A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » C-HR (2016)

C-HR Hybrid Execuitive LED 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép külső, felemás belső

Szöveges ítélet

A külseje már elsőre megfogott, az egyik bp-i üzletházban volt kiállítva. Benézni, belátni, beülni nuku. Mindegy, amint bejön az országba utána! Előtte már 7 éve hybrides voltam CVT-vel, nagyjából sejtettem mi vár ezen a téren.
Bejött, irány a szalon. Háromban jártam a sok hülye kérdésemmel, borzasztó volt. Mint régi Toyotas már én szegyeltem magam. Milyen sebességtartományban működik az adaptív tempomat - nem tudtak válaszolni (teljes sebesség), sebességfüggően változik-e a holttérfigyelés távolsága - nem tudták (igen, minél nagyobb a sebesség annal messzebbről jelzi a másik járművet), központi zár-ablakfelhúzás - nem tudták ( bizonyos felszereltségnél a szalon a rejtett menüben be tudja állítani és még sok mást), automatikus ajtózár indulás után ill. kettős resteszelésű ajtózár -persze van ( egyik sincs), viszont magától parkol párhuzamosan jobbra, majd két nap múlva már párhuzamosan balra is (valójában merőlegese jobbra és balra is, sőt ki is áll), váltózár rendelhető - persze ( mégsem szerelték be, mert mégsem lehet szerintük, másik szalon egy óra alatt beszerelte), hátsó ülésfűtés lehetséges -persze, (aztán mégsem, mert szerintük nem rakható). Szóval borzasztó katasztrófa volt. Bújtam a netet, ott angolul, illetve a youtube-on sok érdekességet találni. Természetesen a válaszok nagyrésze leírva az elektronikus felhasználói kézikönyvben csak át kellett volna olvasni az értékesítőknek, a papíralapú jóval szerényebb. Szerintem ezeket minden érdeklődőnek át lehetne nyújtani elektronikusan, csak egy email!
Legközelebb ha kocsit veszek ezzel kezdem!
Érdemes mindent ellenőrizni egy hasonló felszereltségű modellen, mert olyan tartozékok is simán be vannak írva a magyar nyelvű felhasználói útmutatóba, amelyek Magyaarországon, de még Európában sincsenek az autóban és nem is rendelhető.
Féltem a hátsó rész sötétségétől, zártságától, gyerkőc nem egy hányós klausztofóbiás, de nagyon szerpentinezve már volt rá eset. Egyik szalonból sikerült megkapni egy délután-estére egy bemutató-próba járgányt. Megrángattuk, gyerkőc bírta, sőt tetszett neki -vesszük, visszük.
Kérünk még az elénk tett felszereltségi listából, lábtér világítást, indításgátlót, vonóhogot, szőnyeg, tálca. Lábtér nem lett. A kocsi a szóban ígért időponthoz képest több mint 2 hét késéssel került átadásra, persze a szerződés hónapokat enged.
A külseje gyönyörű, de éppen ezért egy kicsit a használhatóság rovására megy.
A belseje a Toyotahoz kepest egy hatalmas ugrás design terén, a többi toyota modellből mind a 10 - 15 eves kocsijaim belseje köszönt vissza.
Jelenleg 18000 km felett járunk. Hibák - beszerelt indításgátló zárlat - csere, persze először én vagyok a hibás, mert a jeladót túl messze tartom a vevőtől ( 20 cm) rárakni már csak nem tudom.
A központi fejegység szép, nekem nem zavaró az elhelyezkedése, de nagyon lassú, indítás után egy darabig semmire nem reagál ( ilyen), ritkán kiakad, újraindul. Teljesen kikapcsolni úgy, hogy a képernyő teljesen elsötétüljön csak a menüben turkálva 3 gomb után lehet. Telefon nem tükrözhető csak külön ráfordítással okosban, hivatalosan semmi. Címbevitel a naviba egy évtized olyan lassú.
Hangszigetelés szerintem elég gyatra, nem a CVT bőgésére gondolok nagyobb gyorsításkor, hanem a szél, gördülési és egyáltalán a kinti zajokra. Pakolóhelyek, nekem kevés, telefon normálisan nem letehető, felfüggeszteni nincs hely, felület, max. ablakra. Könyöklő és benne a szivargyújtó menet közben használhatatlan. Kormány állíthatósága kicsi, nekem nem sikerült a 170 cm-mel összelőni egy normális kormány, ülés, pedálok, tükrök négyszöget. Kényelmes pedálkezelésnél alig érem el a kormány tetejét. Nincs tovább kihúzás.
A kocsi alakjából következően nehéz a hátralátás ill. az orr hosszának érzékelése, jól jönnek a szenzorok, ill. a kamera. Szeretem a parkolósegédet az szenzációs, nem kell bírkózni a kormánnyal, lehet figyelni a kamerát és a tükröket. A frászt szokta rámhozni, de eddig még mindig “megusztuk”. Sajnos nem mindig látja, találja meg a helyet - talán koszoska néha a szenzor, nem tudom. Ha megtalálja a legkisebb helyre is beáll és kiáll - ha nem zavarja meg valami a működését. A múltkor kiálláskor egy gyalogos ment el a kocsi előtt, amely kiakasztotta a rendszert, visszadobta a labdát, hogy álljak ki. Befelé magától tili-tolizva áll be egy zsebkendőnyi helyre a kiállás így egy kínszenvedés lett.
