Szegényember sportautója - Geo Prizm, alias Corolla gti
Szöveges ítélet
Tényleg jól megy, 950 kg 130 LE-vel (USA változat). Ez a szegény ember sportkocsija (<500eFt). Harmadikban 70-140 között verhetetlen. Fogyasztása vegyesen 8 liter, de 170-nel pörgetve sem megy 10 liter fölé. Elektromos ablakok (félautomata), klíma, tempomat, fokozatmentes ablaktörlők, plüss kárpit, egy ujjas szervó (USA):).
16 évesen 200LE alatti széria kocsi nem ellenfele. Lámpáknál de még pályán is nagy alázógép.
Ha tempomatos a gép, akkor a kuplung pedál kinyomását érzékelő kapcsoló nagyon megszivathat bárkit. Ez ugyanis tiltja az indítást ha nincs kinyomva a kuplung. Mivel a kapcsoló forrasztott vezetéke számára nincs elég hely ezért idős kocsiknál a sok erős ballábas:) a padlókárpithoz gyűri a vezeték végét, amely idővel eltörik a szigetelésen belül. Ekkor se kép se hang, nem indul. Az asszonyt 3x szivatta meg két hét alatt. Persze senki se értett hozzá hogy mi az oka, komputercsere, meg ilyeneket mondtak. De hála az internetnek angolszász fórumokon elárulták a titkot. Megforasztottam, a felfogatását megerősítettem (mert elhajolt, és ezért nyomódott neki a padlólemeznek). Azóta OK.
A japánok a motortartót nagyon gyengére szabták. Kiszakadt az első, 20eFt/db -ért csak gyárit kapni, ezért kinyomtam inkább poliuretán ragasztóval (Sikaflex-227), de még így sem vagyok megelégedve a motor rögzítésével, egyszóval xar. A billegő motor időközben galyra vágta az 5-dik fokozatot és ezért azt kidobálja (ez amúgy japán kocsiknál típushiba).
A klímaszíj állandóan nyikorog, pedig cserélve lett és azután rá is lett spanolva még egyszer. Megfújom spayvel, de 1 óra múlva megint nyikorog, és csak melegen. hmm?
Nemrég ingadozott az alapjárat, volt tulaj mondta takarítsam ki a levegő szívó torkot, pillangószelepet. Megvolt, minden trutyit kitakarítottam, az EGR szelepet is. Ingadozás azonnal megszünt, de megemelkedett 1200-ra az alapjárat. Keresem az okát, talán falsot szív, de nem találom. A hideg alapjárati szelepre gondolok, egyedül azt nem szedtem szét mert le kell üríteni hozzá a hűtővizet.
Na ennyi. A japcsik se istenek, dolgoztam már velük többször is. De azért ennyi pénzért, ekkora feelinget más autóval nem kapsz.
Sajnos a jobb elejét megtörtem, most kasznizni is kell. De így is megvan 1-2 havi új autó törlesztőrészletből a javítása.
Hibalista
- kuplung pedál elektromos kapcsoló (tempomat miatt),
- fékpedál kapcsoló,
- első motortartóbak,
- kézifék, elosztófedél, első ajtók érzékelői (zárva)
- csomagtartó teleszkóp, és zármechanika,
- alapjárat, váltó (5. fok.)
-
Ide hordtam szervizbe
Após meg én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
