A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 1.3 lxi hatchback 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A Suzuki nagy testvére

Szöveges ítélet

Mint a címből is kiderül, olyan autót kerestem ami megbízhatóság, fenntartási költség, dinamika, praktikusság, ergonómia fronton legalább a régi swiftet tudja, ugyanakkor kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb. Szinte lehetetlan mindezt összehozni, úgy érzem mégis szerencsém volt...
Sok autót próbáltam, vezettem az utóbbi tíz évben. Röviden: ha a fenti szempontokat mind figyelembe veszem, ennél harmonikusabb és szerethetőbb kocsiban nem ültem.(kivéve talán a kortárs camryt)
Feltűnt az eddigi ítéleteket olvasva hogy sokan a tulajdonosok közül áhítattal közelítenek a kocsijukhoz, furcsán materiális imádattal, amit a többi márkánál és típusnál nem érzékeltem. Az egészben a legfurcsább hogy én is ezt érzem, pedig abszolút racionális embernek tartom magam.
A lényeg: egy kényelmes, gyors, alacsony fogysztású, jól áttekinthető, nagyon megbízható, még nem túlbonyolított(de ami elektronika benne van az beton biztos), könnyen szerelhető - és szerethető-autó.
Részletesen: (elöljáróban: a kocsit óra szerint 90.000-nél vettem, úgy hogy a 120.000-es kuplungcserénél -a toyota helyett - kiesett belőle egy halálra kopott sachs szerkezet és tárcsa, valamint a váltó már cserélt - bontott- volt. vagyis a valós futásteljesítmény a vételkor valahol 150-200.000 km -nél volt, és most 350-400.000-nél, na igen, céges autó volt...) Kényelem: az ülés még elég vastag anyagból van, széles és hosszú is, mini fotel ami a kényelmes és pihentető vezetés alapja-és nálam itt kezdődik egy autó.(ellentétben a manapság szokásos ülésnek csúfolt hokedlikkel) A kárpit hihetetlen strapabíró, ízléses. Egy kis munkával királyi vezető pozíció teremthető.(hasonló-nem túl puha, nem túl kemény, pihentető nagy ülésekkel "régi" német és japán autókban találkozhatunk, pl. a 90-es éveket nálunk végigkisérő opel astra 1. ülése is ilyen, annak a típusnak a jó alkatrészellátása és szerelhetősége mellett nem utolsósorban a kényelmes ülés hozta nálunk a sikert - a kemény futómű ellenére) A kényelem másik része a kormány-pedál-váltó háromszög. A kocsiban alap a változtatható kormánymagasság, az ergonómia tökéletes, kicsinek nagynak bármikor perfektül -és könnyen, gyorsan - beállítható. A kényelem harmadik része a futómű -úttartás-rugózás. A rugózás közepesen kemény, viszont jó gumival(firestone,falken) mégis jól szűri az úthibákat, alacsony (nagyon!!) építésű kocsi, azért nehéz dühbe hozni és akkor is jóindulatú, nem borul, az úttartása először bizonytalannak tűnik, mégis mikor az ember pár ezer kilométer után nem figyel az útra, a kocsi a saját sávjában marad.(ugyanez nem mondható el pl: a fiat punto I-II. tipusról, ami ugyan sokkal közvetlenebb kormányzásúnak és úttartásúnak tűnik, mégis egy kis figyelmetlenség és az ember már le is futott az útról...) A szervokormány szenzációs, arany középút, és most 200e km.-et vezetve is úgy dolgozik mint amikor vettem.(jut eszembe a futóműben minden eredeti, féktárcsa, féltengely, lengéscsillapítók, szilentek, stb, csak pofákat cseréltem, és bizony nem kímélem az autóm, így nehezen tudom elfogadni azt hogy néhányan a mostoha magyar útviszonyra fogják az újonnan vett kocsiban 60.000 km-nél cserélt futóműalkatrészt)
Még valami: sokan nem értik miért előny a puha (minőségi!) műszerfal.(ajtón végighúzódó könyöklő, sebváltógomb) Pszichológiai okok mellett azért mert télen nem ragad oda az ember keze a hidegtől, nyáron nem olyan kellemetlen a forró anyag tapintása, ha sérülés keletkezik rajta nem olyan látványos mint egy kemény műanyagon a karc, a puha műanyagon sokkal jobb pihentetni a ember könyökét, sokkal kevésbé hajlamos vetemedésre, nyikorgásra, csavar vesztésre, és végül tapasztalatom szerint az idő vasfoga (hőmérséklet ingadozások, nap uv-sugárzás) kevésbé kezdi ki mint a kopogós műanyagot, színét nem veszti úgy. Mindezen túl ezen corolla verzió belső anyagait tekintve gyakorlatilag az összes autótípus csak felállva és haptákba állva jelenthet neki.
A következő részben a motor-váltó-dinamika és a költségek kerülnek terítékre.

Hibalista

- indítómotor-javítása 5000 ft. Váltó-csere, 40.000ft.(erről a szövegben) elektromos ablakemelő-panel-8000ft. szelep-szimmering csere-40000 ft.

Ide hordtam szervizbe

saját magam

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

magán szaki

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? swift Következő autója? toyota corolla
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)