Egyszerű dolgok is hihetetlen drágák bele!
Szöveges ítélet
Úgy kezdődött, hogy teljesen hétköznapi időspórolás céljából alig 20 évesen úgygondoltam segítségemre lenne, egy nem túl drága, kis köbcentis, könnyen fenntartható, alacsony fogyasztású autó. Így jött a választás, a MÁR gömbölyű, 5ajtós, Fastback corollára, az 1.3as, 88ban még karburátoros motorral. 75 lóeró. Volt egykor. Hol is kezdjem. Az autó korából kiindulva úgy gondoltam az alapvető szervízeket szeretném elvégezni rajta. Olajak, szíjjak, gyertyák, szűrők... Előtte be kellett hegeszteni a kipufogórendszert, és rögtön meg kellett venni két gumiharangot, mert a régiek totál szétrepedtek, majd azt otthon kicseréltem jómagam a faterral. hoppegytizes. A nyár végén került hozzám az autó, a rendbetett kipufogóval 260 ezer forinton állt a limit, frissen lejárt műszakival. Járóképessé alakult a masina, leműszakiztattam, zöldkártya, zsírozás nélkül, 20 000Ftból megvolt minden, mehet rá a biztosítás, és gurulhat. Akkor kezdett feltűnni, hogy kicsit dadog. Hidegen nem is megy csak vagy 3 henger, és 40ig se lehet kihuzatni. KArburátoros ezermester szerelő, 16 ezerért sikerült javítani a helyzeten egy kicsit. nem nagyon, csak egy kicsit. A hidegen 3 henger maradt, de 2 perc mulva kisimult, viszont gyorsítani lehetetlen vele, tudhatott vagy 50 lóerőt, sípolt amikor gázt adtam, és az alapjárat is érdekesen mutatkozott, éppen melegedve nagyonmagasvolt, aztán már üzemi hőmérsékleten ingadozott. Mindegy, negatív tapasztalat, vanezígy, ellenben ha vásárlást terveztek, a következőt vegyétek komolyan, mert ezek általános érvényűek! Az én kocsimban 112ezer km-t mutatott a számláló mikor megvettem. Volt benne vagy 312. a Belseje szép volt, és minden elektronikus ketyere hibátlanul működött, pl fűtés, ventillátor, hátsóablak törlő/fűtés... Eladtam a kocsit, a következők miatt. MINDEN ARANYÁRBAN VAN HOZZÁ! Nagyon kérek mindenkit ILYETNE! A vezérműszíj csere a görgőkkel, hosszanti szíjal, mnkadíj nélkül anyagárban 50 ezer Ft. (számlás ár) MEg akkor majd valaki szétszedi nekem még 10ért. A gyertyák árából 3 zsigulit felgyertyázok. Egyszerűen hihetetlen. Ehhez a kocsihoz minden eszméletlen drága. Ennek ellenére ment, és szolgált engem, azt a 2-3 ezer km-t, amit megtettem vele, hibátlanul, persze a meglévő betegségek kíséretében, de nem hagyott cserben. A hidegindítót helyrehozni 50 ezer Ft + munkadíj lett volna, a gyorsító szerkezetet szintén. Ez eddig 150 ezer Ft, plusz utánajárási költség, plusz munkadíj. Fogalmazzunk úgy, hogy 200. Ezeket csak azért írtam le, hogy higyjétek el, nincs kivétel. Bármi kell a kocsihoz, méregdrága. 3 hónap alatt mentem vele talán 3 ezer km-t, mindig minden pénzem beleöltem, mert azért költöttem rá, új gyertyakábelek, légszűrő, gyertyák... nomeg a benzin. Mindenhol bekeni a 10et. 2 rongy, 80 kilométer, ha hajnalban megyek, lakotterületen kívül, vigyázva az ECONOMIC műszerre, akkor 100kilcsi, én boldog vagyok. Előzni kizárt. Nem rossz autó, kellemes menni vele, én szerettem vezetni is, de borzasztó ára van mindennek, ezzel a lendülettel LEXUS-t, meg BMW-t is tarthatnék. 7eset. Végül családunkba került egy kis piros japán Suzuki, imádni keztdem, jól ment, jól fogyasztott, zörögtek benne dolgok a futóműből, de minden olcsó volt hozzá. Komolyan gondolom, inkább legyen GÁZ, hogy suzukitok van, de ezeknél az idős japánoknál nem győzöd pénztárcával helyretenni a km-ek okozta kopást a motortérben. Végül arra vágytam, hogy olyan autóba ülhessek bele reggel-este, hidegben-melegben, amelyen nem kell figyelni reszkető kezekkel, hogy minek van éppen siralmas hangja, hogy beindul e a 3 hengerrel a négyből, és hogy meik iránybol is jön dörzsölés jobbkanyarnál. És ha mégis valamit venni kell hozzá, akkor mindenhol, olcsón beszerezhető legyen. Hát a Toyotához képest nemnehéz olcsóbban fenntarthatót találni. Végül átirattam a kocsit még 50 ezerért, vagy talán 60ért, nememlékszempontosan, és hasította az bekerülésije a 340et. Majd ezekután realizáltam, hogy a következő 200 000Ftot még rezzenéstelen arccal kellene bedobni a levesbe, úgy, hogy a kocsi egy forinttal nem fog többet érni mint most. Így meghirdettem, eladtam és boldogan várom, hogy egy új fabia tulajdonosa legyek. Boldogan, és megkönnyebbülve, egy "elnyűhetetlen" toyota birtoklása után eljutottam több Mercis és BMWs tapasztalattal arra a szintre, hogy alig várom, hogy átvehessem 3 hengeres új skodámat, mert ha ennyit költök rá mint az előzőre, akkor nemcsak a részlet, de még a szakszervíz költsége is kijön, de legalább szép, új megbízható autóm van, mindig, mindenhol. Amikor még énis a használtautó.hu hirdetéseit figyeltem szakértelmemben bízva, keresve a legjobb "modern autót" a ladák után, még énsem hittem volna, hogy egyszer ezt is megélem! Hát sok sikert mindenkinek, de mégegyszer had mondjam el, ilyet NE! És megismétlem, további félreértések elkerülése végett nem volt rossz az autó, egyszerű józan ész adta kopó alkatrészek cseréje is mégis ésszerűtlenül drága bele. Szerintem.
Hibalista
- Hidegindító, gyorsítópersely, kipufogórendszer, gumiharangok
Ide hordtam szervizbe
énvoltam az apuval
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Maruti 800SB | Következő autója? | Skoda Fabia HTP |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
