Az én megbízható sportautóm
Szöveges ítélet
2006. nyarán vettem meg nyugdíjas ismerőstől. Nagyon szerette, vigyázott rá, garázsban tartotta, a hátsó ülésen szinte nem is ültek, a csomagtartóban is szép minden.
Eleinte furcsa volt a szervónélküliség, meg a kemény kuplung, hosszú úton járó váltó trió.
Miután hosszabb távon vezettem, rájöttem, hogy a szervó hiánya csak parkoláskor bosszantó, esetleg szűk kanyarokban. A kuplungot megszoktam 2 hónap alatt, a váltót pedig megszerettem.
Az autó formája nagyon bejön nekem. Ez a HB még nem kis csomagtartós, mint a mai trend, 420 liter csomagot nyel el. Mondjuk nem elég magas, ezért a gumik csak fektetve férnek el benne, ha éppen átszereltetni viszem őket. 2 személynek pont ideális méretű a kocsi, mert a hátsó ülésre csak gyereket illik száműzni. Nem 4,5méter hosszú, mint a mai kocsik. Ez még igazi Japán, Made in Japan felirattal :D Az alacsony fekvése miatt földúton nem nagyon megyek vele, könnyen leér. A garázsunkba se tudok leállni a kipuff miatt. Ennek megfelelően viszont sportos a fekvése, kicsit pattogós is a vacak utak miatt. Kanyarokban valami hihetetlen élményt nyújt, szinte meg se dől a kaszni, és fekszi az utat rendesen. Téligumival egy éles kanyarban 20 fokos aszfalton sikerült megcsúsztatni kb. 10 centit. Múltkor nyárival is sikerült, de az hajtűkanyar volt. Autópályázáshoz sajna nem ideális, mert 3000-et pörög 100nál óra szerint. Ennek megfelelően a fogyi rendesen nő. 4000ig még elfogadható a fogyasztás, olyankor 7-7,5 között fogyaszt 2 személy+csomaggal. Kíméletes stílusban akár 6 alá vihető a fogyasztás. A motor karakterisztikája viszont verhetetlen. 2000 alatt halott, mint minden 16 szelepes, de onnantól megindul, és 4000 körül már eszméletlenül gyorsul, de nem úgy, mint a modern mocik, amik 3000ig halott, aztán 4000nél hátbavág, és váltani kell. Ez egyenletesen dolgozik. 2250nél szoktam felváltani, kivéve az 1-est, azt 2500nál. Így elég baráti a fogyasztás, és az átlagnál még így is gyorsabb vagyok. A motorhang nem tolakodó 3000ig van annyira csöndes, mint sok mai kocsi. 4000 körül viszont már szinte kiabálni kell beszélgetés közben. A nyomatékmaximum elég magasan van, ezért 120-140 között elemében van a kocsi. Ha nem lenne nagyobb biztosítási költség, akkor biztos, hogy jobban örülnék az 1.6-osnak, pályán biztos nem fogyaszt többet csak pár decivel.
A belvilág Toyotásan unalmas, de ha jobban megfigyeli az ember a részleteket, akkor sok jó megoldás van benne. És nem zörög annak ellenére, hogy a futómű mennyire rázós. Tetszik pl. a középkonzol vezető felé döntése. Erre akkor jöttem rá, mikor beleültem az anyósülésbe :D Tárolórekesz is van benne elég. A műszerfal is nagyon kellemes, éjszaka nagyon halványan világít, nem zavaró hosszú távon. Az elektromos ablak kezelőszervei is jók, és szépen világítanak. A kormány fogása nagyon jó, csak a duda megnyomása nehézkes, de legalább nem lehet véletlenül megnyomni, mint a Yarisnál ;) Az alacsony fekvés miatt szinte feküdni kell az ülésekben, közepesen fárasztó így a vezetés, ültem már rosszabban is.
A csomitartó növelhető a hátsó ülés lehajtásával, sajnos csak egyben, de ez is több, mint a semmi. Éppen tinikorát éli az autó, szal kis olajat már eszik, eddig 1,5deci/1000km az átlag, persze minőségi olajat használok (LM Mos2 10w-40). A lámpái még éppen elég erősek, hogy jól lehessen látni vele, sajnos csak a motortérből állíthatóak. A hátsóablaktörlő nagyon hasznos. Kár, hogy klíma nincs benne, mert így nagyon meleg nyáron. Amúgy ár/érték arányban ez a legjobb kocsi sztem. Meghálálja a gondoskodást, és megbízható.
Ami nagyon bejön:
Formavilág
Vezetési élémény
Futómű
Fogyasztás
Fenntarthatóság
Ami nem tetszik:
Csomagtér teleszkópok elfáradtak
A csomitérnyitó sokszor nem nyit ki elsőre.
Szervó hiány parkoláskor
Hátsó ülés helykínálata
Rossz úton a rugózás.
Hibalista
- Városi kocsi volt, szal a kuplung 168500km-nél megadta magát.
- Ugyanebből adódóan a réztuskó is megmakacsolta magát.
- Elrepedt a levegőbeszívó cső, a torok elött. Új gyári: 30ezer volt :(
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős 1
Nem ért a Toyotákhoz, szal belekontárkodni jó, meg olajat cserélni, de nagyobb műveletet nem bíznék rá. Kuplungcserénél eljátszotta a bizalmam :(
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Andris
Megbízható szerelő, kimondottan Toyotához ért, van is nála sorbanállás, még MR2-vel, meg Suprával is ;) Mindenből gyárit rakat bele a kocsiba, nem is fog tönkremenni egyhamar :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 168200 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Toyota Corolla D4D, Lexus Hibrid |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