Fogyasztás, nem vagyok tojáshéjas, messze a papírtól. Eco beállítást rühellem, a sportból minden leállításkor kidob, újraindításkor megint beállítani, játszani semmi kedvem így normálban használva. Első naptól írva, sokat városban kb. 2/3 és annak is fele kistávokon -iskola reggel/du. - 2-3 km leáll, ugyanannyi vissza leáll, összesen ( két tél egy nyár) 6,54 l/100km. Máshogy használva biztos jobb, a sok rövid táv és hideg indítás sokat nyomhat rajta.
Egyszer nagyon nem siettem a gyerkőccel a Balcsira nyáron gondoltam ráveszem magam a kínok kínjára Törökbálintnál M7 kamion mögé szélárnyékba beáll adaptív tempomat be egyes követési távolsággal 80-90 km/h. Akkor láttam csodát 2,9-3 liter/100km között mozgott a számítógép szerint. A 80-as kmkőig bírtam, mert ez kínszenvedés. Lassúvérűeknek lehet kísérletezgetni ;)
Apropó adaptív tempomat, szeretem ha nincsenek sokan és időben lehet sávokat váltani, egyébként szerintem nagyon sokáig tartja a tempot vagy gyorsít és utána túl nagyot fékez. Amikor mi már elvennénk vagy lassítanánk még nyomja, majd nagyot fékez. Sajnos nem nagyon függ a beállított követési távolság nagyságától, szoftveresen biztos lehetne javítani rajta. Ütközés megelőző rendszer - amikor veszettül csipog és kiírja, hogy fék - ritkán indokolatlanúl jelez, hidegben egyszercsak kikapcsol, műszerfalon jelzi, hogy nem működik. Nem értem miért az elindulás után, miért nem azonnal, szoktam néhány percet járatni indulás előtt, amíg jégtelenítek ill. ő párátlanít, így lenne ideje önellenőrzésre vagy tényleg ennyire lassú a rendszere. Apropó párásodás, nekem már a gyerkőccel kettesben is nagyon párásodik, igaz belső keringetünk, mert nem szívjuk a dugóban az előttünk álló kipufogó gázait. A másik autóm jóval kevesebbszer párásodott. Lassan melegszik be, hybrid.
Ami hiányzik nekem a fentieken kívül, a kocsi sötétségét jól lehetett volna ellensúlyozni egy napfénytetővel (opcióban monjuk), legalább egy hátsó USB töltő a gyerkőc kütyüzéseihez és egy első fűthető szélvédő ( szintén akár opcióban).
Ami még nem tetszik az alsó műanyag motortérvédő-szélterelő lemezek, vagy talán inkább azok kialakítása. Nem állok a kocsival járdára, mert túl alacsony szerintem, de az első hó mégis megtépte a kocsi balodalán a lemezt, két patent bánta. Ehhez nem kellet más, minthogy ki kelljen térnem a főúton a nyomvonalból, az első kerekek előtt lenyúló lemez már nyűjti is a havat és annyi. A 15000-es kötelezőn hallottam, hogy sokan panaszkodnak erre. Nézve az árát szerintem nem csereanyag, hanem fogyóanyag lesz a kocsin. Télen lámpák tisztítása szükséges a hótól vagy ráfagyott dértől, jégtől, LED nem termel elég hőt, így nem olvad le.
A téli-nyári gumicsere nem okoz gondot, a télihez rendeltem guminyomás jelző szelepeket, melyeket váltás után a kocs automatikusan felismeri ha egyszer feltanították.
Érdekes a kormányfűtés, a felső negyed-harmad nem fűtött, talán máshol nem tekerik azon a részen a kormányt, vagy az tiltott terület?
Motor, szerintem alul jól húz kb. 50-60-ig, utána veszít a nyomatékból. Zavaró, először ijesztő lehet a motorfék állás (CVT B állás) egy ideig csendben teszi a dolgát, jobban lassít mint az előző hybridemben, utána egyszerre felpörög és felbőg a motor. Szervízben azt mondták ilyenkor a visszatöltés eléri a maximumot, többet nem tud eltárolni és ezért van, állítólag nem káros a motornak. Ebben nem igazán hiszek, főleg ha még hidegecske, így inkább kiveszem D-be. Futómű, nekem kicsit kemény, fekvőrendőröknél vigyázni kell az orra leérhet. Súlypont elég lent van, szeretem a kanyarokban. Induláskor akár száraz úton gyors kikanyarodáskor a kerekek gyakran kipörögnek, elvesztik a kapcsolatotaz úttal, kipörgésgátló csak idővel tudja lekezelni. Rossz úton - nem nehéz találni - ha az egyik kerék kevesebb terhelést kap vagy elemelkedik ABS bekapcsol. Szervíz szerint minden rendeben , minden normális. Sávtartó rendszer, érzékeli, hogy fogod-e a kormányt, vagy, hogy beavatkozol-e minimálisan, ha nem 3 korrigálása után visszaadja az irányítást - kikapcsol.
Kb. ennyi, előttünk a hybrid kábelcsatlakozás ellenőrzésére visszahívás.
Azt hiszem ez az utolsó toyotam, pedig volt eddig 6. Már csak a régi megbízhatósági hírnév viszi, minden téren kezd lemaradni vagy túl konzervatív, kivéve a hybrid hajtást bár már ebben sem vagyok biztos. Máshol 7 év garanciát is adnak alapbol, itt 5 rafizetessel vagy kedvezmény címén. Egyébként a szervíz szerint ugyanaz a hybrid rendszer van benne, mint a Lexusban, melyre 10 év vagy 200000 km garit adnak. A következtetést a kedves olvasóra bízom. Remelem hasznos voltam.


