A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 1,6 GLi Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ébredjetek, Corolla hívők!

Szöveges ítélet

Olvasom a Corollák ezen generációjáról irt dicshimnuszokat és hol fetrengek a röhögéstöl, hol azon morfondírozok, hogy vajon tréleren utaztatták autójukat, hogy annyira csendes és alacsony fogyasztású volt?

Az én utolsó évjáratos 1.6-osom bizony elég szomjas. Volt már úgy, hogy télen, amikor ki se mozdultam Peströl, 530 km után kiürült a tank és bizony a kajánul vigyorgó benzinkutastól kellett benzinkannát „bérelnem”, hogy a külsö Budafoki úton a járdaszigeten árválkodó Toyotámba életet leheljek.

Elörebocsátom, hogy az elözö autóm egy 1990-es 1.8-as Opel Vectra CD volt. Ezt magam hoztam Németországból 2002-ben, hihetetlen de csak 63 eKm-rel, szervizkönyvvel, gépkönyvvel, világos plüssbelsövel stb… Na, ezt az autómat tényleg imádtam :-). Sajnos egy idö után a rozsda is beleszeretett…

A Corollát 6 éves korában a munkáltatómtól vettem meg, csak kicsivel olcsóbban a piaci árnál :-( Viszont kitünö állapotban volt, szerették és szervízelték, ahogy kell.

Na, szóval a Corolla, az imádott Vectra utóda lett, és a Vectrához hasonlítva szeretném néhány autóstársam szemét felnyítni, hogy van autó a Corollán kívül is.
Ja, igen! A Vectráról és a Corolláról is fillérre pontos költségkimutatást vezetek, különös tekintettel a fogyasztásra.

Benzin fogyasztása. A 16 szelepes 1.6-os Corolla nagyon szélsöséges értékek között fogyaszt: 6.5-9.5 liter százon!. Vagyis legrosszabb esetben az 50 literes tankkal 526 km-t lehet autózni. A 8 szelepes 1.8-as Vectra 7-9 liter között fogyasztott., azaz legrosszabb esetben is a 660 km-t mentem egy tankkal. Ezért maradtam benzin nélkül a Budafoki úton, mert nem jött, hogy elhiggyem, hogy 526 km-nél kiürült a tank! Igaz, ami igaz: gyorsul mint a golyó, városban is, autópályán is. Autópályán 120-nál jön meg a kedve és 160-ig úgy gyorsul, hogy grószfatter az ugyancsak 1.6-os, de kb 300 kilóval nehezebb, zsír új Passatjaban, csak úgy vörösödik. És ekkor bizony fogyaszt. Elvileg 116 lovacska van benne, és abból is a vadabb fajta, aminek bizony a benzinkútnál fizeti meg az ember az árát. Városon kívül még csak lehet finoman vezetni, úgy, hogy 6,5-öt fogyasszon, de itt Pesten sajnos ez nem megy. Tavasszal szép idöben se lehet 8,5 liter alá menni, még akkor se fogyasztana kevesebbet, ha beállhatnék a 7-es busz mögé. :-)

Még, hogy csendes! A francokat! A Vectrában 150-ig nyugodtan lehetett beszélgetni vagy rádiót hallgatni. A Corollában 110-nél ki kell kapcsolni a zenét, mert úgysem hallatszik a motor- és a szélzajtól. És ez a spórolós japán technikának köszönhetö. A Vectra oldalablakai legalább 1,5 mm-rel voltak vastagabbak, a külsö visszapillantó tükör házában 3 (!) rétegü zajszigetelés volt beleépítve! És akkor a más helyeken lévö zajszigetelésröl ne is beszéljek.

A Corolla gyári rádiója! A vételi képessége jó, de a megjelenése…, meg azok a nyeszergö-nyöszörgö hangok, amikor a gombjait nyomogatom…és az a két, szerencsétlen, elsö ajtóba épített hangszóró… A Vectrában 6 hangszóró volt…

Központi zár! Van benne, persze hogy van! De kulccsal csak a vezetö oldalról aktiválható. Anyós oldalról kulccsal, csak anyósajtó nyitható! Logikus nem?! Ahogy az is logikus, hogy a négy elektromos ablakemelöböl, csak a vezetöoldali automata, az is csak lefele… Nehogy 50 jennel többe került volna már az autó. Sayonara!

Még, hogy stabil autó! Tényleg stabil mert, keresztbe még nem fordultam vele és kanyart sem egyenesítettem ki. De akkor kanyarban mi a francnak döl meg annyira és sodródik kifele, azt az érzést keltve mintha azonnal el akarna szállni? Pedig a gumik és a lengéscsillapítók jók!
A Vectrával is lehetett gyorsan venni a kanyarokat, de abban biztonságban is éreztem magamat!

Megjelenés. Kicsit jellegtelen, de összességében nem rossz! Oldalról jó, hátulról kifejezetten jó! Hogy az eleje mitöl olyan izé? Hogy is mondjam, …lapos, jellegtelen? Szóval az eleje valahogy nem teszik.

