A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1999-2005)

Celica sima mezei 1,8-as 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Életre szóló szerelem - első látásra...

Szöveges ítélet

Nos, néhány hozzászólást olvasgatva nem tudtam megállni szó nélkül, és muszáj megvédenem a Celica becsületét. Egy ilyen autót ilyen szinten pocskondiázni, ráadásul alaptalanul, egy kissé túlzás. Elsősorban talán annyit, hogy egy 1,8-as motorból 143 lovat kicsiholni turbó nélkül több, mint jó. A hátsó dobfék-automata váltó páros tulajai vegyenek európai változatot, ne amerikait, abban talán tárcsákat találnak körbe, és 6-sebességes kézi váltót, mely mellesleg igen pontos. Továbbá, ha ferrarit akarsz, tegyél hozzá még 15-20 celicát, aztán vegyél ferrarit, vagy költsél a celicára még úgy 5-10 millát, chipeltesd meg, rakassál bele fejednyi turbót, spoilereket körbe, neonokat alulra, én meg majd jól körberöhöglek az utcán. Aki meg kinézet alapján ítéli meg a teljesítményt, és utána se jár a műszaki paramétereknek, az urambocsá, megérdemli. A kettő nem feltétlenül egymás függvénye...
Egy kicsit szubjektíven: igaz, én is látvány alapján döntöttem, szerelem volt első látásra, amely azóta se múlt el. Én hál´istennek másképpen álltam a dolgokhoz, és mint említettem, 1,8-as motorhoz 143 paci, amely mégis elég fürgén mozgatja azt az 1150 kilós kasznit. Elég masszív szerkezet, hifi beépítése közben lepődtem meg nagyon, amikor a gyári 2din-es fejegységet lecsavartam az alkarnyi vastag merevítőrudakról. Ja, hogy ettől nyom ennyit? Talán elfér ez a plusz pár kiló, hogy nagyobb biztonságban érezzem magam, mint egy pehelykönnyű suzukiban, melynek lemezvastagsága mellesleg harmadannyi, mint a japán swifté.
Az autó egyszerűen imádnivaló, olyan, mint egy kecses, és gyönyörű úrihölgy, amely disztingvált, visszafogott, de néha megvadul, és igényli, hogy kicsit meghajtsák, szinte könyörög, és ha megkapja amit akar, nagyon hálás érte.
Az ülések, ismét egyik véleménnyel szöges ellentétben, nagyon is kényelmesek, Zürich-Budapest út szinte egyhuzamban, hátfájás nélkül. Ha hozzáteszem, hogy 11,5 óra (a határátkelőnél volt szarakodás) alatt, stabil 200-as, és maximális 220-as tempó mellett, még jobb. És ha még tetézem azzal, hogy végig ment a klíma, mégis 7 liter lett az átlagfogyasztás, akkor ennél többet nem is kell mondani. A motor japósan pörgős, a futómű csipetnyit kemény, nem magyar utakra való, a kátyúk nem biztos, hogy jót tettek neki. Tény, az ólombetétes bakancsban járók 10 liter alatt nem fognak vele járni, megy ez, ha kell, és az a több, mint 10 mp-es gyorsulás, amit valaki emlegetett, teljesen irreális (fogyjál le, baze), mi köbö 7-8 mp-et mértünk, 2 személlyel. Mellesleg 180-ról 220-ra is szép egyenletesen gyorsul, EMELKEDŐN IS!
A belső? Csodálatos! Igényesen szürke, a műanyagok nem kopogósak, hanem furán puhák, a látvány pedig szép, pláne az automata klímás változatban (nekem speciel nem teccenek a manuális klíma tekerői). Az ülésben punnyadva a műszerfal ívei az ajtókon, és a középkonzolon folyatódnak, az autó mintha átlölelne... ő is szeret!!! :)
Meglepően sok a hely, még a csökevényesnek, és az összképből kicsit kilógó hátsó üléseken is. Én a 178 centimmel épphogy elfértem fejjel, de lábbal teljesen jól, anyám pedig kibírta az 1100 km-es utat, pedig ő aztán nem 1,5 m, és nem 40 kiló. Tehát hosszabb úton is megbízható társ, és ha hozzávesszük az ugyancsak meglepően nagy, 350 literes csomagtartót, amibe sok csomag befér, azt kell mondjam, hogy lehet, hogy ezért nem sportautó? Lehet, hogy inkább egy sportos családi autó? Kirándulóautó? Nevezze mindenki, ahogy akarja, én már-már elfogultan imádom.
Hibák? Nem voltak! Talán egyszer kellett izzót cserélni, meg ugye a karosszériamunkák, amit anyámnak lehetett köszönni, de ezeken felül semmi! Egy apró kontrollizzó nem égett ki. Én személy szerint nem vagyok híve az agyonelektronikázott autóknak, pont ilyen hibalehetőségek miatt, de a drágámban kellemesen csalódtam. Jóllehet, így hálálja meg egyetlen igaz szerelmem azt, hogy rendszeresen van karbantartva, és családtagnak tekintjük...
Aki megbízható autót akar, amely NEM SPORT, csupán SPORTOS autó, ne tétovázzon, pláne ha az alakjába is beleszeretett! Ha sportautót akar, majd idővel csinál belőle.
punktum.

Hibalista

- - lemerült az aksija 3 hét használatlanság után
- - édösanyám meghúzta az oldalát

Ide hordtam szervizbe

svájc

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 86000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? csakis egy erősebb celica, lehet akármelyik generációs
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1999

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)