A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1999-2005)

Celica 1,8 VVTi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fürge cica

Szöveges ítélet

A legjellemzőbb összefoglaló, amit már nekem legalább három különböző ember említett:
"Ejj, Celica, nekem is volt ilyenem fiatalabb koromban, imádtam, de így családapaként már nincs meg".

Nagyon csinos, sportos, cicaszemű kis autó, emiatt meg is szokták nézni, első sorban a gyerekek meg a nők. A formaterve rendkívül időtálló, a mai napig úgy néz ki, mintha tegnap gyártották volna. Cserébe viszont midnenki versenyezni akar velem a pirosnál (viszonylag röhejes, amikor megáll mellettem a reszelt kipufogójú sportsuzuki és elkezdi bőgetni a motort). A sportos forma azért csalóka, mert "csupán" 140 lovas, és mégcsak nem is a VVTLi változat, ami a végén még meghuzatja. Így csak 1-esben és 2-esben fürge 100-ig, utána kicsit elhagyja az erő. Cserébe viszont a kanyarokat úgy veszi, mint semmi más: a mellettem nagy pofával elszáguldó audikat meg BMW-ket röhögve megelőzöm a következő kanyarnál, ahol neki kell fékeznie, nekem meg nem.

Elöl rettenetesen kényelmes. A kagylóülés pont jó, és a fentebb említett kanyarokban jól megfogja oldalról az embert. A hátsó ülés viszont kb csak design elem, 160 centinél magasabb ember ott nem fog elférni kényelmesen, de arra jó, hogy azért a város túloldalára el tudok vinni plusz két ismerőst. Ez egy fontos szempont volt, amikor a Miata helyett ezt választottam...

A kezeléséhez kell némi erőszak, és néha olyan, mintha meg akarna ölni, pl. amikor kanyarban kátyunál megrántja a kezem a kormányt, de ennek megvan az előnye is, hogy érzem hogy mi történik a kerékkel. A váltó nagyon rövid úton működik, ezért izomból kell működtetni, a kuplung viszont nagyon lágy, nem is fogáspontja van, hanem inkább fogásintervalluma. Emiatt meg kell szokni, de sokkal hatékonyabban tudok vele váltani, mint pl. az otthoni Focus-szal. A felfüggesztés az valami csodálatos. Kanyarban nem dől be, utána pedig nem hintázik. Rücskös úton is tapad rendesen, nem pattog el. A kátyúkat jobban érezni mint egy átlagos autónál, de budapesten sem rázza ki a fogtömésem. A súlypontja teljesen középen van, ezért a legkisebb fékezéstől is túlkormányzott lesz, emiatt arra azért figyelni kell, hogy nagy tempóban kanyart gázzal kell bevenni.

Benzinből optimális esetben nekem evett már 7-et is, autóúton 105-el, óvatosan gyorsítva fékezve, de a 10 sokkal jellemzőbb városban, illetve autópályán értelmes sebességgel. Olajból is megeszik 2-3000km-enként egy litert, ami egy kicsit aggodalomkeltő, de nem akarom megbontatni a motorblokkot, amíg nem muszáj, de úgy hallottam hogy hengertömítéscsere, hónolás meg anyámkínjára is szükség lesz, mert elvileg szériahibás a motor (1ZZ-FE). A 10000km-enként olajcserén kívül viszont gyakorlatilag nem igényel törődést. Nem rohad, nem kopik, nem recseg vagy zörög sehol. Ez egy 14 éves autónál hatalmas dolog.

Németországból vettem egyébként. Magyaroktól ilyet nem szabad venni, mert sajnos tipikus hülyegyerek autó, csúnyán szét szokták hajtani, összetörni, stb. Behozatva és rendesen lepapírozva is viszont kb annyiba jöttem ki, mintha egy magyartól vettem volna.

Mindennél jobban imádom és még évekig meg akarom tartani. Talán amíg nem lesz gyerekem :)

Hibalista

- Gyakran ég ki a tompított fényszóró - Csomagtartó teleszkópja télen nem bírja a tetőt. - Egyszer megsértődött, hogy horvát benzint tankoltam bele, akkor dobott egy Check Engine-t, de azt le tudták resetelni a helyi márkakereskedésben és mondták hogy nincs para.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Sakura

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Toyota Mayer

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1999

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)