Hálás útitárs
Szöveges ítélet
3. tulajdonosa vagyok a gépjármünek. Ez az elsö saját autóm. Kategóriájához képest meglepöen jó és puha tapintású müanyag burkolatok fémjelzik a belsöt kialakítást. Elöl-hátul elektromos ablakemelök, szervokormány (állítható magassággal), elektromos fényszóró állítás, központizár, immobiliser, színrefújt tükrök és lökhárítók. Sajnos nincs benne klíma és légzsák. Kellemes fogású a kormánykerék és könnyen kapcsolható a sebbeségváltó. Minden kapcsoló és nyomógomb a helyén van és korrektül müködnek. Könnyen forgatható a szervokormány. (Nöknek optimális.) A motor alacsony fordulaton kissé lomha, de 3000 körül már igen fürgén gyorsult és meglepö könnyedséggel viszi az egyébként nagy karosszériát. (Sokan meglepödnek milyen kicsi a motor benne) Egy nyugodt vérmérsékletü vezetö tempósan, forgalomhoz igazodóan tud vele közlekedni. 100 km/h-ig halk, e fölött erösödö szél és motorzaj hallatszik. Autópályán a 130-as tempót kényelmesen tartja, bár a gyári magnót ekkor már hangosan kell hallgatni. A fékek megfelelöen lassítják a kocsit. Elöl tárcsa, hátul dob fékek vannak. A bal hátsó fék enyhén és rapszodikusan csikorog. Nem lehet müszaki problémája, mert minden szervíz alkalmával ellenörízték és jól müködött. Valószínüleg elkoszolódik és olyankor csikorog. Meglátszik rajta, hogy Japán gyártású, mert az illesztések pontosak, és soha semmi sem zörgött benne. A karosszéria ép és rozsdamentes. (Mondjuk garázsban tárolt autóról van szó.) Egy alapos kézi mosás után, a gyári fényezés még szépen csillogó autót mutat. Gyakorlatilag a kötelezö szervizeken (15000 km-es szervízciklus) kívül semmit nem kellett rá költeni. 100000 km-nél vezérmü szíjat, 120000 km-nél ékszíjakat, 60000 km-enként gyertyákat cseréltek. Ezeken kívül csak olajat és szüröket cseréltek. Az 5 év alatt kb. 200000 Ft-ba kerül a karbantartás. (Ne felejtsük el márkaszervízröl van szó, de éppen ezért szervízkönyves a kocsi. Gondolom olcsóbban is kilehet hozni.)
Szeretem ezt az autót. Megbízható, kényelmes családi autó. Meghálálja a gondos használatot és karbantartást.
Mindent összevetve, Made in Japan :)
Hibalista
- 102000 km-nél az önindítóval volt probléma (900 Ft-os alkatrész+munkadíj x Ft)
Ide hordtam szervizbe
Toyota, Nippon Motors Kft, Miskolc
Megbízható, korrekt, udvarias csapat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW 318i | Következő autója? | Toyota Corolla Wagon 1,4 Sol |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
