A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1987-1993)

Corolla 1.6 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Piros Tojás

Szöveges ítélet

Az S70-es Volvo mellé kerestem második autót (két gyermekünk van, az egyetlen autó gyakran bizonyult kevésnek). Suzuki Swiftet akartam, volt ugyanis ilyenem és kiváló autónak tartom. Ja, a minimálautók közel állnak hozzám, a megbízhatóság nekem többet ér, mint mindenféle hókuszpókusz. Az S70-em is azért szeretem, mert valójában egy ráncfelvarott 850-es. Jó lenne, ha végre a Toyotáról is írnék, mi? Szóval a használtautón leltem rá a Tojásra, az ára sem volt húzós (275e) és aznap a gépe előtt ülő barátomnak át is küldtem a linket. Kb. öt perc alatt megbeszéltük, hogy ezt a Toyotát érdemes megvenni - bár előtte ő maga is lebeszélt az olcsó japánokról, csak a Suzukit ajánlotta. Nálam nem volt készpénz, a kocsi Győrben, én Budán, mi legyen? A barátom válasza: Negyed óra múlva ott vagyok, pénzt viszek. Feleségemtől elkértem magam, gyerekek már majdnem aludtak, irány Győr. Amikor egy óra múlva leértünk (Volvo S80 2.5 T), először a kocsi mérete lepett meg. Formájában kicsit az ötajtós 626-os Mazdát idézi, de méretében sokkal kisebb. Körbejártuk, megnéztük, kipróbáltuk, megvettük. A kuplung már nagyon halottnak tűnt, de a fékek, a motor, a váltó egyben. A motor porszáraz, egyedül a beöntőnyílás körül látszott kicsi folyás (egy új sapka biztosan megoldaná a dolgot). Sajnos a kaszni rohad, a hátsó sárvédőívek a harmadik világot idézik, ez van. Holnap viszem a kasznishoz, lesz új doblemez és sárvédőív! :-) Az autó amúgy igazán kellemes és szerethető portéka. Minden extrája OK (elektromos tetőablak, elektromos tükrök, elektromos ablakok, szervókormány). Van benne fordulatszámmérő, színre fújt lökhárítói vannak, mi kell még? A kuplungtárcsa és kinyomócsapágy cseréje a váltóolaj cserével együtt 60.000 Ft-ból megvolt, azóta érezhetően kellemesebb a haladás, nem pörög feleslegesen a motor. Sajnos most is 10 körül eszik, de inkább rövid távokon, városban használom és tél van. Igazán nem is zavar a fogyasztás, ha ennyit eszik, egészségére. Cserében bármelyik fokozatban padlózva hihetetlent gyorsul, nagy érzés, ahogy meglódul, 1010 kg és 105 LE (volt valaha). Szerencsére nincsen agyonszigetelve, hallani a motort, érezni az utat, szóval nagyon kellemes dolog vezetni, egészen máshogy jó, mint a Volvo. Azt imádom benne, hogy bárhol ott merem hagyni, nem kell attól rettegnem, hogy meghúzzák, megkarcolják, stb. Olcsó autó, nem kelt senkiben gyilkos érzéseket... Egyetértek azokkal, akik szerint ezt a kocsit igazán átgondoltan tervezték, tényleg nagyon rendben van. A hátsó részben valóban kicsi a tér, de nálunk legfeljebb a gyerekek ülései kerülnek oda (majdnem három és majdnem másfél évesek), vagyis ez nem gáz. Azt tervezem, hogy nem adom el, amíg lehet, hanem ő lesz a hobbim. A kasznizás után valamikor egy festést, majd a kipufogódob cseréjét tervezem - mostanában sokat vizslattam a hátsó doblemezek méretes lyukait és eközben nem tudtam nem észrevenni a dob ramaty állapotát... Tehát Tojás marad, a CorollaClub tagjainak pedig itt is szeretném megköszönni a tanácsokat és a segítséget! Ja, a legfontosabb: feleségem komplett idiótának tartott, amikor Győrbe indulásom előtt ráböktem a monitorra és megmondtam, hogy EZT a kocsit hozom pár órán belül. Azóta az ő véleménye is megváltozott, nagyon megszerette, jó vételnek tartja!

2008. április 28.
Az autó továbbra is hibátlan, a hideg elmúltával, hosszabb utakon 8 liter körüli fogyasztást produkált. Biztosan kevesebbel is beérné, de egyszerűen jó érzés pörgetni. Ezer kilométer után semmi hibát nem produkált, mindig indul, soha nem áll le, stb. Komolyan tanácsolom mindenkinek, aki teheti, hogy vegyen egy olcsó, öreg Toyotát, ha jót akar!

Hibalista

- kuplung (kinyomócsapágy+tárcsa, a szerkezet még OK)
- korrózió, hátsó sárvédőívek+hátsó doblemezek+ajtók sarkai

Ide hordtam szervizbe

Medvedovszki János, Bp-Rózsavölgy

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? S70 Következő autója? Megtartom, amíg lehet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1987

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)