Junichiro Koizumi
Szöveges ítélet
Még csak 2005. július 15.-e óta vagyunk együtt, így még nincs sok tapasztalat (az ítéletet folyamatosan frissítem :) Az egyetlen negatívumon essünk túl gyorsan: a beltér kissé alacsony, a 186 centimmel a hajamat súrolja a tető, így kicsit trükközni kell, az amúgy gerinctámaszos és állítható oldaltartású ülésen.
Szolíd külső, szigorú tekintet. Ha akarom csendes 1.6-os, ha akarom megmutatja a GT-i betűkombináció jelentését. A mókás: az első és a második tele tank között 8,1 litert fogyasztott úgy, hogy néha meghajtottam (ismerkedünk :), de 90%-ban városban, lazán, de dinamikusan közlekedtem vele. Tele (a mai napig kiválóan működő) extrával. Egyetlen rém van az autó boldog léte ellen, a korrózió. Hátsó kerékív, illetve enyhet felületi rozsdásodások. (Javítani úgy akarom, hogy A-Z-ig mindent lecsiszoltatni/lakatoltatni, majd fényezni, hogy még legalább 15 évig gyári állapotában tündököljön :) Nevét a japán miniszterelnökről kapta (igen, az öreg rockerről :)))
(A lényeg: 400e forintért mit kaptam volna? Rohadó Astrát, de inkább cseppkadettet :) 14 évesen nem zörög jobban az előző új autómnál. Az elején kapott szép Dunlop papucsokat a gyári (185/60 R14) méretben, mert 4 totálkáros téligumival vettem meg... Az átvétel után egyből a gumishoz mentem :)
2005.07.24: egy barátom sörözés közben (gyalog! :) megkérdezte, hogy milyen az autó, amire én (állítólag, mert hogy nem emlékszem rá) azt válaszoltam, hogy:
"Olyan, mintha megtalálnád életed szerelmét egy 26-28 év körüli japán lány személyében, aki egyszerűen szép, szolíd, olyan mint egy kiscica, aki Te tigrissé vadíthatsz. Feltétlen tisztelet, vágy, szerelem. Kölcsönösen." Utólag kissé úgy hangzik, mint az Üvegtigrisben Gaben szövege, hogy mit kell tennie Lalinak az Impalával, hogy jobb kedve legyen. (Aki nem érti, nézze meg. Megéri. :)
2005.11.06:A problémák kezdenek előjönni, de érdekes módon most nem félek annyira. Már látom az autót gyári állapotában tündökölni.
- sajnos rákapott az olajra :( Egyelőre még nem volt időm beszélni a Sámánnal, hogy gyógyítsa meg...
- 8.4 mp alatt van 100-on úgy, hogy túlfogyaszt és nincs beállítva a gyújtás :)
- hátsó betét és tárcsa cseréje érik a motortartóbakkal együtt (jön a decemberi vizsga, de ezt leszámítva nincs különösebb probléma)
Az a durva, hogy munkatársammá szegődött egy 1.6-os Octavia kombi. Amikor délután visszaülök a Toyotámba, megnyugszom, boldog vagyok, hogy az autóm 14 évesen veri a céges 1.6-ost. Gyorsulásban, kényelemben (a fejteret leszámítva).
A fogyasztása így betegen is elfogadható: 8-8,3 városban dinamikusan, 10,7 úgy, hogy végig 200 km/h-val jöttem az autópályán Bp-Miskolc között :) (Néztek is rendesen, hogy a tükörben villog egy öreg autó és jön, mint a barom :))
2006.02.20: sajnos érik a motorfelújítás, de azért jól megvagyunk együtt. Most éppen spórolok a motorgenerálra, és a karosszéria teljes felújítására. Továbbra sem válnék meg tőle semmi pénzért :))
2006.10.11: a nyáron majdnem eladtam, hogy egy újabbat vegyek. Egyszerűen nem találtam még egy ilyen nagyszerű autót 2 millióig... A motorfelújításra végül talán nem lesz szükség, mert azt az információt kaptam az autó majdnem új gazdájától (akitől elnézést kérek, hogy az utolsó pillanatban visszatáncoltam, de egyszerűen képtelen vagyok megválni ettől a csodától), hogy 5000-es fordulat felett jobban fogy az olaj (a hengerek védelmében). Megfigyeltem, és tényleg! Ha a fordulatot 3500 alatt tartom, nem fogy az olaj. Ebben a hónapban meglesz a karosszéria felújítása, szép új fényezése lesz a drágának :) Ez már szerelem... Egyszerűen imádom. Ha ránézek, boldog vagyok, pláne ha vezethetem... Feledteti minden gondomat, egy élmény minden kilométer... Van aki azt mondja, hogy ez már beteges. A fehér köpenyes úriembereket arra kérném, hogy lehetőleg nagy méretű muszájdzsekit (értsd: kényszerzubbonyt) hozzanak :)) Ha elkészül az autó, frissítem a fotókat :)
2007.08.08: Az autó jelenleg úgy áll, hogy a termosztát-oxigénszenzor-légtömegmérő triumvirátusból valamelyik megadta magát. A tervek szerint szeptemberre, a 16. születésnapjára rendben lesz :) Kapott szép új felniket és gumikat (Dezent V 15", Michelin Pilot Exalto PE2 195/50 R15).
2007.12.02: Teljes lakatolás, újrafényezés, zöldkártya, vizsgáztatás, új kuplung, új bőr a kormányon, új bőr váltószoknya, gyári króm-bőr Toyota váltógomb, vezérműszíjcsere. Jelentem tisztelettel: feltépi az aszfaltot, és még jól is néz ki :)
Itt szeretnék köszönetet mondani a Corolla Club Hungary tagjainak a társaságért, a jó hangulatért, és a sok segítségért, amit kaptam, valamint Törteli Tibinek, aki rendbehozta az autómat.
Hibalista
- Gyertya, szűrő, fékbetét, féktárcsa, kuplungtárcsa. Szerintem nem vészes.
Ide hordtam szervizbe
Szervizekről vagy jót, vagy semmit... Ha találok olyat, akivel maximálisan elégedett vagyok, beírom, de egyelőre ott tartunk, hogy minden részproblémára van egy szakemberem, de olyan nincs a környéken, aki az egészet átlátná.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
És igen, találtam valakit, aki ért az autómhoz! Igaz, pár száz km-t utaznom kell, de megéri :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 166400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Thalia 1.5 dCi Alizé | Következő autója? | Nem értem a kérdést :)) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
