Az AUTÓ itt kezdődik
Szöveges ítélet
Szeretnék alapvetően tárgyilagos lenni, és szerelemmentesen írni az autóról. 2 éve van meg, és azt hiszem hogy ezután már csak Toyotám lesz.
Corolla, aki egy kicsit is ismerős az autós világban tudja, hogy a Föld első autógyártójának egyik középkategóriás modelljéről van szó. A corollából adtak el a legtöbbet a világon. A
90-es évek megbízhatósági statisztikáinak egyik legjobb autója. Minőség megbízhatóság = Toyota.
Az autót 2006 márciusában vásároltam, igazából a fentebb leírtakkal nem nagyon voltam tisztában, annyit tudtam róla, hogy japán autó, amihez drága lesz az alkatrész, ezért egy kicsit ódzkodva, de megvettem, mert szép volt, kevés km volt benne( 145000 km, 14 évesen ) és mert ismertem az első gazdáját akinél újkorától 14 éves koráig volt. Tudtam hogy megkímélt autó, olyan amely törve és igazán meghajtva sosem volt, mindemellett végig garázsban tárolták.
Amikor beleültem, olyan semmilyen érzés vett körül, megy jól gyorsul, de kicsit mintha hangos lenne, olyan átlagos, semmilyen autónak tartottam, még egy picit azt is éreztem, lehet hogy vehettem volna jobb autót is.
Aztán miután már megvettem rátaláltam a totálkár népítéletére ahol elkezdtem olvasni ezen ítéleteket, melyeket autóstársak írtak, akkor kezdtem rájönni, hogy nem is olyan rossz ez az autó, sőt hát nincs olyan tulajdonos, aki rosszat írt volna róla.
Most már közel 2 éve van meg, 20 ezer km gondtalan utazást töltöttünk együtt, eddig olaj, olajszűrő, illetve levegőszűrő lett cserélve az autón. És más nem.
Hát nem rossz.
Úgy érzem, hogy ma már imádom, amikor beleülök mindig olyan erős bizalom, és hit van bennem iránta, mint amit más autóknál nem éreztem. Tudom, azt hogy miután elfordítom a slusszkulcsot biztos, hogy be fog indulni, a duruzsololó hangja nagyon szép, érzem hogy velem él, vagy én élek vele együtt, erőt megbízhatóságot sugároz számomra.
A motor az 1332 cm³, 88le-vel, 16 szeleppel, nagyon eltalált, jól gyorsul, akár 160-as utazótempó is tartható vele és ez nem a vége. 92-es astrák 1.4-es motorral akkoriban 60 Lóerót tudtak.
A váltó pontos, finom, az egyes fokozatók nagyon jól érezhetőek.
Kormányzás pontos, nincs holtjáték, sajnos szervo sincs, ez hiányzik.
Futómű ok. Alacsony építés miatt sportos vezetés simán lehetséges vele, nehezen lehet felborítani, bár ez azt is jelenti, hogy nem telepjárónak tervezték, ennek ellenére hétvégi lelekre simán ki tudunk vele járni.
Karosszéria kellően nagy, 4 de akár 5 felnőtt ember utazásához is elég helyet nyújt,
ülések egy kicsit kemények, oldaltartásuk lehetne erősebb, az ülések ülőlapjai kellően nagyok, és még 160 ezer km után sincsenek kiülve nincsenek a varrásnál elszakadva.
Továbbá ez még nem rozsdásodik, még nincs egyetlen felhólyagosodása sem, igaz mindig garázsban ált. Egyetlen hibának érzem, azt hogy a mórháztető első részén kavicsfelverődések miatt a festék lepattogzik. A kipufogó még soha nem volt cserélve és még, egyetlen rozsdafolt sincs rajta.
A forma még ma is szép, időtálló, a hosszú orr miatt szerintem biztonságos is.
Szerintem a következő békalámpás változatnál szebb bár ez szubjektív.
A műszerfal nagyon igényes, puha műanyagból, minőségi érzést nyújt, a fordulatszámmérő pontos skálázással rendelkezik, 200-as beosztással, általában más autóknál ez nem ilyen részletes. A fogyasztásmérő mechanikus, így gyújtás nélkül is mindig jelzi mennyi üzemanyag, van az autóban, az economi lámpa pedig segít abban, hogy takarékosan tudj vezetni. Talán a kvarcóra kicsit gagyi.
Csomagtartó: szedán változat 400 liter, kellően nagy, szinte minden belefér, a lehajtható hátsó ülésekkel ez szépen bővíthető, bár csak nagyon szűk átjáró van, így a lehajtás nem minden tárgy elhelyezését teszi lehetővé, pl. egy elefánt nem igazán fér bele, de egy átlag család egy heti nyaralásához babakocsival is bőségesen elég hely áll a rendelkezésre, a Liftbach változat szerintem sokkal praktikusabb.
Fogysztás: a nagy karosszéria, a dinamikus motor ellenére azt hiszem példamutató, és a mai autók számára elérhetetlen. Ha 140-150-es tempóval hajt az ember, akkor sem megy 7,5 liter fölé. Ha valaki tényleg odafigyelve nyáron a 90 km/ órás sebességet betartja akkor ez a fogyasztás egy személlyel 5.5l is lehet. Átlag 6,5l/ 100km.
Azt hiszem, hogy teljes tudatosság nélkül, egy olyan autónak vagyok a tulajdonosa, ami kategóriájában a legjobb, szerintem jobbat nem találhattam volna. Nagy, kényelmes, keveset fogyaszt, és a fenntartási költségek királya. Ha valaki ésszel használja, akkor egy örökéletű autó lehet, sajnálom, hogy ma nem gyártanak hasonló autókat, nem volna butaság valamely haldokló autómárkának ( pl: Lada) megvásárolnia a licenc jogot és újraéleszteni az autót.
Mindazoknak tudom ajánlani, akik kis pénzből egy megbízható, olcsó fenntartású családi autót szeretnének.
Hibalista
- semmi, csak olaj +szürök, vezérműszij,
- elöző tulajdonosnál lengéscsillapítók, fékppofák gumi, akkumlátor.
Ide hordtam szervizbe
100 ezer km-ig Toyota szakszerviz Székesfehérvár ( Toyota Angyalfi)
100 ezer km után maszek szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 205 gr | Következő autója? | Toyota |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
