Filléres hiányosságok
Szöveges ítélet
Egy 5 éves dízel E Merci után döntöttem úgy, hogy elég a dízelből, nagy autóból. Az 5 év alatt amíg megvolt sokat változott az életem, nincs már sok vidéki, meg külföldi út, szinte csak városban közlekedem. Eldöntöttem hogy valami hibridet veszek.
Elolvastam egy csomó cikket, tesztet, népítéletet, ami alapján szűkítettem a kört.A Toyotákat nézve a Prius nem tetszett, hibrid Aurisba meg alig van a vezetőnél pakolóhely. Más márkából inkább a plug-in hibrideket néztem, de azt a plusz 2,5-3 millió Forintot sajnáltam a reálisan kb. 20-25 kilométernyi elektromos autózásért, hogy aztán cipelje a kis benzin motor a +150-200 kg akksit. Majd a következő autóm plug-in lesz, addigra szerintem kinövik a jelenlegi gyermekbetegségeiket.
Aztán beültem egy C-HR-be, elmentem vele próbaútra és viszonylag hamar megszületett a döntés. Az egyik tesztben írták, hogy a Toyota történetének legjobb belsője - azt hiszem ez nagyjából igaz. Egyből otthon érzi magát benne az ember. Az SUV érzés megvan, annyival fentebb ül az ember, hogy ellát a többi autó felett, az ülés kényelmes és úgy nagyjából kézre is esik minden. Azért nagyjából, mert gyakorlatilag mindent az érintőképernyőre raktak. A középkonzolon csak a klíma gombjai + ülésfűtés kaptak helyet, a kormányra rápakoltak 18 (!!) gombot, és a bal térdnél van pár gomb még ( kormányfűtés, parkolás asszisztens) Ezt az elején furcsa volt megszokni, nekem kézre esett a korábbi Mercedes, BMW féle gombtekergetés. De hát ez a jövő, elfogadom, egy Teslában is csak egy tablet van azt kész. Pakolóhelyből nem sok áll rendelkezésre, de el lehet lenni vele. Ami viszont nagyon fura, hogy a szivargyújtó csatlakozó a könyöklő alatti tárolóban kapott helyet, menet közben szinte megközelíthetetlen helyen. A műszerfal alatt csak egy USB csatlakozó van. Hátulra nem jutott semmi, ami hosszú úton, a gyerekkel nekem biztos gond lesz.
Az autó rendszerei nagyon "okosak", sávelhagyás, holttér figyelmeztetés, radaros sebesség tartás. Könnyen hozzá lehet szokni. Autópályán szinte önvezető az autó. ( szerintem kb. egy szoftverfrissítéssel meg tudná oldani a Toyota ) A telefon, net kezelés, navi értelemszerűen sokkal fejlettebb mint az előző autómban volt. Nekem újdonság volt, hogy a bejövő sms-eket az autó felolvassa hibátlanul. Ezekben a kütyükben való komolyabb elmélyedés még hátravan - párat csak autópályán lehet használni.
Motor, fogyasztás: nagyjából azt hozza amit itt a Népítéletekben a Priusokról, hibrid Aurisokról olvasni lehet. Igaz, hogy ebben már 4-es Prius rendszer dolgozik, olyan sokat nem reszelhettek rajta a mérnökök. Városban 3,5-4,5 l közötti fogyasztási értékek is megjelennek a műszerfalon, pályán 130km/h tempomattal: 5.5 - 6l közöttiek. Az átlagaim városban azért csak olyan 5,5 l-re jöttek ki. És ez mind nagyon puha lábbal. Szóval egyenlőre nem tűnik annyira takarékosnak.
Nem egy vágtázó az biztos, de tény, hogy tanítja az embert. Sokkal visszafogottabban vezetem ezt az autót. Nekem a kritikus rész az a kb. 70-ről 120-ra való "gyorsítás" ( igen így idézőjelben) - na, ez elég hangos és keserves. Alatta jól megy és halkan, feljebb pedig a sebességet tartva tud kulturáltan haladni. Az olyan kifejezést, mint „vezetési élmény” gyakorlatilag el lehet felejteni. Ez is a legnagyobb problémám vele, hogy hiába van benne egy benzinmotor az egyáltalán nem úgy dolgozik, mint amit megszoktam. Gázadásra hangos motorbőgés jön és egy nagyon lassú gyorsulás. Mintha egy tonnákkal megpakolt autót vezetnék ilyenkor.
Méretben, belül kb. egy Astra, Golf méretet kapunk, kényelmesen el lehet férni benne. Ültem korábban Juke-ban, annál lényegesen nagyobb. Szerintem a legnagyobb ellenfele a Suzuki Vitara, az árban sokkal jobb és annak a fogyasztása hibrid rendszer nélkül is elég jó, nem sokkal rosszabb a C-HR-nél.
Összességében egy kényelmes, jó dizájnnal ellátott, divatos autó, kiforrott, modern technikával, számtalan kényelmi extrával és modern kütyüvel telepakolva. Maga az autó nagyon jó, de ezzel a hibrid motorral nem vagyok kibékülve. Jelen állapotban még inkább vállalnék pár plusz litert egy benzinessel, cserébe az autószerűbb vezethetőségért. Egyenlőre nem látom, hogy fogom ezt megszokni.
Update 2018. június:
Közben elmentem 32.000 km-t vele. Probléma továbbra sincs, fogyasztás 5l körül, pályán 6-7. Városban kimondottan jó vele közlekedni, pályán nagyon nem, de rájöttem, hogy békésebb, csendesebb ha én nyomom a pedált és nem a tempomatot használom.
Pár apróság ami tartósan bosszantó:
- nem jelzi a szervizt - ilyen autóm az elmúlt 20 évben nem volt. 15.000-ként kell amúgy, 20.000-nél már gyanús lett, hogy miért nem jelez - azt hittem majd harmincnál, még jó hogy bementem a szervizbe. Amúgy online lehet vásárolni a menűjéból +még vagy 30 ilyen baromságot lehet, de szervizjelzés nincs.
- csomgartó: mnden autómban volt vmi szatyortartó bevásárláshoz. Ebben is van vmi csökevény, de gyakorlatilag használhatatlan. Semmilyen zacskót, szatyrot nem tart meg. Minden bevásárlás szétgurul.
- ruhaakasztó: ez is volt minden autómban, ebben nincs semmilyen. Fura hogy nem tudom a kabátom, zakóm beakasztani magam mögé.
- menü, kijelző: nemrég vezettem egy új Mazdát illetve egy Volkswagent pár napig - nos ezekhez képest az egész kijelző-menű rendszer borzasztóan elmaradott.
-pályán továbbra is hangos, a JBL hang jól jött volna. Egy tekerhető hangosító gomb még szintén jól jött volna, a jelenlegi csak nagyon lassan reagálja a gombnyomást.
Amúgy megszoktam már, együtt lehet vele élni, csak sok az olyan hiányosság, ami nem pénz kérdése egy autóban. Pláne abban amelyik ennyibe kerül.
Hibalista
- egyenlőre semmi, csak kötelező szerviz
Ide hordtam szervizbe
Toyota Budaörs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E200 | Következő autója? | vmi német megint |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
