A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1992-1997)

Corolla 1,6 GLI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A megbízhatóság nagykövete

Szöveges ítélet

Egy 15 éves olajkályhát kellett lecserélni valami fiatalabbra. A terv egy nagyon nagy, diesel, fekete, automata váltós dög volt. A keret 1,5 millió. A kínálat viszont ebben az árkategóriában 10 éves kocsikra sz?kült.
A hirdetéseket böngészve azonnal feltünt ez a gép. 1997-es, fullos, kevés kilóméterrel. Látatlanba beleszerettem a kicsi, benzines, fehér, kéziváltós kocsiba, ami a tipusváltás el?tti utolsó darabok egyike volt, a lehet? legjobban teletömve extrákkal (2 légzsák, ABS, szervó, 4 elektromos ablak, klíma). Februárban hozta házhoz a keresked?. A havas utakon azonnal kiderült, hogy jól választottam. A csendes, kényelmes, biztonságos jószág az enyém lett. Megjártam vele Európát és itthon is sokat megyünk. Gyakorlatilag abszolut hibamentes volt végig. Az olasz gyártmányú riasztó egyszer megtréfált. Nem akart indulni a gép. Érdekes, de rögtön a risztóra gyanakodtam, ami be is jött. Két piros drót rövidre zárásával azonnal elindult a motor.
A gyári hangrendszer elég jó volt a hírek hallgatására, de én többre vágytam. Azóta akár autóhifi országos bajnokságon is megállná a helyét, annyi jó cucc van benne.
Némi utánjárás után sikerült tempomatot is beépíteni a kocsiba. A komfortossága ezáltal a duplájára n?tt, a fogyasztása is csökkent egy kicsit. Lakott területen is elég jól használható.
A kocsi hibájaként a 13 cm-es hangszóróhelyet említeném (kicsi) és azt, hogy az ablaktörl? kar nem úgy m?küdik, mint az átlag autókban, vagyis hiányzik a gombnyomásra egyet töröl funkció. A kopogó kutyacsont az el?z? tulaj budapesti használatának volt köszönhet?, azóta néma csöndben van a futóm?. Megemlíteném még, hogy a kormányon állandóan izzadt a tenyerem. Érdekes, de a fiam is tapasztalta ezt, de a feleségem nem. Tettem rá borítást, azóta nincs ilyen gondom.
A plüss üléshuzat nagyon szép, de nem túl praktikus, mert nagyon tapad a ruhához és fészkel?déskor kényelmetlenné teszi a viseletet. Már vettem rá huzatot, most jobb, de csúnyább. A bels? borítás nagyon jó fogású és elég puha is. Némi kárörömmel tapogatom az 5 milliós VW-k, Opelek, Audik k?kemény belsejét :-)
Néha a hátsó ülésen is kell utaznom, mert a laptopot csak oda tudtam felszerelni és dolgoznom kellett menet közben. A hely látszólag kicsi, de az üléslap hosszú és kényelmes. Nem fáradtam el hátul sem. (182 cm magas vagyok)
Olajcseréknél kisérleteztem 5w40-es olajjal, de cicergett hidegen a motor és mintha fogyott is volna egy kicsit. A 10w40-essel nincs gondom, azt is fogok beletenni ezután is (Aral Supertronic)
Sokan panaszkodtak, hogy alacsony építés? és leér az alja. Egy apróhirdetésben kínáltak új, márkás 185/70-es gumit nagyon olcsón. Megvettem és nem bántam meg. Igaz, hogy túlméretes egy picit, de átmegy minden akadályon és a rugózás is lágyabb lett (a kanyarstabilitás rovására). A km-óra abszolút pontos lett (GPS-el hitelesítve) viszont a fogyasztás egy kicsit megemelkedett. Ez valószín? abból ered, hogy eddig több kilómétert mutatott, mint amit ténylegesen megtettem a kisebb gumik miatt. Most a megtett km megegyezik a GPS által mutatott értékkel. A téli gumi normál méret?, azzal kevesebbet is fogyaszt (látszólag) és többet megy a GPS-hez viszonyítva. Téligumival mért végsebességem 195 volt (GPS 188-at mutatott). A legjobb fogyasztástt Brüsszel-Budapest viszonylatban értem el egy busz mögött, végig 90-el 2 személlyel, 1000 km-en keresztül, 4,6 literrel. Az átlagom olyan 6,5-7 között mozog vegyes használat mellett.
A motor igazán 3000 körül kezdi el megmutatni, hogy mire képes. Úgy tudom, hogy ez mindegyik 16 szelepesre igaz, tipustól függetlenül. A hangja 100 fölött kezd el n?ni, de 130-nál mintha elhalkulna. (alatta, fölötte hangos)
A fékekre nincs panaszom, hidegen picit jobban kell nyomni (tiszta Forma1), de ha bemelegszik, akkor pont jó.
Szerencsére elég sok tipus volt már a kezem között rövid id?re (Golf IV, Mercedes A60, Smart For Four, sima Smart, Opel Astra, Audi A8, Mazda Premacy, Opel Zafira), de eddig egyiket sem cseréltem volna el, ezt komolyan mondom.
Összefoglalva, nagyon meg vagyok elégedve vele és már bánom, hogy nem ezzel kezdtem. A rokonságban van egy Carina E és 11 éve hibátlanul szolgálja gazdáját.

Hibalista

- Vezérm?szíj és vezet?görg? 100000 km-nl 33000 Ft
- Hátsó "kutyacsont" zörgött 9000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Vidéki rallyim?hely

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 88000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 626 Diesel Következő autója? Toyota természetesen
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1992

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)