SD (sport-dízel)
Szöveges ítélet
Az autót elvileg a Sport Starletem (EP71,élsportoló,szintén népítélet) helyett vettük úgy,hogy majd anyukám is használhatja.Oké,belementem hogy eladjuk a Starletet (elszórták koszos 180e Ft-ért,azt megbántam!),és megvettük ezt a gépet akkor 590e Ft-ért,azóta hirtelen esett a piaci ára 2-300e Ft-t,de nem is akartuk mi eladni,nagyon jó autó!Csak sajnáltam magamtól,sportos vezetésemhez vettem egy egyel újabb kiadású Corolla Si sportautót (Maratoni futó,szintén népítélet).
2003-ban vettük,3 évig volt nálunk.Én mondjuk egy kicsit mostohán kezeltem autóversenyző létemre,csináltam vele 6 literes fogyasztást,de a 4,5 literes is az én nevemhez fűződik (a fater 5,1 liter,anyukám még többet (fék-gáz-fék-gáz módszer)).Gondoltam hogy keveset fog enni,de nem hogy ennyire,és még jól is megy!Komolyan jobban szedi a lábát mint az 1000 köbcentis verseny-Starletem (pedig az se kutya,mondjuk egy 1,4-es Golf3-hoz képest)!
Kellett rá költeni (kell nekünk a japó autó),vétel után nem sokkal porlasztócsúcsok,aztán a műszakira hátsó lengéscsillapító (csak felújíttatás,nem csere,mert az egy horror),aztán első lengéscsillapító (na ezt már mi újítottuk fel házilag,még gyári első beszerelésű volt,és az Toyotáéknál szétszedhető),első szélvédő újonan,aztán fater kitörte a hátsót és szerzett bontottat,de ezek akármelyik autón elkopnak,főleg 350e km alatt!
Néhányszor törhették,több jele is megvan,de a legzavaróbb,hogy valószínűleg más kerékagyat szereltek bele,mert rettentő nehéz tekerni a kormányt (szervós),és koppig kitekerve is nehéz vele megfordulni (nagy a fordulóköre,nem olyan fordulékony mint a többi Corollánk volt),szerintem ez nem gyári,a Toyotákat nem úgy ismerem (volt már néhány)!A Starleten szervó nélkül a 185-ös gumival is olyan mint a vaj.
Ha odafigyelnek rá,nagyon frankó kis autó.
Tudni kell róla,hogy ha úgy megy mint a VW szívódízelek,eszik és füstöl,az nem tulajdonsága,hanem hibája,be kell állíttatni dízel szakszervízben,utána meglepődnek (előtöltést a gyári értéknél kevesebbre,mert az túl sok)!
Isten látja a lelkem,nem hazudok,az autó 4,5 litert eszik,jól megy,és nem füstöl,zöldkártyánál és műszaki előtti átvizsgáláskor kiröhögnek vele,hogy miért nézetem át?Ez egy Toyota!
Hibalista
- Porlasztócsúcsok (40e Ft a 4db)
- Lengéscsillapítók (két hátsó a Kárászynál 34e Ft,Kayaba első 34e/db!)
- Elöregedtek a gázolajat szállító gumicsövek és levegősödött (csere,filléres)
- Elvékonyodott az önindító főkábele,mindíg lemerítette az aksit,filléres
- Kormánykeréken a gumi borítás tekerhető lett,ezért tettünk rá cipőfűzős műbőr borítást,kúton vagy tacskóban kapni,filléres,bár mai eszemmel inkább bebőröztettem volna kárpitossal,vagy vettem volna sportkormányt.
Ide hordtam szervizbe
Motor Klub
Mosonmagyaróvár 9200
Gabona rkp. 6-8.
(Autóklub mögött)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Dubnicz Pál diesel szakértő Bosch márkaszervíze
Mosonmagyaróvár
Gabona rkp. 2 vagy 3
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Starlet Sport | Következő autója? | Corolla Si AE101 Maratoni futó |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
