imádnivaló (lustaság)
Szöveges ítélet
KIA kisdízelem volt, még izzót sem kellett benne cserélni 9 év alatt. Imádtam és újra KIÁ-t akartam, szívóbenzines sportaget vagy ilyesmi. Aztán jött a CHR az óriásplakátokon. Nagyon jól nézett ki a kocsi és a feleségem döntött. Mi az a plusz egy milla a szépségért? Persze nekem is tetszett, de nagyon. Először az 1.2-es turbó benzinest próbáltuk, de gyakorlatilag ugyanazért az árért kínálták a hybridet. Mi az a hibrid tech.? ...valami UFO dolog, de nem tetszik. Persze alapos vagyok és kitanulmányoztam a dolgot rendesen. Még ásóból is a legjobbat veszem meg három hét tanakodás után. Uraim és Hölgyeim! a hibrid technológia kiforrott, megbízható, olcsó és nagyon zöld (bár ez engem nem érdekel, úgyis meghalok mire a Földből Vénusz lesz). Szóval hybridet vettünk.
Még az elején vagyok 5000 párszáz km, vegyes használat. A kocsi mindent tud, amit kell, de valahogy mégsem lett a barátom. A feleségem persze imádja (és engem is, mert hagytam, hogy CHR legyen).
Ellene: Nem megy, nem gyorsul. Magas vagyok és a középső tükröt alig tudom a szememhez állítani, túl „alacsonyan van” a tükör felső holtpontja. A kocsi holtterei akkorák, mint a hold, ez félelmetes. A könyökömet sehová sem tudom rakni. A könyöklők túl alacsonyan vannak, az ablakléc meg túl magasan. A hibridség olyan fura: A gázadás, a gyorsulás és a hangok összhangja, ez az ami nincs. Szürreális az egész. A hangok, mint a villamos a körúton, aztán bőgés utána meg kripta csönd. A fék nyúlós, a kormány, mint a lepke szárnya. A légkondit állandóan állítgatnom kell, hol kevés, hol sok. A kocsi megváltoztat, pedig nem akarom. Reggelente már nem vagyok önkéntes rendőr, pedig ezt részt imádtam. Most meg? "nem baj TE ..., gyere csak be elém. Nem gond, hogy én félórája sorban állok, te meg most érkeztél, én hibrides vagyok, nem sietek.
Mellette: Olyan szép ez a kocsi, de tényleg. Ha a kocsiknak van neme, a CHR tutira nő. Inkább szerető, mint feleség. Elvárja, hogy imádd, de cserébe boldoggá tesz. Az extrái, a sávbantartó és az adaptív tempomat együtt elképesztő, magától megy az autó, sofőr nem is kell. A CVT váltótól féltem, de remek találmány. Belül és kívül minden minőségi. Birtokolni ezt az autót büszkeség. Az emberek szeretik és engem is. A kocsi nagyon egyben van, érzem, hogy biztonságban vagyok benne. A futómű vaj és acél, éppen az, ami kell. Minden precízen működik, a gombok, kütyük a végletekig ki vannak találva, hogy engem szolgáljanak. Úgy érzem, amíg benzin van benne addig megy, a világ végéig, csak ne akarj gyorsan menni. Az enyém nem Jbl hang, de nagyon jó, a NAVI is tökéletes. Az ülés nagyon ütős. Jól pakolható, ülés lehajtás, minden ok. Tolatókamera. A szememnek jobban hinnék, ha kilátnék, de kezdem szokni. A kutyát legalább nem ütöm el. A motorháztető alatt a látvány nekünk férfiaknak maga a gyönyör. Ez a legtökéletesebb „lassújármű”, amivel eddig találkoztam. Miért érzem mégis úgy, hogy a KIA-t jobban szerettem? Remélem idővel rájövök és leírhatom.
A fogyasztást városban simán le lehet vinni 4 alá, autópályán 5-5,3 130-nál.
Én oldalsó és hátsó holttérérzékelő szenzorok nélkül vettem az autót és megbántam, bár nem tudom mit érnek.
Egyelőre ennyi.
2. bejegyzés
Újabb 6000 km. Aki már korábban is elolvasta amit írtam, az most azt tapasztalja, hogy a "megérte a pénzét" NEM-ről IGEN-re állítottam és a szerette kategóriánál a 7-es pontszámot 9-re emeltem. Miért? Mert túl vagyok a hibrid sokkon. Aki eleve hibridet akart, az nem tudja milyen ez. Én nem tudtam mit veszek. A lényeg, hogy beletörődtem, hogy nem kocsim van, hanem autóm, sőt járművem. Annak tökéletes, de tényleg. Nem gondoltam, hogy valaha majd ezt mondom, de imádom. Néha már már úgy érzem, hogy nem is annyira lomha. Persze lehet, hogy ez csak valami pszichológiai kognitív disszonancia redukció vagy mi.
3. bejegyzés (több nem lesz, hacsak valamin fel nem húzom magam )
Korábbi (2. számú bejegyzésem) óta nem történt semmi, kivéve a történetemet. Teljes metamorfózis. Hibrides lettem. Ti lúzer, nem hibridesek, szánlak Benneteket!
Talán a korom miatt, vagy mindig is látens hibrides voltam, nem tudom. Most már nem kellene más (fajta) autó. Nem az autó megy lassan, én megyek lassan. Világos!? Barátom, aki szintén hibridet vett eladja. Ő nem tudja megszokni. Nem az ö hibája, még nagyon fiatal, még sokat kell tanulnia.
Télvíz idején a fogyasztás megemelkedik, akár egy literrel is. Hát ennyi. Ami nagyon dühít az a tpms szenzor. Az otthoni szezonális kerékcserét felejtsd el, de ez nem hibrid és Toyota függő, hanem új autó függő.
Hibalista
- Sikertelen otthoni Toyota Touch 2 frissítés következményeként beállt a fagyhalál az infotainment rendszerben. Csak a szervíz tudta kiolvasztani. A kedvesség, hatékonyság és rugalmasság lenyűgözött. Remélem így marad. Még valami. Nem volt gúnyos mosoly és dorgálás (hogy minek kezdtél bele TE..., ha nem értesz hozzá?). Ezen igencsak felhúztam volna magam. - Ha valaki Pajzs védelmet tesz a kocsiba, ne kapkodjon, amikor a gombokat nyomogatja mert a Pajzs és a hibrid rendszer össze tud gabalyodni. - - Volt egy központi visszahívás. - A sebváltó mögé rakott akármi-tárgy, váltáskor működésbe tudja hozni - menet közben is - az elektromos kéziféket. Dear Toyota, ez most komoly? Beraktak egy műanyag valamit a kézifék gomb fölé, elé, szóval oda valahova. A 15 ezres szerviz simán ment. Olajszűrő, pollenszűrő és olajcsere, meg gondolom komplett diagnosztika 44 rugóért a Reálszisztémánál. Gyorsan dolgoztak, kaptam ingyen pogit, kávét és wifit. Ajánlom.
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma Budaörsi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | RIO II. CRDI | Következő autója? | hibrid, esetleg full elektromos |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
