérbe került konkrétan még egy clio, és egy astra tulajdonképp a döntést egy régi, autókhoz igen jól értő (autószerelő) cimborámmal történt rövid találkozás után hoztam meg.
A beszélgetés Kb. így hangzott: Ő: - Mit csinálsz itt? (autó kereskedésbe voltunk), Én: - Autót keresek, Ő: -Japánt vegyél. Ok, mondom a kérdés eldőlt.

A Toyotát 11 évesen vettem 850.000 Ft ért, 2005 végén, ami igen soknak hangzik, de az autó remek állapotban volt (van), igen megnyugtató szervizháttérrel ( a helyi márkakereskedő fia használta ), és csupán 135000 km volt benne, szinte még bejáratós.
A döntést az eddigi 15000 km alapján nem bántam meg, semmilyen rendkívüli hiba, nem jelentkezett, 12 éves korában a műszaki vizsgára kapott 2db szilentet hátra, és a műszaki után új fékbetétet és pofát ( a műszakin a fékek tökéletesek voltak, de a betétek már elvékonyodtak, és a következő 2 évet már nem biztos, hogy kibírták volna ), a cserélt fékalkatrészek még a gyáriak voltak 138000 km –el. Ezen kívül csak olajat, ékszíjat meg szűrőket cseréltem, olajból a mobil super s 10w40 et kedveli semmit! nem fogyaszt belőle 10000 km alatt.

Akkor konkrétan:
Vezetési élmény gyakorlatilag nincs, ebben a kocsiban akkor érne élményszerű behatás ha tükörjégen 180kmh val haladva rádelőzne egy pótkocsis ifa. Félre a tréfával, az 1.3 as 16 szelepes, hengerenkénti injektoros motor ( 4E-FE, 88 DIN Le ), alacsony fordulatszámon nem valami virgonc (kis köbcenti, kis nyomaték), ám 4000rpm fölött érezni a 16 szelepet, 5500rpm fölött néha én is meglepődök olyan jól tol, 6200rpm nél tilt a vezérlés.
Ha csak egyedül megyek vele, akkor országúton is dinamikusnak mondható, 5 személlyel már érezhető a kis motor, de 100 nál vissza 3. ba, és lehet előzni.
A váltó, hát igen, nem azt mondom, hogy tökéletes, de közel járhat hozzá, rövid, pontos, gyors, jóval sportosabb autóban is megállná a helyét, a fékre sem panaszkodok, persze lehetne erősebb, de így is meg lehet vele állni, nagy sebességnél is igen intenzíven lassít.
Nemrég volt zöldkártyán (nem vajazott) a mért értékek messze az előirt értékek alatt voltak: CO alapjáraton 0,01, CO 2600rpm nél 0,02, ezek az adatok azért sokat elárulnak egy 150000km-t futott 13 éves autóról, szerintem ezt még a legtöbb mai motor is irigyelné.

A futómű pedig igen stabil, feszes, bár néha már halható a stabilizátor rudazat (a szilentek miatt ) mozgása, de csak igen rossz úton nagyobb tempónál, a 185/65 ös nyári gumival a kanyarsebességre se lehet panasz, azonban csúszós úton (hó, jég), tud érdekes dolgot művelni, az autó ugyanis igen könnyű (980kg), emiatt ha hátul nem ül senki plusz még a tank is fogyóban van, hajlamos instabillá válni a hátulja, nem megcsúszásról van szó inkább riszálja a seggét, ezen a problémán egy spéci téli gumi valószínű, hogy segítene. A gyors kormánymozdulatokat viszont igen jól tolerálja, pontosan lehet vele manőverezni.

Egyetlen, az autóval kapcsolatos negatív tapasztalatom az a menetzaj, 80kmh ig rendben van, utána kezd erősödni a gumi zaja, ami 110kmh felet már zavarónak mondható, igaz ez útminőségtől függő, (lehet, hogy a viszonylag széles gumi az oka: 185/65) a motorzaj még 120nál is elfogadható, bár a fölött se tolakodó. (ezúton kérem azt a típustársat akinek konkrét megoldása van -csendes gumi méret és márka ügyben- hogy az legyenszíves dobjon egy mailt a: csepizs@totalcar.hu ra)

Toyota jellemező még a gyengének mondható világítás (csak a tompított, a refi nagyon baró gyárilag is ), ezen én izzó cserével segítettem Osram all season –t raktam bele sárgás fénye van és határozottan jobban látok vele.

