A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 1,3 Xli HB 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az én megbízható sportautóm

Szöveges ítélet

2006. nyarán vettem meg nyugdíjas ismerőstől. Nagyon szerette, vigyázott rá, garázsban tartotta, a hátsó ülésen szinte nem is ültek, a csomagtartóban is szép minden.
Eleinte furcsa volt a szervónélküliség, meg a kemény kuplung, hosszú úton járó váltó trió.
Miután hosszabb távon vezettem, rájöttem, hogy a szervó hiánya csak parkoláskor bosszantó, esetleg szűk kanyarokban. A kuplungot megszoktam 2 hónap alatt, a váltót pedig megszerettem.
Az autó formája nagyon bejön nekem. Ez a HB még nem kis csomagtartós, mint a mai trend, 420 liter csomagot nyel el. Mondjuk nem elég magas, ezért a gumik csak fektetve férnek el benne, ha éppen átszereltetni viszem őket. 2 személynek pont ideális méretű a kocsi, mert a hátsó ülésre csak gyereket illik száműzni. Nem 4,5méter hosszú, mint a mai kocsik. Ez még igazi Japán, Made in Japan felirattal :D Az alacsony fekvése miatt földúton nem nagyon megyek vele, könnyen leér. A garázsunkba se tudok leállni a kipuff miatt. Ennek megfelelően viszont sportos a fekvése, kicsit pattogós is a vacak utak miatt. Kanyarokban valami hihetetlen élményt nyújt, szinte meg se dől a kaszni, és fekszi az utat rendesen. Téligumival egy éles kanyarban 20 fokos aszfalton sikerült megcsúsztatni kb. 10 centit. Múltkor nyárival is sikerült, de az hajtűkanyar volt. Autópályázáshoz sajna nem ideális, mert 3000-et pörög 100nál óra szerint. Ennek megfelelően a fogyi rendesen nő. 4000ig még elfogadható a fogyasztás, olyankor 7-7,5 között fogyaszt 2 személy+csomaggal. Kíméletes stílusban akár 6 alá vihető a fogyasztás. A motor karakterisztikája viszont verhetetlen. 2000 alatt halott, mint minden 16 szelepes, de onnantól megindul, és 4000 körül már eszméletlenül gyorsul, de nem úgy, mint a modern mocik, amik 3000ig halott, aztán 4000nél hátbavág, és váltani kell. Ez egyenletesen dolgozik. 2250nél szoktam felváltani, kivéve az 1-est, azt 2500nál. Így elég baráti a fogyasztás, és az átlagnál még így is gyorsabb vagyok. A motorhang nem tolakodó 3000ig van annyira csöndes, mint sok mai kocsi. 4000 körül viszont már szinte kiabálni kell beszélgetés közben. A nyomatékmaximum elég magasan van, ezért 120-140 között elemében van a kocsi. Ha nem lenne nagyobb biztosítási költség, akkor biztos, hogy jobban örülnék az 1.6-osnak, pályán biztos nem fogyaszt többet csak pár decivel.
A belvilág Toyotásan unalmas, de ha jobban megfigyeli az ember a részleteket, akkor sok jó megoldás van benne. És nem zörög annak ellenére, hogy a futómű mennyire rázós. Tetszik pl. a középkonzol vezető felé döntése. Erre akkor jöttem rá, mikor beleültem az anyósülésbe :D Tárolórekesz is van benne elég. A műszerfal is nagyon kellemes, éjszaka nagyon halványan világít, nem zavaró hosszú távon. Az elektromos ablak kezelőszervei is jók, és szépen világítanak. A kormány fogása nagyon jó, csak a duda megnyomása nehézkes, de legalább nem lehet véletlenül megnyomni, mint a Yarisnál ;) Az alacsony fekvés miatt szinte feküdni kell az ülésekben, közepesen fárasztó így a vezetés, ültem már rosszabban is.
A csomitartó növelhető a hátsó ülés lehajtásával, sajnos csak egyben, de ez is több, mint a semmi. Éppen tinikorát éli az autó, szal kis olajat már eszik, eddig 1,5deci/1000km az átlag, persze minőségi olajat használok (LM Mos2 10w-40). A lámpái még éppen elég erősek, hogy jól lehessen látni vele, sajnos csak a motortérből állíthatóak. A hátsóablaktörlő nagyon hasznos. Kár, hogy klíma nincs benne, mert így nagyon meleg nyáron. Amúgy ár/érték arányban ez a legjobb kocsi sztem. Meghálálja a gondoskodást, és megbízható.

Ami nagyon bejön:
Formavilág
Vezetési élémény
Futómű
Fogyasztás
Fenntarthatóság

Ami nem tetszik:
Csomagtér teleszkópok elfáradtak
A csomitérnyitó sokszor nem nyit ki elsőre.
Szervó hiány parkoláskor
Hátsó ülés helykínálata
Rossz úton a rugózás.

Hibalista

- Városi kocsi volt, szal a kuplung 168500km-nél megadta magát.
- Ugyanebből adódóan a réztuskó is megmakacsolta magát.
- Elrepedt a levegőbeszívó cső, a torok elött. Új gyári: 30ezer volt :(
-

Ide hordtam szervizbe

Ismerős 1

Nem ért a Toyotákhoz, szal belekontárkodni jó, meg olajat cserélni, de nagyobb műveletet nem bíznék rá. Kuplungcserénél eljátszotta a bizalmam :(

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Andris

Megbízható szerelő, kimondottan Toyotához ért, van is nála sorbanállás, még MR2-vel, meg Suprával is ;) Mindenből gyárit rakat bele a kocsiba, nem is fog tönkremenni egyhamar :)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 168200
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Corolla D4D, Lexus Hibrid
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)