Toyáska, a hatalmas meglepetés
Szöveges ítélet
Egy E90 -es BMW -ből ültem át, az sajnos totálkáros lett. Azért vettem ezt a Corollát, mert korához képest nagyon sok jót olvastam róla, és első szempont a megbízhatóság volt nekem, illetve gyorsan kellett egy jármű.
Az autó majdnem teljes életkorában egy vendéglő tulajdonosé volt, haláláig. Az öreg nagyon vigyázhatott rá, garázsban állhatott, hiszen az alján gyári alvázvédő van, rohadásmentes a karosszéria. Talán egy két pontban, meg az ívek rozsdálhattak, mert le lett "matricázva".
Amikor megvettem sokat nem vártam tőle. Hatalmas meglepődés volt minden vele kapcsolatban. Nagyon jól megy, nagyon jól eszik, nagyon kényelmes.
A tempomat és a klíma hiányzik a BMW -ből, egyéb más nem zavar, még az sem, hogy nincsen szervó és ablakemelő. A szervó-nélküliséget megszoktam, és jobban is érzem vele az utat, mint a szervósokkal. Az ablakemelőt meg inkább tekergetem, mint sem havonta szopjak az ablakemelő motorral, elektronikájával és a silány minőségű szerkezetekkel.
Elmentünk vele nyaralni az ország másik végébe (2x 340 km) egy hétre. 130 km/h -s átlagtempót mentünk vele oda is és vissza is, 1 utasommal és púposra pakolt csomagtartóval (hatalmas csomagtere van), a budapesti bevezetők emelkedőin sem lassult vissza, ugyanúgy 5. -ben tudtam vele tartani az utazósebességet a nagyobb emelkedőkön is. 3 óra alatt hazaértünk vele, a Budapesti átvergődéssel együtt. A vízhőfok-mutató feküdt végig, meg sem mozdult.
Mióta nálam van egy deci olaj nem fogyott, a víz kicsit folyik, de elhanyagolhatóan. 2x teletank módszerrel 5.5 -re jött ki a fogyasztás autópályázással. Akkor mennyit ehet az országúton?! :)
Az ülések nagyon kényelmesek, pedig kényes a hátam. 4.5 óra utazás után úgy szálltam ki belőle, hogy semmi bajom nem volt. Viszont melegek az ülések nyáron. Az elektromos tükörállítókat elcserélném egy klímára ha lehetne:D Az a durva, hogy működnek azok is.
Egy szó mint száz: tökéletesen elégedett vagyok vele, remélem ez így is marad. Tőlem meg fog mindent kapni, ha ilyen jól fog ketyegni a jövőben is.
Hosszútávra tervezek vele, nagyon megszerettem, egy valamitől félek, az egy esetleges karambol. A 860 kg -os karosszéria nem védhet sokat, még ha rohadásmentes is. Biztos rámhajolna a kasztni. Egyenlőre jó ez, majd ha jön a gyerek, lesz mellé egy biztonságosabb Toyota is:)
(Ui.: voltak idén télen -20 fokok is, két gázpedál pumpálás és pöc-röff indult)
Hibalista
- Romlani nem romlott el semmi, de a megvétel után a teljes futóművet felújítottam, na meg egy-két apróságot. Gömbcsuklókat, talpasokat, axiálokat, első-hátsó lengéscsillapítókat, rugókat (elől hiányzott 2 karika). Továbbá cserélve lettek a fém- és gumifékcsövek, külső féltengelycsuklók (kattogott a kanyarban), gyertyák, váltóolaj, fékolaj, hűtővíz, hűtősapka, szűrők, benzinszűrő. 200.000 Ft -ért vásároltam a gépet, még egyszer ennyit legalább ráköltöttem ezekre, de szükségesnek éreztem ahhoz, hogy biztonságban érezzem magam. Fékek állapota jó, a csöveket leszámítva (cserélve). Cserére szorul még a kipufogó rezonancia cső - bár még nem fúj ki, illetve a 2 hátsó rugó és ha már ott leszek, a fékcsöveket is ki fogom cseréltetni. Sajnos a lengéscsillapító cseréjekor nem szóltak arról, hogy a rugóból hátul is hiányzik pár karika.
Ide hordtam szervizbe
Kislődi ismerős, olcsón dolgozik, alkatrészt én szereztem be hozzá (a féltengelycsuklóval meg is jártam, mert 2 féle méret van belőle, nyilván a rosszat rendeltem elsőre).
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Németh Autószervíz Veszprém.Olajcsere, hűtővízcsere, lengéscsillapító csere. Drágán dolgoznak, cserébe korrektül, bár az ár miatt valószínűleg nem megyek vissza. 90 ezer volt ez a művelet. Szálka a szememben, hogy nem szóltak a hátsó rugók miatt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 437000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | E90 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