Túl a 3. éven és a 45000-en, még együtt. Azóta volt egy motorvédő-szélterelő motor alatti műanyag lemez cserém. A rajta lévő gumi terelőket, melyek összegyűjtötték a havat - ezért szakadt le - lecsavaroztattam. Most ok. A központi egység kezdett kifagyni, leginkább úgy, hogy indítás után nem állt fel, csak kiírta, hogy hybrid és freez. A 3. évesen frissítették a szoftvert, most jó és mintha gyorsabb lenne a felállása. Ami a legnagyobb gond az az AKKUMULÁTOR. Az első telet jól vette, a másodikon már többször játszott velem, hidegben ( nappal éppen 0 felett, éjjel 0 alatt) 4-5 nap, max egy hét és vége. Cseréltek garanciában egy akkut, méregettek, szervíz szerint minden jó, minden normán belül. Itt a harmadik telünk és újra ugyanaz a gond az újabb akkuval is. Hetente egyszer megy töltőre. Szerintem nem ez lenne a megoldás, rákerestem a neten nagyon sokan panaszkodnak erre. Elmész 10 napra mondjuk a nyárba, kocsi reptéren, mire visszajössz se kép, se hang. Angol nyelvterületen azt írták, hogy állítólag tudja a Toyota a problémát, de amíg nem tömeges a panasz nem lesz visszahívás-megoldás. Dealerek javaslata 1. ne hagyd a kocsit állni 3-4 napnál tovább, ha nem használod 3 naponta indítsd be egy félóra-órára (puff környezet), 2. 3-4 naponta menj vele minimum 20 kilométert egyhuzamban minél kevesebb fogyasztóval, 3. tedd fel töltőre. Mindenki választhat. Szomorú.
Mivel nem minden nap és akkor is rövid távon használom őszi-téli időszakban, így én hetente töltöm. Gondolom akinek nem csillaggarázsban pihen az autója kevésbé lesz érintett.
Telefon tükrözésről nincs info továbbra sem.
Fogyasztás a vásárlástól 45150 km-ig 5,7 liter/100 km.

Hibalista

- Indításgátló - csere gariban - Hótól leszakadt motorvédő-szélterelő lemez 2 patentje - Akkumulátor - Fejegység - szoftver frissítés

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Carina E, Corolla Verso, Yaris, Lexus Rx400h Következő autója? nem Toyota, talán elektromos
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota C-HR 2016 (2017)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)