"Veszélyes hulladék:-)))"
Szöveges ítélet
Amerikai piacra készült Made in Japan felírattal rendelkez? 125 Le változat, ami nem rossz egy 1.6 L 16V (4 AGE) dupla vezérm?tengelyes motorból és 960 kg saját tömeghez viszonyítva. Sokan ki se nézik ebb?l az autóból mit tud, csak amikor kihúzatom 6000-ig lep?dnek meg rajta, miért maradnak le mögöttem.
Mivel az amerikaiaknak készült sokminden jó megtalálható rajta: brutálisabb lökhárítók, 14 colos gyári alufelnik, 4 el. ablak, elektromos tet?ablak, tempomat, klíma, szervókormány, 14 évesen is nagyon szép plüss kárpitozás, 6 hangszórós állati jó hangzású akkoriban fullos rádió-magnó.
Az autó iszonyatosan megy, 8,0 mp/100 km-t mértem egyszer, a km órát még mindig ki tudja akasztani 215 km/h körül mutat. Ha normálisan használjuk 90-120 km/h között 6,3 l/100 km a fogyasztása, hosszabb távon autópályán 140 km/h körül 7,0 l/100 km, amivel nagyon meg vagyok elégedve.
És mindez 1991-ben! A német márkák most kezdik gyártani a dupla vezérm?tengelyes 16 szelepes változatokat a hétköznapi autókba és büszkén feltüntetik a kocsi hátulján 16V! Ezt a japánok már 15 éve így csinálják. Ennyit a japán vagy nem japán kérdésr?l.
Azt modta mindenki, aki kicsit is ért a Toyotához, hogy ez a motor szinte elny?hetetlen és nagyon jó konstrukció. Tényleg nagyon jó és sokszor amikor cserén gondolkodtam és beleültem a mai csodálatos 1.6-os autókba, mindig rájöttem, hogy a jó öreg toyotám, bármelyiket letúrja az útról. szóval megtartom, amíg lehet.
Renbetetettem a kasznit: els? oldallemezek és hátsó kerékjárati ívek cseréje, teljes alvázvédelem (bár nem volt az alján, vagy a küszöbön semmilyen rozsda) egybe festés. Szépen néz ki, a karosszéria-lakatos mondta, hogy sokkal vastagabb és keményebb lemezb?l van csinálva ez a kocsi, mint amivel eddig találkozott, a kipufogó csövet alig vitte a flex (nem tudom).
6 éve van meg az autó 120 000 km-t mentem vele nagyon hozzám n?t.3000 ford/perc alatt öreguras autózásra lehet használni kb. egy 1200 cm-es autó teljesítményének felel meg. 4000 fordulattól egészen 7000-ig lehet forgatni (7200-nél van a piros tartomány), itt egyenletesen és brutálisan húz, nincs semmilyen leszabályozás, elgyengülés. Alacsony széles felépítés, nem tolja maga el?tt a leveg?t, igaz nem is a mai korszer? felépítés?, magas-egyter? feeling. 200 km/h-nál sem érezni hogy instabil lenne az autó.
A motor 240 000 km körül jár, most kezdte fogyasztani az olajat, kb. 2 litert kell utánatölteni 10000 km-nél, korábban nem kellett. Lehet, hogy szelepszár szimering és lehúzó gy?r? cseréjével orvosolni fogom a problémát.
A futóm? eredetileg lágy, amerikás volt, ami nem kedvezett a sportos kanyarvételekhez, tolta az elejét a kanyarból kifelé, azóta a teleszkópokat keményebbre cseréltettem, így már sokkal jobb, de a magyar utakra nem is tudom melyik a használhatóbb.
Csomagtartó: elég nagy az osztottan dönthet? hátsó üléseket lehajtva még aludtunk is benne (én 171 cm, párom 160 cm), hoztunk vele kómodot, konyhabútor szétszedve, ikeás magaságyat szétszedve, 160 l-es fagyasztó ládát + rotációs kapát, szóval így is megfelel.
Váltó: még mindig nagyon jó, puha, pontos, nem recseg, nem visít semmi.
Tempomat (gyári): nagyon jó autópályán, F?leg Ausztriában, beáll az ember 140-re és szinte senkit nem ér utol és nem el?zi meg. Meg lehet ismerni, melyik autó megy tempomattal, mert amelyik azzal megy állandósul a távolság a 2 kocsi között, ez nagyon jó 2,5 órán keresztül pihenhet a lábad míg át nem hasítasz Ausztrián. Néha használom Magyarországon is, de itt sokkal s?r?bben kell változtatni.
Hibalista
- 4 db lengéscsillapító, kuplungtárcsa felújítás, kipufogó dob csere, 4 db féktárcsa, 2 db hátsó futóm? szilent, 1 db vezérm?szíj, 2 db hossz. bordás ékszíj, 4 db platina gyergya (ez elég drága volt, de ez kell bele)
Ide hordtam szervizbe
a szomszéd utcában lév? mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | escort 1.6 D | Következő autója? | toyota corolla, ford focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
