Egy élmény lesz a napod
Szöveges ítélet
Az autót nemrég vettem egy ismerősömtől, így volt lehetőségem utánajárni az autó múltjának. Törött volt, mint általában az amerikából származó modellek (amelyek egyébként szintén Japánban készülnek egytől-egyig, ami egyébként azért fontos, mert mióta Amerikában - Európában is beleokoskodnak, már nem ugyanaz a minőség ), de semmi komoly baja nem volt. Vásárlás előtt átnézettem néhány szerelővel, hát mondanom sem kell, hogy a márkaszervízesek azonnal lehúzták (a hibák 70%-a olyasmi volt, mint pl. "a karosszériaelemet nem gyári csavarral rögzítették", vagy nem létező hibákat neveztek meg, mint hogy folyik az olaj :-)- nem teszi...!) Lecsekkoltam a kompresszióját - tökéltes volt -, a futóművet szintén, amitől egy kicsit ledöbbent az ember - nem nagyon látott ilyen korábban ennyi km-t futott autónál - szinte tökéletesen gyári állapotú volt. Ez köszönhető valószínűleg az amerikai utaknak és ezzel eljutottunk egy érzékeny kérdésig...az automata sebváltóhoz. Eleinte kicsit fáztam tőle, idáig gyakorlatilag rühelltem az ilyesmit, ráadásul korábban láttam egy tesztet egy tv-adásban, ahol iszonyatosan lehúzták a gyorsulását (ez csak az alap automata váltóra vonatkozik, overdrive-val, 2 es fokozatban megy mint az állat- azért nem mint a manuál, de kb. 9 mp) Ami szintén jó dolog, hogy nem váltogat öszze-vissza, mint pl. egyes német modelleknél, hanem tudja, hogy mikor mi a helyzet . A futómű hihetetlen mikre képes - tényleg csak a legagresszívabb kormánymozdulatokkal lehet kihozni a sodrából - amit egyébként én a gumi rovására írok (Michelin Energy 195/60/R15), ami mindenre jó, csak sportos vezetésre nem. Érdekes, hogy a budapesti utakon sem olyan vészes a dolog, nagyon jól van hangolva a cucc . A kormányműve szintén mesés, nagyon közvetlen, a szervója pont jó. Az amerikai modell gyengesége viszont a fék, amely a GT (VVTI) változatnál hátul dob (hihetetlen....). Ennek ellenére azért elmegy, a japcsik azért nem tudnak nagyot hibázni, főleg nem a Toyota.
Most pedig a szubjektív véleményem: isteni dolog ezt az autót vezetni.... a korábbiakhoz csatlakozva nem hittem el, hogy ilyen feltűnést tud produkálni. Mivel - viszonylag - ritka jelenség, azt vettem észre, hogy a Celica - tulajdonosok úgy viselkednek, mint egy önálló kis közösség (egymásra villogás, elismerő arckifejezés, stb.) A csajok is imádják, főleg, ha már benne ülnek :-))
Az időtálló forma szerintem jó pár év múlva is megállja a helyét - rendszeresen fiatalabbnak nézik, mint amennyi... szóval mindenkinek csak ajánlani tudom, aki egy strapabíró, viszonylag megfizethető, lendületes (mondjuk nem egy igazi agrasszív állat az a 144 LE), tuti-megbízható sportkocsit szeretne.
Hibalista
- Olajteknő - előző tulajdonos ráhajtott valamire
- Kopó alkatrészek (hosszbordás szíj, fékbetét, 1-2 izzó)
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz (nem nevezném meg őket - egyébként ugyanaz a véleményem az összesről). Bármilyen problémát találnak, azonnal alkatrész cserét javasolnak....horribilis pénzekért, majd a saját szerelőm fillérekből tökéletesen megoldja a dolgot.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Béres Marciék
Nagyon el vannak látva melóval - nem véletlenül - tökéletesen dolgoznak, ráadásul olcsón, lehetetlent nem nagyon ismernek, nagyon megbízhatóak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo 1,6 | Következő autója? | Valami japánt..... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
