Első, de nem az utolsó Corollám!!!
Szöveges ítélet
Sok gondolkodás után döntöttem a Corolla mellett. Ibizát akartam de mindenki inkább a japán márkát javasolta és nem bántam meg. Kíváncsi is voltam hogy tényleg olyan jók-e a Toyoták. Első autóm volt, de nem az utolsó Corollám! Ezt már akkor tudtam. Tetszett a formája, a rozsdabarna gyöngyházmetál színe, meg a beltérben lévő puha(!) műanyagok. Aki benne ült mindenki megjegyezte, hogy milyen jó anyagokból van, nem úgy mint egy korabeli német autóé. Egyedül a klima és a szervó hiányzott, bár így is elég könnyű volt parkolni. Hátul nem valami nagy a hely, de azért 4 felnőtt kényelmesen elfér. Csomagtere is elfogadható, bár 4 ember cuccuát nem könnyű belepakolni de mindig sikerült. Kicsit alacsonyan van az alja, ezzel nem árt vigyázni. Emiatt alacsonyan vannak az ülések, olyan mintha "gokartból" szálnék ki:)
Próbakörön nem értettem, hogy miért nem megy a gép. Ja, 3000 alatt nem is megy. De felette! 90-nél vissza 3-ba, kövérgáz aztán hadd szóljon! Na akkor megy! Addig semmi. Ez ilyen. Pörgetni kell. Soha semmi bajom nem volt vele, nem hagyott útszélen egyszer sem. Amikor reggel indítottam indult, legyen tél vagy nyár. Fogyasztása nálam átlagosan 6-6,5l körül alakult vegyesben, de hosszú távon használtam inkább, itt volt hogy 5,4 is sikerült, (finoman kezelve a jobb pedált persze), de általában megállt 100-110es tempónál 5,8ból, 1-2 személlyel. A csúcs télen volt városban téligumival, az 7,4l. Ennyit tesz a reggeli munkába járás. Szerencsére hamar bemelegszik, gyorsan van fűtés is. Autópályán a 140 az ideális neki, bár ekkor már hangos a motor de nem bántóan. Fékjei jók, fater amikor kipróbálta, azt mondta hogy majdnem kifejelte a szélvédőt...:D Sajna egyszer elütöttem vele egy őzet amiből elég rosszul jöttem ki, de Bambinak is az volt az utolsó pillanata... Elég jól leamortizálta az elejét: hűtő, lökhárító, 2db lámpa, gyújtáselosztó fedél, motorháztető, díszrács, sárvédő.. Plusz festés, szerelés. Ez így 190.000-be fájt, ebből a festés volt 70e, köszönhetöen a gyöngyház fényezésnek,de így legalább lett színrefújt lökhárítóm. Szerencsére bontóban elég sok alkatrészt meg lehet venni, és ezek ráadásul még lehetnek gyáriak is, amit érdemesebb megvenni mint egy utángyártottat. Amúgy más alkatrész nem kellett hozzá, olaj, szűrők, fogyó-kopó alkatrészek ebbe is kellenek, de szerintem nincsenek elszállva az árak, mint azt sokan állítják. Aki meg nem hiszi, az egyszer vegyen Corollát aztán majd meglátja.
Hibalista
- Csak Bambi miatt: hűtő 30e, lökhárító 12e, 2db lámpa 30e, gyújtáselosztó fedél 5e, motorháztető 19e, díszrács 5e, sárvédő 6e.
- Amúgy: -olaj: 7-8000HUF, szűrők 1500HUF, akksi 9800HUF,
-
Ide hordtam szervizbe
Saját magam is megbírkózok egy olajcserével, illetve ismerős.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ibiza 1.0 vadállat!!! | Következő autója? | Toyota, vagy más japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
