A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1987-1993)

Corolla 1.6 GLI 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Piros Tojás Fights Back

Szöveges ítélet

Eldöntöttem, hogy egy éves évfordulónkra írok egy kiegészítést a korábbi ítélethez. A kis piros autóm továbbra is hihetetlen megbízhatóan működik, gyors, agilis, remekül kanyarodik, szóval öröm vele az élet. Nyáron a tetőablak rakoncátlankodott, egy műanyag határoló elem, ami egyben a tetőablak hátsó részének tető síkjába való emeléséért is felelős, eltörött. Sajnos a körbefutó bowden (ami apró golyókból áll, igen érdekes amúgy) egybe van építve ezzel, ezért a határoló elemet önállóan nem lehet cserélni. Műanyagosnál ragasztattam meg, ami három-négy nyitás után újra eltört :-( Ezt követően édesapámmal megdrótoztuk a makacs alkatrészt, azóta hibátlan. A hátsó részen lakmározó rozsda már a múlté, újak a doblemezek és a hátsó ívek. Sajnos sok más "rokon" betegsége minket sem kerül, ez pedig a csomagtartóba befolyó esővíz. Csak találgatok, de szerintem a lámpáknál juthat be, amúgy passz. Szerintem a gyár is tudhatott anno a problémáról, mert a pótkeréknél két kivehető gumidugót tettek a kaszniba - ha befolyna a víz, itt ki is mehet. Amikor észleltem néhány egész napos eső után, hogy a pótkeréktartóban 1-2 centi víz áll, kiszedtem az egyik dugót. Azóta csodás minden, a hátsó rész teljesen száraz.
A tetőablakhoz visszatérve: Bár sokaknak nem mondok újat, de egy tanácsot adnék a szereléshez (a nálam is bénábbaknak): nem kell leszerelni a teljes tetőkárpitot (én eltávolítottam a belső tükröt, napellenzőt, kapaszkodókat, lámpákat, stb. majd leszedtem). Bár a patentek 18 évesen sem törtek, repedtek, feleslegesen gyötörtem őket, ugyanis a tetőablak szereléséhez 1/ elég hátratolni a belső, tetőkárpit anyagával megegyező borítást - amit csak néhány rögzítőtüske tart a helyén 2/ 2x2 csavar kitekerésével egyből kivehető a tetőablak 3/ a teljes mechanika látható, javítható.
A Toyó olajfogyasztása: mije? Egy milligramm nem fogyott, pedig jó pár hónapja, hogy cseréltük. A zöldkártyán gyárihoz közeli adatokat hozott és ismétlem: a kocsim 18 éves!
A világ számos pontján megfordultam a közelmúltban és elmondhatom, hogy a Föld rengeteg országában (főleg a harmadik világban) még ma is ez az Toyota (leginkább a négyajtós változata) az etalon, embertelenül leharcolt, ezerszer átkent, elgyötört példányai suhannak füst nélkül, nem ritkán hat fővel, vagy taxiként. Szóval ez a Toyota megfelel a szervízháttér és szakszerű alkatészellátás nélküli afrikai, ázsiai országokban is, ha azoknál jobb elbánásban van része, tényleg örök darab lehet.
Annak idején Suzukit akartam venni - volt már korábban -, de nagyon örülök, hogy Corollánál maradtam. Megbízhatósága dettó, ára a fele (mert szerencsére sokakat riasztanak a drága alkatrészárak, pedig alig van rájuk szükség - és nem is drágák: pl. vezérműszíj: 1500 Ft stb.), a kaszni azonban nagyon erős (a majd´ egy évtizeddel frissebb Civicem is gyengébb volt).
Még egy dolog jutott eszembe: néha és általában ugyanott fellép egy érdekes hiba: lenyomom a gázt és az autó megtorpan, gondolkodik. Egy pumpálás után minden OK. Sok mindenre gondoltam (elkoszolódott injektor, benzinszűrő, stb.), aztán eszembe jutott valami. A hiba mindig közel azonos útszakaszon jött/jön elő, egy bizonyos villamossín közelében. Arra gondoltam, hogy talán az út alatt húzódó nagy feszültségű vezetékek + a felsővezeték okozhat zavart az elektronikusan vezérelt injektorban? Lehet röhögni, de tényleg mindig ugyanott jön elő a hiba (persze nem minden alkalommal, de tízből háromszor, párás időben gyakrabban). Mindegy, nem érdekel, mert amúgy minden patent, tényleg ilyen autót kívánok mindenkinek - egy új Suzuki/Fabia/Polo árának fennmaradó részét pedig inkább nyaralja el a család!
Fogyasztás: továbbra is 10 liter az átlag, de városon belül használom és dinamikusan. A zöld/sárga Econo lámpa sárgája nem zavar (amúgy az alacsonyra állított kormány éppen el is takarja - csak a zöld látszik :))
Autópályán, hosszú távon 6-8 literesre lehet szorítani a fogyasztást, 130-nál 3600 körül forog. Tud többet is (sőt!), de akkor már hangos a motor (szigetelés alig van körülötte, többek között az ilyen súlycsökkentő dolgok miatt ennyire dinamikus és könnyű az autó).
A síkos, nedves utak sem okvetlenül neki valók, a taknyos rakparton időnként elbizonytalanodik - esetleg lassabban kellenne mennem... Könnyű a kaszni, ez lehet a probléma oka.
Az alacsony építés szintén megkeseríti az életem, nagyon oda kell figyelni, hogy ne tegyem oda az alját időnként.
A felsorolt hibák azonban ne vegyék el senki kedvét, tényleg klassz kis autó, mindenkinek ajánlom, én már szívesebben járok vele, mint az s70-es Volvónkkal!

Hibalista

- Tetőablak, karosszéria rozsdásodott

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

több helyre is

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 245000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? S70 Következő autója? CarinaE, Avensis, Camry (biztosan Toyota!)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1987

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)