A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » C-HR (2016)

C-HR C-HR 1.8 Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Milyen a C-HR? Na pont olyan mint egy hybrid crossover

Szöveges ítélet

Mindig is átlagon felül érdekeltek az autók, de a választásom alapja mindig kifejezetten a racionalitás volt, véleményem szerint ugyanis nem szabad az ember pénzének nagy részét autóra áldoznia. Ennek megfelelően korábbi autóimat jellemzően 8-10 évesen vettem, most viszont végre elgondolkodhattam egy viszonylag új autó (2 év, 30ezer km) vásárlásáról és így jutottam a C-HR-hez.
Mindezt azért írtam le eddig, mert sokan gondolhatják, hogy az vesz Toyota hybridet akinek pont csak egy közlekedésre alkalmas dobozra van szüksége, és nem érdekli hogy néz ki, milyen vezetni stb. Na én nem ilyen vagyok: szeretem az autót és dinamikusan vezetek.
Most 41 ezer km van az autóban, de nem gondolom, hogy rajtam kívül bárki megmondaná két hete gördült-e ki a szalonból vagy 3 éve. Rozsdának semmi nyoma, annak ellenére, hogy Tirolban élek, és enyhén szólva extrém mód sóznak. Bár ugyanez a helyzet a 8-10 éves Priusokkal is, ezzel nem mondtam újat.
Vezetési élményt tekintve engem azonnal megvett: ha az ember haladni akar, pörgetni kell és kellően jól gyorsul, valószínű az elektromos motor rásegítése miatt erős gyorsításkor hirtelen indul meg, ami előzésekkor nagyon jól jön és nem félek vele belemenni nagyobb előzésekbe sem. Futóműve viszonylag kemény és ehhez 18-as nyári gumik társulnak, de nem pattog zavaróan, kanyarodni egy crossoverhez képest is gyorsan és határozottan lehet vele, ide-oda billegés és szerencsétlenkedés nélkül.
Ami a mai napig meglep, hogy a napi szaladgálós üzemmódban az átlagfogyasztás 4,4-4,5 l/100km a fedélzeti számítógép szerint, ténylegesen kb. 0,5l-el több. A legnagyobb fogyasztást eddig egy 200km-es 140-170 km/h-s szakaszon produkálta ahol 6.1-ig szaladt fel, egyébként 135-re állított tempomattal 4.9-el jártuk meg Magyarországot, ennél a sebességnél meglepően csendes és az adaptív tempomat, a kifejezetten jó tartású és kényelmes ülések miatt hosszútávon is kényelmes.
Nekem ez volt a legnagyobb kérdésem az autóval kapcsolatban: milyen vele hosszútávon autópályázni? Évente ugyanis 3-4x 1500-2000km-es köröket kell megtennünk. Ez már talán elegendő indok lett volna egy dízel mellett, mégis a Priusok statisztikái alapján, erről az autóról tudtam azt elhinni, hogy nagyjából 8-10 évig képes lesz kiszolgálni drága javítások nélkül, amellett hogy jól fogyaszt, szerethető és elég praktikus. Arra kíváncsi leszek, hogy ha 1-2 éven belül gyarapodunk és a kicsi család Szemefénye hátra kerül, mennyire lesz elégedett a kilátással, viszont idősebb, már létező és őszinte unokatesói elmondásai alapján megszokható . A gyarapodásra kiszemelt leendő Anya egyáltalán nem aggódik ezen, lehet csak én reagáltam túl.
Apropó crossover: nem igazán vagyok a kategória rajongója, sem a SUV-ké, ez az autó viszont határozottan jobban néz ki, mint a vele nagyjából hasonló árban lévő Aurisok, hasonlóképp használható és van belőle hybrid. Az embernek együtt kell élnie a crossoverek minden velejárójával: nagy holttér, rossz oldalirányú kilátás, 360 literes csomagtér. Továbbá mivel hybrid, bizony ez is béget. Akit ez zavar, annak a legegyszerűbb, ha nem vesz ilyet, aki pedig kompromisszumképes az egész egyszerűen megszokja. Egész gyorsan.
Vásárlás előtt a neten elérhető nem feltétlenül reprezentatív összehasonlítások/tapasztalatok elolvasása után számomra is fény derült arra a bődületes titokra, hogy az C-HR 160-nál autópályán kevésbé dinamikus és többet fogyaszt mint egy A6-os. És tényleg! Az is igaz hogy az A6-os jobb autó, ezt is saját tapasztalat alapján állíthatom. A családban is van egy 320 lovas Allroad és valamiért de tényleg jobban húz... Ehhez persze az is hozzátartozik, hogy egy azonos évjáratú és futásteljesítményű A6 fenntartási költségei hangyányit eltérőek a C-HR-éhez képest. Illúziói ne legyenek az embernek.
10ezer km után, kevesebb mint 1 év alatt remélem nem gondolják sokan, hogy, nem gyűjtöttem elegendő tapasztalatot. Ezek persze változhatnak, de a leírtak alapján én eddig pontosan azt kaptam, amire számítottam. Én és Ő nagyon szeretjük és a fentiek alapján mindez elég érv volt, hogy a C-HR meggyőzzön. Remélem a leírtakkal segíteni tudok annak, aki ilyen autó vásárlásán gondolkozik.

Hibalista

- Nincs ilyen

Ide hordtam szervizbe

Toyota márkazerviz, Kirchbichl

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? A3 1.6 Következő autója? Csakis Toyota vagy Audi - szakmai előrementeltől függően :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota C-HR 2016 (2017)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)