Belül főleg elől nagyon tágas, hátul már lehetnek problémák, de ott is kényelmesek az ülések, oldaltartásuk viszont nem valami jó ( ez csak nagy tempójú kanyarokban érezhető ), a műszerfal és a beltér anyagai igényesek, a kárpit könnyen takarítható és strapabíró. Az energonómia briliáns, minden a helyén van, kézre esik.
A klíma viszont hiányzik.
Zörgő gyári tartozékról nem tudok beszámolni, ami zörög rossz úton az a szélterelő az első ablakon, illetve a kalaptartó néha, a közepébe (az előző tulaj által ) beleapplikált ovál hangszórók miatt.
Az autó kívülről is igen tartósnak bizonyul, bár sajnos már így 13 évesen megjelent rajta a vakrozsda hátul a kerékív belső peremén, azonban még nem aggasztó méretű. Az én corollám metálszürke, egy cseppet sem látszik hogy, fakult volna valamit, még mindig szép ragyogó a fényezés, a kipufogó is egyben van bár azt nem tudom hogy, ez még a gyári-e, csupán a leömlőnél lévő felxicső repedt meg kicsit de bírja még egy darabig.

A fogyasztás abszolút lábfüggő nekem városba 7,5-8L, városon kívül 6L körül alakul dinamikus vezetés mellet, a minimum 5L volt a max 8L.

Összességében ez egy minden paraméterében nagyon eltalált típus, motorikusan tökéletes, kifinomult, átgondolt megoldások vannak minden felé az autóban, a belső igényes kialakítású, kellemes környezet.
Azoknak akik egy ilyen típus vásárlásán gondolkoznak azt tudom mondani, hogyha méretben és szolgáltatásaiban megfelel nekik akkor ne riassza el őket a sok futott km-er, a motor örök darab, persze igényli a karbantartást (mi nem?) de azon kívül nem kell rá költeni, az olaj csere szűrökkel munkadíjjal 15-20ezer Ft ból megoldható.

----

Időközben a gumizaj problémája megoldódott, nem a gumi zajongott, hanem a jobb első csapágy, eddig csupán azért tippeltem gumira mert amióta megvan az autó tulajdonképp jelen volt az a bizonyos zaj, viszont az utobbi időben kezdett erősödni, és már 50kmh nál is zavaró volt. Szóval csapágycsere mostmár teljesen elfogadható a belső zaj még 120 körül is. Halkan megjegyezném, hogy ez a hiba 16000km en keresztül fenn ált.
A csapágy ára azért húzós SKF 22000Ft volt.

Hibalista

- Nem romlott el semmi, csak kopó alkatrészek lettek cserélve:
-
- - Fékbetét, fékpofa, 2db szilent hátra, +munkadíj +a műszaki
- vizsga díja: 42000Ft
- - Olajcsere (Mobil super s 10w40 4l) + olajszűrő, légszűrő,
- gyertyák, ékszíj, mdíj: 20000Ft
- - Kuplung hidraulika olaj csere: 1500Ft
- - Olajcsere (Mobil super s 10w40 4l) + olajszűrő, légszűrő,
- benzinszűrő, mdíj: 22000Ft
- - Jobb első kerékcsapágy SKF, ingyen beszerelve: 22000Ft

Ide hordtam szervizbe

Maszek szervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Jetta Következő autója? Avensis, vagy Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Jobbra fent!"

Corolla 1.6 GLI - 1997
2009.10.09 6000   5,0

300.000km felett hajtva és problémamentesen!!!

Corolla 1,3 XLI 16V EFI - 1993
1999.11.30 311000   4,0

600 000 km után is pöccre...európai autó, MUHAHA!

Corolla 2.0 D XL 3door HB - 1993
1999.11.30 330000   4,0

A Suzuki nagy testvére

Corolla 1.3 lxi hatchback - 1996
1999.11.30 200000   4,5

A Toyota soha nem hagy cserben! Szeretnivaló

Corolla 1,3 GLX - 1996
1999.11.30 20000   -

A kutyus után a második leghűségesebb családtag

Corolla 1,3 - 1997
2008.11.29 94000   -

A legjobb...

Corolla 1.3 xli - 1995
1999.11.30 20000   -

A megbizható társ.

Corolla 1,4 XLI - 1996
1999.11.30 60000   -

A megbízható!

Corolla 1,3 XLi - 1994
1999.11.30 175000   -

A megbízhatóság alapja!

Corolla 1,3 16v - 1995
1999.11.30 122000   -

A megbízhatóság iskolapéldája

Corolla Liftback 1,3 - 1995
1999.11.30 100000   -

A megbízhatóság nagykövete

Corolla 1,6 GLI - 1997
1999.11.30 40000   5,0

A név nem hazudik

Corolla 1,3 XLi - 1993
2008.07.08 121000   5,0

A rabszolga

Corolla 2.0 xld - 1993
2010.12.15 580000   2,5

A szeretnivaló

Corolla 1.3lxi - 1995
1999.11.30 70000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)