A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1993-1999)

Celica 2.0 GT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bagira a Dzsungel könyvéből

Szöveges ítélet

Előző autóm, egy 323-as Mazda ('95, 1.8 114LE) talán még most is meglenne - bevallom, azt szerettem a legjobban -, ha valamilyen nagyobb motorral választom. Ezen okból következett a csere. Mivel ez a japán vonal igencsak tetszett és bevált, így újra 90-es évek végéből kerestem japán autót, szívós benzinest, lehetőleg nagyobb teljesítménnyel.
Tetszett a Civic, a Colt, de normális motorral nem találtam belőlük értelmeset. Aztán egyszer a parkolóban láttam meg egy nagyon szép, fekete T20-as Celicát. Majdnem papírt tűztem a szélvédőre is, hogy megvásárolnám. Ez a verzió egyszerűen nem volt a látóteremben, csak az újabb, azonban a "cicalámpás" még milliós tétel lett volna. A HaHu-n szétnézve szinte minden eladó példány a pici motoros, 1.8-as 116 lóerős változat volt. Két darab GT-t találtam értelmes áron, amik szóba jöhettek képek alapján.
Márciusi szombaton elmentem megnézni a drágábbat, ami képen nagyon jól festett, telefonban pedig az "újszerű" jelzőt használták. Pár órás út után azonban szörnyű kép fogadott. Összetaknyolt, ganyin telibefújt szörny volt, aminek mindene össze-vissza állt, tömítések és csavarok hiányoztak, a belseje szétbarmolva. Ki sem próbáltam. Továbbmentem (kicsit elszontyolodva) a másikhoz. Annak ellenére, hogy ezt olcsóbban hirdették, sokkal jobb volt az állapota. A 20 év persze ezen is meglátszott, gittelt kerékjárati ív, törött belső elemek a csomagtartóban, de nagy baját nem láttam. Nekem megért 700.000 Ft-ot, a friss műszakijával.
Azóta úgy 6000 km-t használtam, így elérkezettnek láttam az időt, hogy megfogalmazzam (magam számára is) a tapasztalataimat. A motor nagyon erős, nyomatékos, "bele szorulsz az ülésbe" típus. Alacsony fordulaton semmi extra, de 2500-tól aztán elkezdenek történni a dolgok :). A Mazdának tudtam, hol vannak a határai, "kinőttem". Ennek viszont már nem szeretném megtudni, mik a határai, egyszerűen nem-hüyén vezetve nem lehet kiautózni; mindig van benne tartalék. A motor egyébként a közel 300e km ellenére nem fogyasztja az olajat, nem füstöl, semmi baja sincs. Én már csináltam vele 6.9-es fogyasztást is, de általában vegyesen ilyen 9 liter benzint kér 100-on.
A belsejében tetszik, hogy a gyújtáskapcsoló szemben van velem, egészen fent. A kezelőszervek, gombok mind tipikus 90-es évekbeli japán, semmi érdekes, de jó nyomkodni őket. Az ülések is nagyon kényelmesek, viszont csak 4 személyes az autó, ne is próbálkozzunk többen beülni. Az ajtókon az ablakok keret nélküliek, ami főleg nyáron nagyon jól néz ki, ellenben azért van szélzaj nagyobb tempónál. Az enyém klímás, viszont tetőablak nélküli, ami a legjobban hiányzik.
A hibái között először, ami vele született: a csomagtartó bár nagy, de nagyon magas a pereme. Nem értem, a rendszámtábla miért nem nyílik fel a csomagtartóval; így igen nehéz bele pakolni.
Most pedig a "szent három hiba" ami engem ért vele. Először is nálam elkezdett remegni a kocsi fékezéskor. Ezt egy első tárcsacsere megoldotta; bár a történet nem ennyire egyszerű, mert az új szett egy idő után ismét ezt a hibát produkálta. Aztán egyik nyári reggelen szétrepedt a vízhűtőm, szerencsére egy buszmegállóba pont begurultam, amíg a mentő csapatra vártam. A harmadik komolyabb dolog a kuplung, ami mostanában kezdi megadni magát, össze-vissza van a fogáspontja.
Később megismertem a parkolóban látott Celica tulaját, akkor mentünk is az övével. Örülök, hogy a nagyobb motorost választottam; a 116 lóerő, főleg egy ilyen külsőhöz egyszerűen nem illik, nem elég.
Ami esetleg még érdekes lehet, hogy bár én beleszerelmesedtem a formájába, a legtöbb ember szerint csúnya. A formája, a lámpái, olyan, mint Bagira a Dzsungel könyvéből. A lányok sem szeretik, szóval ilyen célra - legalábbis itt a nyugati országrészben - marad a tucat BMW.

Hibalista

- - jobb oldali ablakemelő kapcsoló - - kuplung - - vízhűtő - - féktárcsa

Ide hordtam szervizbe

Szabó Autótechnika Kft., Cím: Csepreg, Dózsa Gy utca, 27, 9735Telefon: (94) 365 083

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 275000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 323F Következő autója? Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1993

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)