A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1987-1993)

Corolla 1,3 XL Liftback 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

1,3 XL soha rosszabbat

Szöveges ítélet

Az autót kényszerből vettem. Sürgősen kellett egy autó 300.000 alatt. Valamiért mindig is japán autót akartam venni, de csak azért lett ez, mert minden Lancer, amit megnéztem egy rozsdakupac volt. Úgy vettem meg, ahogyan nem szabad autót venni, nem alkudtam belőle, nem néztem át és egy métert sem mentem vele. Meg is lett az eredménye. Gondolom elég sokat állt és rengeteg kosz lerakódott a benzintankban, ezt szépen beadagolta a karburátorba, ami okozott néhány kellemetlen percet. A legszebb az volt, amikor a Hungária körúton lefulladt az M5-ösre kanyarodó sávban és az Istennek sem akart elindulni. Végül mégis megadta magát és sikerült beindítani. Ezután elvittem egy „specialistához”, ott be lett állítva a karburátor és bár sosem volt tökéletes, de működik. Mivel a fogyasztása 6 és 7 liter között maradt akárhogy közlekedtem vele, így inkább nem bántottam. Még szintén a vásárlás után nem sokkal a dadogott a motor, ezt megoldottam azzal, hogy a három pólusú gyertyák kicseréltem a jó öreg egypólusú NGK-ra. Szintén nem sokkal a vásárlás után eltört a vezető oldali kilincs, így ha be volt zárva minden ajtó és becsuktam a vezető oldalit, nos akkor jöhetett a drót és a saját autó feltörése, sajnos egyszer ez is megtörtént. Külföldről kellett kilincset rendelni, mert onnan a 4db volt annyi, mint itthon 1. A kezdeti nehézségek után viszont nagyon megszerettem. A kormányra bőr került, mert egyébként nem túl jó a fogása és akkor már kapott a váltó és a kézifékkar is. Kívül belül a korát meghazudtoló állapotban van mind a mai napig és a formáját sem mondanám elavultnak. Bár fapados, mert se központi zár, se szervokormány, se elektromos ablakok, se semmi nincs benne, viszont 26 évesen dönthető az ülőlap, van fékrásegítés, és hidraulikus a kuplung. Egy Suzukiból ültem át, szóval meglepett, hogy egy közel 10 évvel idősebb autóban ilyenek vannak. A másik, ami meglepő az a hely. Néha engem is meglepett mennyi minden belefér. Kétszer is költöztem vele és hihetetlen mennyi hely van benne.
Voltam vele Dubrovnikban és az egyetlen problémát út közben az okozta, hogy a gps töltője beletört a szivargyújtóba és kiégett a biztosíték. Mindenhová elvitt és vissza is hozott. Mivel idén 26 éves, és elképzelni sem tudom mennyi kilométer lehet benne, ezért elég sok mindent kellett cserélnem rajta, de semmi olyat, amit bármelyik nála sokkal fiatalabb autón nem kellett volna. Műszaki vizsga előtt két első lengéscsillapító, vezérlés, váltóolaj, kipufogó, hátul fékmunkahengerek. Műszakin minden gond nélkül átment és tovább falta a kilométereket. Aztán a hátsó lengéscsillapítók is sorra kerültek (az kicsit húzós volt), a dobokat kellett felszabályozni aztán a kuplung is elkezdett szórakozni és a munkahenger cseréje sem oldotta meg a problémát, így valószínűleg a szerkezettel lehet valami gond, de ezt én már nem fogom megtudni. Ezen kívül csak olaj és a szűrők voltak cserélve. Az olajat egyébként csipegeti, de egy ciklus alatt kb. 2 litert eszik meg, ennél egy pár éves Opel sokkal többet befal.
Az egyetlen ok, amiért úgy döntöttem, hogy megválok tőle, az a gyenge teljesítménye. Sajnos az 1,3-as motor rövid távokon tökéletes, de egy hosszú úton azért már érezni rajta a szenvedést. Ez nem a motor hibája, egyszerűen nem száguldásra született, mint ahogy a hasonló kicsi motoros autók közül szerintem egyik sem. 100-ig viszont a nála fiatalabb autókkal is felveszi a versenyt. Fölötte már sajnos elfogy az erő...

Hibalista

- karburátor (egy örök rejtély) - Vezérműszíj, feszítőgörgők, generátorszíj - lengéscsillapítók, először az első kettő, aztán a hátsó kettő - fékmunkahengerek - kuplung - olaj és szűrők

Ide hordtam szervizbe

ismerős

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója? Mazda 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1987

További ítéletek (73 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)