Celicaérzés...
Szöveges ítélet
Nem volt racionális választás. Életem első autóvásárlása előtt állva próbáltam ésszerű autókat keresni. 4-5 éves Polok, Stilo, Punto és társai. A baj csak az volt, hogy kiskorom óta autóőrült vagyok. Nekem olyan autó kellett amibe, ha beülök megmozdul valahol-valami.
Celicát találni nagyon nehéz ügy. Nagyon kevés van belőle, ami van azok sokszor nincsenek megfelelően ápolva. Nekem szerencsém volt, egy gondozott példányt sikerült kifognom gyönyörű feketében, relatív kevés km-el. Már amikor első találkozásnál 50m-ről kiszúrtam az autót, tudtam az enyémnek kell lennie.
A népítélet megírásáig kivártam 1 évet a megvételtől, hogy tudjak elfogulatlanul írni. Sajnos nem fog menni. Egyszerűen az álmaim autója. Ez volt talán a japánok utolsó időszaka amikor tudtak szép és egyedi sportos kupékat gyártani. Formára szerintem az egyik legegyedibb autó,
gyönyörű arányok, kecses vonalak. Ami hihetetlen az egészben a kocsinak semmi baja, még olajat sem kellett utántöltenem. A héten ment át vizsgán és minden tökéletesen működik, mindössze szűrőket kellett kicserélni.
Konkrétumok: Maga a vezetési élmény fantasztikus, de jár áldozatokkal. Nagyon alacsonyan ülsz, a futómű nagyon feszes. Ez azt jelenti az útra odatapad az autó, imádja a kanyargós utakat. Sajnos az úthibák az ellenségei, a kátyúkat nagyon megérzi a futómű, figyelni kell.
A motor is jeles minden tekintetben. Az 1.8-as motor nagyon sportosan mozgatja a kocsit, nem egy sportautó, de nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni. Kanyargós utakon kevés ellenfele van, autópályán 170-es utazótempónál is érezni bőven van még tartalék. Az egyetlen hátrány talán az, hogy a motor nyomatéka igazán 3 ezer után kezd megindulni, és az emelkedőt sem kedveli igazán.
Elöl a helykínálat tökéletes, úgy tervezték a vezetőt szolgálja ki minden tekintetben. Mintha egy fotelben ülnél, kényelmes kartámasz a váltó mögött, szinte a földön ülsz hallgatva a kellemes morgást. Apropó váltó, a sportosságra van tervezve, viszonylag rövid fokozatokkal, gördülékeny kapcsolásokkal. Hátul a helykínálat kisebb utazásokra alkalmas igazán, mögöttem (190cm) nehezen férnek el. Ennek ellenére hosszabb M7es utazást is töltöttek el hátul kényelmesen.
A csomagtér meglepően nagy, akár egy nagyobb utazásra is be lehet pakolni több személyre.
Amiben a kocsi eltér a szériától, hogy kapott egy Momo könnyűfém felni szettet, sportosabb 205/50R16-os gumival. Valamint egy Sebring sport kipufogó dobot, Momo sportkormányt, és egy hangrendszert mélynyomóval és erősítővel.
Összefoglalásként számomra tökéletes választás volt. Hibátlanul működik, keveset fogyaszt (7.5-8). Még mindig gyakran körbejárom annyira elvarázsol formája, és sokan megnézik útközben is. Semmire nem cserélném el.
Hibalista
- Amióta az enyém, semmilyen probléma nem akadt. Megvétel előtt nagyszervízen esett át, ami a szűrők cseréjéből és olajcseréből állt. A kéziféket kellett kicsit megerősíteni.
Ide hordtam szervizbe
SupraTrend
Nagyon szimpatikus társaság, áraik korrektek, és a munkát is gyorsan végzik. Csak a legjobbakat tudom elmondani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Maximum mellé |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
