Álomverda! ....az is maradt....
Szöveges ítélet
Mikor megjelent az autó a piacon (anno 1999), mindig arról álmodtam lesz egyszer egy ilyen celicám, de nem gondoltam volna, hogy egyszer tényleg meg fogom venni.
Első autóm egy békalámpás corolla 1,4 volt igazi japán minőség, hadd ne mondjam, hogy soha semmi baja nem volt...
Öt év után eladtam és úgy döntöttem, hogy most vagyok fiatal, itt a lehetőség, hogy megvegyem álmaim autóját.
Azért itt kitérnék arra, hogy ez a celica gyakorlatilag az 1998ban bemutatott toyota celica concept-tel teljesen megegyező szériagyártású változat, vagyis semmit sem változtattak a külsején. Ezért ilyen időtálló a formája. Ezt az autót egyszerüen mindenki megnézi (főleg ha piros).
Hosszas keresgélés után és Mészáros Csaba toyota celica klubelnök felvilágostásának segtségével döntöttem egy igazi európába gyártott eredeti japán gyártású celica mellett. Tüzpiros!!!! gyönyörü volt. direktszürő és sportauspuff is volt benne, rajta. A sportdob egy bóvli szar volt, le is cseréltettem a gyárira. csendesen az igaz: a motorhang sokkal szebb, mint egy kályhacső....grrrr
Az autó 144 LE volt, tehát a gyengébbik, de nem is bántam, mert egyrészt jóval drágább a 192Le-s, többet fogyaszt, és nem beszélve arról, hogy 86LE után ez is élvezetes volt.
Az autó 4000-es fordulatnál kezd el húzni, mint egy állat, és 6800ig lehet pörgetni, de 6dik sebességben 5000nél le van szabályozva: LOOOOL. Ezt nem nagyon értettem... max speed: igy csak 205., amúgy menne az 220at is.
Azt szerettem benne, hogy lehetett vele kultúráltan és kultúrálatlanul is közlekedni.
Motorja erős elnyühetetlen és gyönyörü a hangja, váltó elmondhatatlanul jó: aggressziv, és szivja be sebességbe, ahogy váltod (kitünő tervezés)
kormány: direkt, futómü: feszes, stabil, kanyarokban nem dől az autó, olyan mint egy gokart.
Egyszerüen élvezetes vezetni
Ami aggasztó: belső térben helyenkén felhasznált müanyagok.
Sajnos el kellett adnom 10 hónap után, majd megszakadt a szivem, de az autóval valami nem stimmelt, pedig minden szerelő azt mondta, hogy semmi baja. (és utólag kiderült volt rajta egy gazdasági totalcar....)
Szivesen vennék egy másikat, de legfeljebb németorszégból szervizkönyveset, mert a hazai piacon többnyire csak szar amerikait lehet kapni, hátsó dobfékkel, autómata váltóval (komolyan nem is értem, hogy ennyire hülyék lennének az amerikaiak, no meg azok, akik ezt behozzák?)
Az igazán szép állapotban lévő európai változatok, melyek magyarországiak irreálisan drágák.
És végül csak annyit: mindenkinek csak ajánlani tudom, de nagyon nézze meg, milyen példányt vesz: egyáltalán nem mind1.
Az európai modellt onnan lehet megismerni első ránézésre, hogy az antennája a kocsi tetején van elől a szélvédő fölött, az amerikai szarnak meg jobb hátul.
A vicc, hogy visszaültem egy 2006os corollába van 1,4es, de full-full extrás garis 2 éves: semmi baja: TOYOTA
... csak hát ez nem egy celica
Hibalista
- - riasztó sziréna (egyáltalán nem akarta abbahagyni - mindezt Berlin kellős közepén szilveszterkor - iszonyatosan idegesitő volt)
- később kiderült a generátorral voltak problémák, amitől gerjedt.
- Egyébként a gyári riasztó sem volt százas.
- - futómü (nincs hosszú ü-m) stabilizátorok (pár ezer forintos tétel)
- - es jött valami hang a motortérből vagy a motorfelfüggesztésből, ezt azóta sem tudom mi lehetett: mikor a kuplungot egyesbe engedtem fel lassan, elindulás pillanatában elöször csak egy, majd későbbiekben már két fémes kattanás hallatszott: elvittem szakikhoz, de azt mondták ennek semmi baja.... ENGEM ZAVART
Ide hordtam szervizbe
Édesapám: legjobb szaki, és azt az olajat tölti bele, amit kérek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Üröm: őket ajánlották nekem! - rendesek, de nem szervizelték csak átnézettem
és riasztószerelőnél volt: nem fontos
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | corolla | Következő autója? | Toyota Corolla, de majd veszek egy Celicát |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
