A Japán Ferrari
Szöveges ítélet
Amikor először megláttam egyből bele szerettem. Igazából a Ferrari F430 vonalait látom benne, vagy a Ferrari F430-ban a Celica vonalait. Előtte dupla körlámpásom volt 175 Le-vel, de az tartalmilag sokkal többet tudott mint ez az utolsó széria. Nem érdekel, hogy mennyire vérszegény az elődökhöz képest, mert a forma világa mindenért kárpótol. Szereztem rá TRD szárnyat és velside küszöböt, ami igazán feldobja. Gyári állapotában nekem kevésnek tűnt a karosszéria és szerintem kár, hogy csak az amerikai piacra spoilerezték fel a Celicát. Ez a külső. Viszont mélységesen meg vagyok rökönyödve, hogy miért csak 143 és 190 LE-vel gyártottak egy olyan autót, amely simán tudna 2-300 LE is produkálni. A motor és az autó elnyűhetetlen és olyan Toyotásan megbízható. Kényelmes és precíz. Minden a helyén van, 17 év után sem nyikorog és ropog semmi. Elmentünk vele Monacoba és gond nélkül csinált mindent. 21 óra vezetés után sem fáradtunk el az ülésben. Viszont a vásárlásnál figyelni kell! Az első szériásoknál előfordul a gyári hiba, hogy megnő az olajfogyasztás 100.000 km után és nem valószínű, hogy a korábbi tulajok visszavitték javításra. A miénk is eszi az olajat de ez még nem probléma (1000 km/ 1 liter). Ha figyeled az olaj szintet és utána töltesz, akkor semmi bajod nem lesz vele. Néha becsekkol a motor signal, de ez nem jelent semmit, mert nem befolyásolja az autó menettulajdonságait. Főleg ha meghajtom, akkor villan fel és egy darabig marad, majd elalszik. Valószínű a lambda szonda játszik, de nem probléma. Hátsó ülés csak büntetésből használható, de ha megnézel egy Ferrarit, ott még ez sincs. Mindenhol megnézik, még Monacoban a Casinó előtt is. Versenyzésbe ne kezdj senkivel, mert könnyen lealázhat bárki. Gyári állapotában a 190 LE-s változata is gyenge egy Calibrához képest. Tudom, mert volt nekem. Az RS Octavia sem tudott nagyon meglépni. Szóval visszatérve a Celicához 8-9 másodperc kell neki a 100-ra és a végsebesség óra szerint 200. 160-180-ig ha pörgeted, akkor egész tűrhető, de utána elfogy az erő és szenved. A kipufogó csendes, olyan 4000-től hallod a motort erőteljesebben. Ha van pénzed, akkor tuningolni érdemes, de én már nem költök rá. Kanyarban verhetetlen, igazából ez az erőssége, erre figyeltek a tervezéskor. De itt is figyelned kell, mert könnyű és fent van a hátulja. A kormányzás a fékezés élmény. Kilátás előre, oldalra OK, hátra már több figyelmet igényel, főleg ha TRD szárnyad van. Ha vigyáztak rá, akkor szerencséd van, ha nem akkor belenyúltál. Amerikait ne vegyél. Nemcsak a ciki miatt, hogy hátul dobfék van, hanem szét vannak hajtva és az előélet sem ismert...
Mindenképpen nézesd át valakivel, mert ha költeni kell rá, akkor viszont drága a cucc hozzá. Én nem bántam meg és szeretném megtartani, mert fantasztikus a vonal vezetése és az igényessége. lehet, hogy egy Golf TDI vagy Calibra odaver, de téged meg mindenki megnéz, még ha 20 millás mercije is van az illetőnek. Sok szerencsét neked hozzá és nem fogod megbánni ha nem a lóerő a fontos neked.
Hibalista
- lambda szonda, vízpumpa
Ide hordtam szervizbe
Após, kisebb dolgok magam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Calibra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |