az én Celicám
Szöveges ítélet
Egyszemélyes használatra, mindennapos, többszáz km-es utakra vettem az autót. Egy terepjárót váltottam vele, ami ugyanezt a célt szolgálta, de előzőleg mindenféle kategóriájú autóm volt már.
A beltér kényelmes, maximálisan vezető központú, a 2000-es évek elejének megfelelő generic japán dizájnnal. Az alacsony üléspozíció miatt be- és kiszállni nehézkes, főleg nőknek, szoknyában, vagy idősebbeknek. Hátra csak muszájból, vagy büntetésből ültetnék bárkit, onnan se kilátni, se kimászni nem egyszerű. Gyerekülés kizárva, a csomagtér viszont meglepően nagy. Egy reptéri fuvar két nagy bőrönddel neccesen, de vállalható, sportfelszerelésnek, vagy nagybevásárlásra pedig bőségesen elég. Költözködtem is vele, a 120 centis tévét, meg a lapra szerelt ikeás szekrényt is elnyelte.
A fogyasztás mérsékelt, 8.5 literrel eljárok a városban tötyögve, meg a pályán éppen hogy csak a büntetési határ alatt is, pedig nem kímélem a pedálokat. Országúton mértem 7 liter alatti fogyasztást is. A vezetési élmény óriási, minden rezdülésemre azonnal reagál az autó. A váltó még tíz év gyepálás után is pontos, mint a svájci óra. A motor nagyon karakteres, nem ijed meg a 8000-es fordulattól sem, ott már a hangja is megjön. Hosszabb úton a hangszigetelés hagy maga után kívánnivalót, de ez biztos nem volt szempont a tervezésnél.
Összefoglalva, élményautónak, vagy mint nekem, második autónak a családi batár mellé tökéletes. Nem tudom meddig lesz meg, az évi 50 ezer km-emre tudok gazdaságosabb megoldást is, de egyelőre tetszik, és még nem kellett rá sokat költeni. Ha elkezd széthullani, vagy elmúlik a fellángolás, lehet, hogy csere lesz.
Hibalista
- Tíz évesen vettem az autót, az előéletéről nem sokat tudok. Ami nálam érett meg a cserére: első fékbetét, hátsó féktárcsa, stabilizátorpálca, porvédő gumiharang, feszítőkar, több tömítés, vízpumpa, pedálgumi, csomagtérajtó teleszkópja, tetőantenna, ablaktörlőlapát. Nem romlott el, de a gyári hifit kidobtam belőle, mert kellett az USB.
Ide hordtam szervizbe
Celicás körökben ismert, jó nevű budapesti szerelő.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
haver
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | X-trail 2.5i | Következő autója? | Celica 3S-GE :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
