A csinos, nagymellű plázacica
Szöveges ítélet
Az autóról: a címben is említett nagymellű plázacica jut róla eszembe: gyönyörűszép, mindenki megnézi és irigyli, de együttélni vele csak akkor élvezetes, ha költesz is rá rendesen. Mivel elvakított a szerelem (Mitsubishi Eclipse helyett választottam ezt), mindenből megadtam neki a gyári, vagy gyárival azonos minőségű alkatrészt, kenőanyagot. Csinosítgatni nem nagyon kellett, hiszen úgy szép ahogy van, gyári spoilerszettel együtt, csak a gyári rádióját dobtam ki azonnal. Az örömöm azonban csak pár hétig tartott: ugyanis észrevettem, hogy eszi az olajat. 1 litert bekapott 1000 km-en. Le sem írom a sztorit, mert 1 éven át tartott, de annyit mondok, hogy rengeteg szopással járt - ezidő alatt ki is ábrándultam az autóból. 1 millió fölötti összeget költöttem rá, mire kiderült, hogy teljes motorfelújítás kell: dugattyú, gyűrűk, hengerfal-hónolás, szelepek, stb. Az ok az volt, hogy az autóban az 1ZZ-FE motor volt, amit a Toyota visszahívott, és garanciában cserélték bennük a gyűrűket, mert 100.000 km körül eldeformálódtak, és átengedték az olajat. Az enyémet épp nem vitték vissza. Remélem más tanul az esetből, és messze elkerüli a 2004 előtt gyártott 1ZZ-FE (sima VVTi) motoros autókat!!! Főleg az USA-ból importáltakat, amilyen az enyém is volt!!!
Mindesetre, ha sokba is került, a felújítás után tökéletesen működött, és már az 5W-30 olajat sem csipegette. Előtte azonban, az olajzabálás miatt összeretkelt mindent, így lambdaszondát és katalizátort is cserélni kellett benne. A lamdaszonda kétszer is tönkrement, mindig világított az a rohadék check engine lámpa - mivel nem filléres dolog (40-50ezer!!!) nagyon kiábrándító tud lenni a szondacsere.
Ezen felül meglátszott az autón a 6-7 év: a belső műanyagburkolatok és textilek könnyen kopnak és visszafordíthatatlanül sérülnek. A kasztnin amúgy rohadás nem volt, de erősen kétségbevonom a kilométer-óra állást, szerintem 90ezer helyett kb. 190ezernél járt, mikor megvettem. Ehhez képest viszont pöpec állapotban volt!
Hogy valami jót is írjak:
Az autózás mindig élmény volt vele. Az alacsony súlypont miatt élvezeteseket lehetett kanyarodni (ebben csak a hátsókerekes BMW veri), és a 143 lovas VVTi motor is elegendő erővel rendelkezik az élményautózáshoz. Sokan leszólják - persze minden relatív, valakinek a 250 LE is kevésnek tűnik. A magyar utakon bőven jó. Aki a hátsó dobféket fikázza, annak javaslom, hogy nézzen picit utána szakmai oldalakon, szervízeknél: a hátsó dobfékes verziónál az első féktárcsa jóval nagyobb. Én vásárláskor még átszereltettem volna négy dobfékesre, de lebeszéltek róla, és talán igazuk is volt: mivel az autó súlyeloszlása nagyon egyenetlen (60-65% az első tengelyen) ez a fékrendszer pont így megfelelő. Elöl kényelmesek az ülések a sportos tartás ellenére, de mentünk már le négyen (felnőttek) Horvátországba panasz nélkül. Hátul csak a fejtér necces, amúgy kényelmes.
Ahogy másik is írták, ezzel az autóval folyamatosan szereplés van, mindenki csodájára jár. Időtlen a formaterv, 2009-ben ugyanúgy ámulatba ejtő, mint '99-ben volt. Húsz év múlva igen komoly eszmei értéke lesz egy szép állapotú T23-as Celicának...
Voltam akkora marha, hogy akkor adtam el, mikor tökéletesen rendbe lett hozva. Ha megengedhettem volna magamnak, akkor megtartottam volna második autónak. Nem kizárt, hogy egyszer veszek egy VVTL-i változatot - bár kényelem szempontjából picit elment a kedvem a földönülős - hátramászós problémáktól, ami tulajdonképpen minden alacsony japán kupét kizár...
Jótanács Celica-vásárlóknak:
- inkább 6 sebességes manuális váltóval válaszd
- javaslom a VVTL-i (192 LE) motort, vagy ha VVTi, akkor 2003 utáni legyen VAGY európai változat
- nézesd át a futóművet, mert felénk gyorsan elhasználódik
- használj gyári alkatrészeket, meghálálja az autó
- ha lehet KERÜLD a márkaszervízeket (okokat lásd lenn)
- alkatrészvásárláskor érdemes körülnézni az amerikai ebay-en: USA-ban sokkal több ilyen autó van, és többször találtam ritka kiegészítőt és olyan árakat, ami még szállítással együtt is olcsóbb volt, mint Magyarországon megvenni!
- és végül az örök igazság, ami a japán benzines motorokra hatványozottan igaz: a motor lelke a megfelelő olaj és megfelelő csereintervallum!
Hibalista
- - teljes motorfelújításra volt szükség (lásd a leírásban) - - hátsó kerékcsapágy (típushiba) - - egyik féltengely (bontóból beszerezhető, fel is újítható) - - vízpumpa (a gyári lett cserélve 140.000 km után) - - fényszóróizzó (félévente az egyik oldali tompított) - - középkonzol izzói (félévente) - - a futómű legtöbb alkatrésze, a magyar és lengyel utakat nehezen bírja - - lambdaszonda (az a rohadék check engine lámpa!!!) - - katalizátor - - csomagtartó teleszkópok télen nem tartották fenn a nehéz ajtót --> röhej, mert fordítva visszaszerelték, úgy meg már működött. Állítólag rutinból fordítják, így kihúz mégegyszer annyit, mint a másik irányban. Logika nincs benne, de a saját szememmel láttam, hogy működik!
Ide hordtam szervizbe
EVO 10 Kft (Baranyai Attila), Aszófő Nagyon ügyes, márkaszervízhez képest olcsó szerelő, az alkatrészbeszerzését tekintve megszégyeníti a magyar Toyota-hálózatot. Sajnos ő is a "vémax-zsolti" betegségben szenved, azaz soha nem készült el időre az autó, sokszor nem lehetett telefonon elérni, és buta kifogásokat hozott fel (ellopták a telefonját, elveszett, beázott a telefonja) ahelyett, hogy azt mondta volna, hogy lusta volt nekiállni a szerelésnek. Ennek ellenére az árát elkérte rendesen, de ismétlem, még mindig olcsóbb volt, mint a márkaszervíz.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Toyota Strasszer, SzékesfehérvárToyota Autófókusz, Zalaegerszeg Sok alkatrészt nem tudnak beszerezni, vagy csak botrányos áron. Eszméletlen drágán dolgoznak (a BMW szervíz óradíja OLCSÓBB!!!), és könyvből nézegetik, hogy mit hogyan kell szerelni. Értem én, hogy ritka a Celica, de sajnos a rutin is hiányzik. A drága és sz@r szervízek miatt én már nem szeretnék többé Toyotát venni...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323F (BA) | Következő autója? | 320D (E46) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
