A megbízhatóság nagykövete
Szöveges ítélet
Egy 15 éves olajkályhát kellett lecserélni valami fiatalabbra. A terv egy nagyon nagy, diesel, fekete, automata váltós dög volt. A keret 1,5 millió. A kínálat viszont ebben az árkategóriában 10 éves kocsikra sz?kült.
A hirdetéseket böngészve azonnal feltünt ez a gép. 1997-es, fullos, kevés kilóméterrel. Látatlanba beleszerettem a kicsi, benzines, fehér, kéziváltós kocsiba, ami a tipusváltás el?tti utolsó darabok egyike volt, a lehet? legjobban teletömve extrákkal (2 légzsák, ABS, szervó, 4 elektromos ablak, klíma). Februárban hozta házhoz a keresked?. A havas utakon azonnal kiderült, hogy jól választottam. A csendes, kényelmes, biztonságos jószág az enyém lett. Megjártam vele Európát és itthon is sokat megyünk. Gyakorlatilag abszolut hibamentes volt végig. Az olasz gyártmányú riasztó egyszer megtréfált. Nem akart indulni a gép. Érdekes, de rögtön a risztóra gyanakodtam, ami be is jött. Két piros drót rövidre zárásával azonnal elindult a motor.
A gyári hangrendszer elég jó volt a hírek hallgatására, de én többre vágytam. Azóta akár autóhifi országos bajnokságon is megállná a helyét, annyi jó cucc van benne.
Némi utánjárás után sikerült tempomatot is beépíteni a kocsiba. A komfortossága ezáltal a duplájára n?tt, a fogyasztása is csökkent egy kicsit. Lakott területen is elég jól használható.
A kocsi hibájaként a 13 cm-es hangszóróhelyet említeném (kicsi) és azt, hogy az ablaktörl? kar nem úgy m?küdik, mint az átlag autókban, vagyis hiányzik a gombnyomásra egyet töröl funkció. A kopogó kutyacsont az el?z? tulaj budapesti használatának volt köszönhet?, azóta néma csöndben van a futóm?. Megemlíteném még, hogy a kormányon állandóan izzadt a tenyerem. Érdekes, de a fiam is tapasztalta ezt, de a feleségem nem. Tettem rá borítást, azóta nincs ilyen gondom.
A plüss üléshuzat nagyon szép, de nem túl praktikus, mert nagyon tapad a ruhához és fészkel?déskor kényelmetlenné teszi a viseletet. Már vettem rá huzatot, most jobb, de csúnyább. A bels? borítás nagyon jó fogású és elég puha is. Némi kárörömmel tapogatom az 5 milliós VW-k, Opelek, Audik k?kemény belsejét :-)
Néha a hátsó ülésen is kell utaznom, mert a laptopot csak oda tudtam felszerelni és dolgoznom kellett menet közben. A hely látszólag kicsi, de az üléslap hosszú és kényelmes. Nem fáradtam el hátul sem. (182 cm magas vagyok)
Olajcseréknél kisérleteztem 5w40-es olajjal, de cicergett hidegen a motor és mintha fogyott is volna egy kicsit. A 10w40-essel nincs gondom, azt is fogok beletenni ezután is (Aral Supertronic)
Sokan panaszkodtak, hogy alacsony építés? és leér az alja. Egy apróhirdetésben kínáltak új, márkás 185/70-es gumit nagyon olcsón. Megvettem és nem bántam meg. Igaz, hogy túlméretes egy picit, de átmegy minden akadályon és a rugózás is lágyabb lett (a kanyarstabilitás rovására). A km-óra abszolút pontos lett (GPS-el hitelesítve) viszont a fogyasztás egy kicsit megemelkedett. Ez valószín? abból ered, hogy eddig több kilómétert mutatott, mint amit ténylegesen megtettem a kisebb gumik miatt. Most a megtett km megegyezik a GPS által mutatott értékkel. A téli gumi normál méret?, azzal kevesebbet is fogyaszt (látszólag) és többet megy a GPS-hez viszonyítva. Téligumival mért végsebességem 195 volt (GPS 188-at mutatott). A legjobb fogyasztástt Brüsszel-Budapest viszonylatban értem el egy busz mögött, végig 90-el 2 személlyel, 1000 km-en keresztül, 4,6 literrel. Az átlagom olyan 6,5-7 között mozog vegyes használat mellett.
A motor igazán 3000 körül kezdi el megmutatni, hogy mire képes. Úgy tudom, hogy ez mindegyik 16 szelepesre igaz, tipustól függetlenül. A hangja 100 fölött kezd el n?ni, de 130-nál mintha elhalkulna. (alatta, fölötte hangos)
A fékekre nincs panaszom, hidegen picit jobban kell nyomni (tiszta Forma1), de ha bemelegszik, akkor pont jó.
Szerencsére elég sok tipus volt már a kezem között rövid id?re (Golf IV, Mercedes A60, Smart For Four, sima Smart, Opel Astra, Audi A8, Mazda Premacy, Opel Zafira), de eddig egyiket sem cseréltem volna el, ezt komolyan mondom.
Összefoglalva, nagyon meg vagyok elégedve vele és már bánom, hogy nem ezzel kezdtem. A rokonságban van egy Carina E és 11 éve hibátlanul szolgálja gazdáját.
Hibalista
- Vezérm?szíj és vezet?görg? 100000 km-nl 33000 Ft
- Hátsó "kutyacsont" zörgött 9000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Vidéki rallyim?hely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 626 Diesel | Következő autója? | Toyota természetesen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