Utastér formája jó, sok mai autónál barátságosabb. A müanyagok és a kárpitok szépek és nagyon strapabíróak.
Egyik hétvégén elmentünk tesztvezetésre és kipróbáltuk a 2002-töl gyártott szériát. Belülröl azt sokkal kisebbnek éreztem! A könyököm állandóan az ajtóhoz és a mellettem ülöhöz ért. Vezettem az 1993-ig gyártott Corollát és 1997 és 2002 között gyártottat is sokat. Szerintem ennek az 1997-ig gyártott szériának van a legnagyobb utastere. Érdekes, mert ugyanez volt az érzésem az 1997-ig gyártott Carinával is! Annak nagyobb volt az utastere, mint az utód Avensisé.

Vigyázni mindig is vigyáztam rá, mára már meg is szerettem a Corollát, de annyira soha nem fog a szívemhez nöni, mint a Vectra. Amióta nálam van semmi nem romlott el benne. Szervizbe csak a kopó alkatrészek cseréje és az éves hókuszpókusz miatt kellett vinni.

Végezetül csak annyit mondok, hogy nekem a német autók a maguk „tapintható” minőségükkel (világos plüssbelsö, csendes utastér, hm…) sokkal jobban tetszenek, mint a japánok. Ugyanakkor ez a Japánban gyártott Corolla a kikezdhetetlen megbízhatóságával nagyon megnyugtató, pénztárca és idegkímélö szerkezet. Egy darabig még biztosan marad.


2008 szeptember
Megvettem álmaim autóját a Volvo S70 2.3 T5-öt. (Ennyit arról hogy én a német autókat kedvelem.) Eleinte azért tartottam meg a Toyotát, mert féltem, hogy a T5 zsákbamacska lesz. Most már tudom, hogy jó autót vettem. Sőt! Piszokul jó autót, emiatt aztán nem is szeretem városban gyilkolni, ezért a megtartjuk a Toyotát. Igazából, most, hogy megvan ez a puccos Volvo kezdtem el igazán becsülni a Toyotát. Most jöttem rá mennyivel egyszerűbb egy hétköznapi, igénytelen autót birtokolni, mint egy 240 lovas, karcmentes, könnyűfémfelnis nagyvasat. A Toyota elalszik a szabad ég alatt, el nem lopják, mert kinek kellene. A Tesco-ban is szívfájdalom nélkül hagyom a parkolóban, meghúzták már vagy ötször, de hát mit lehessen csinálni...:-((( A fékport sem kell hetente letísztítani a lemezfelnijéről, mint a Volvónak. Na, de az egy másik történet, arról is írok majd...:-)))

2009 április
A Toyota mégis eladósorba került. Egy autó is keveset fut nálunk, de kettő aztán végképp felesleges. Ráadásul cseréni kellett volna a kuplungot, az olajat és még le is kellett volna vizsgáztatni ami így kb 150 eFt-ba került volna. Délelőtt 10-kor feltettem a hirdetést az internetre, délután 1-kor már le is foglalózták...:-)) A könnyű eladhatóság a Toyota egyik jó tulajdonsága.
Összegezve:
2003 augusztusában vettem meg 1 MFt-ért, majd 2009 áprilisában eladtam 700 eFt-ért. Soha rosszabbat!
Az évek során benzinre, biztosításra, szervízre, mosásra és egyebekre elköltöttem 2,55 MFt-ot így az egy kilométerre jutó költség 43Ft/km volt. Ha a 300 eFt értékvesztést is ideszámítom, akkor 48 Ft/km.
Szóval nagyon megérte! Egyszer még fogok venni Toyotát!

Hibalista

- bal első kerékjárati betét - utángyártott 5,000 Ft. A gyári 17,000 lett volna :-)
- akkumulátor - új Bosch 10,600 Ft hipermarketből
- hátsó lengők - 2 új Kayaba 32,000 Ft/db, 2 új porvédő 4,800 Ft/db
- kerékszelepek cseréje - új 2,000 Ft/db
- éves szervíz a Toyotánál 30 - 35,000 Ft
- hátsó fékbetétek - új 3400 Ft/darab
- téli-nyári gumicsere - 5 * 5,200 Ft
-
- 2006-ban a 150 eKm-es szervíz összesen 149,580 Ft. Tételesen:
- vezérműszíj + ékszíj + görgők 62,857 Ft
- vízpumpa + hűtőfolyadék + szimmeringek 31,674 Ft
- olajcsere 17,621 Ft
- kompressziómérés 7,689 Ft
- és még kb 30,000 Ft "apróságokra"
-
- 2007 decemberében Pirelli 175/65 R14 téligumigarnítúra lemezfelnin 100,000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Toyota Super, külső Váci út 18-20. Éves szervízre hordom ide az autót. A munkafelvétel gyors, délutánra kész az autó, a számla korrekt. Egyedül a 150 eKm-es szervízt éreztem érvágásnak, dehát a nagyszervíz már csak ilyen.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

France Car, Maglódi út 20?
Jól felszerelt mühelyükben mindent megcsinálnak, utánanéznek olcsó alkatrésznek, időt szánnak a "furcsa zörejek" felderítésére stb. Lehet nézni ahogy szerelnek, így sokmindent meg lehet tanulni. És mindezt korrekt áron!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 59000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Vectra 1.8i CD Következő autója? Volvo S70 2.3 T5
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)