A poklon is át...
Szöveges ítélet
Nagyszülőktől "örököltem" eme autót, ők 1993 körül vették, nálam körülbelül 2 éve van már, se őket, se engem nem hagyott még az út szélén, piszok megbízható autó, de ahogy a toyotákkal lenni szokott, nem gyengén drága az alkatrész hozzájuk, és ehhez a márkához kifezetten ritka találni is, generátor meghibásodás miatt körülbelül 4 hónapot állt az autó, nem tudtunk találni hozzá másikat, mert javíthatatlan lett, ezért lett rá egy hasonló rárakva, mivel az is régi és bontott volt, fél év után meghibásodott de lehetett javítani, így kétszer fizettem ki közel 60 ezer forintot.
Új nyári gumikat kapott, 2 hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni nemrégiben, karosszériáshoz többet kellett hordani mint szerelőhöz, pedig garázsban állt. A váltó megérett már a javításra, mindig időben volt benne olaj cserélve, amit kellett mindig megkapta.
Megbízható e? Nem kifejezés! az idén voltak -20 fokok is, kulcs elfordít, izzítás, főtengely 1-et fordul és pöcc, már indult is gondolkodás nélkül, mintha százágra sütött volna a nap. Hihetetlen ahogy a japánok megcsinálták ezt az autót. Autópályán is szoktam járni vele, 120-130at bőven tartja. Habár nekem a 190 centimnek valahogy nem teljesen kényelmes, az ülést még szeretném hátrébb tolni, de már nem lehet sajnos, viszonylag hosszú távra sem kényelmetlen, Pest-Szeged oda vissza viszonylatban. Útibákat kissé fapadosabban veszi, kanyarokat az alacsony magassága miatt viszonylag szépen be tudja venni. 1.8 szívó dízel, érződik az 1,2 tonna, hogy kissé nehézkesen viszi, előzésnél meg kell gondolni néha mit vállal be az ember vele. Nem egy csajozós autó, viszont mivel ritka, és ilyen GTI szárnyszettel se sokat látni belőle, meg szoktak utána fordulni az emberek az utcán, főleg, hogy teljesen új kipufogó rendszert kapott, egy sport dobbal a végén, amivel nem az erejét akartam növelni, semmi szándékom nincs tuningolni, de egy ilyen kinézetű autóhoz illik egy szép mély öblös hang, amit a dob garantál, és még jól is néz ki vele.
Összefoglalva, az biztos, hogy nem lesz eladva sose, autót még nem láttam ennyire megbízhatónak, mint ezt a konstrukciót, vicces amikor pályán haladva belső sávba megyek, sok, jóval újabb autó pedig a leállósávon vesztegel műszaki hiba miatt. Pofon egyszerű, nem igényes, alkatrész ár és beszerzés nehézkes, de megéri.
Hibalista
- féltengelycsuklók, szelepdekni tömítés, hátsó lengéscsillapító, adagoló tömítés, generátor kétszer, önindító kétszer, teljes új kipufogó rendszer
Ide hordtam szervizbe
helyben ismerőshöz kis műhelyben, magam szereltem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
