A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1993-1999)

Celica 2.0 GT ST202 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Auriol után szabadon

Szöveges ítélet

Középsulis voltam mikor megláttam "A celicát". A bukólámpás celica is fasza volt, de ez volt a non plus ultra. Ahogy Didier Auriol terelgette még mindig könny szökik a szemembe. Nyilván a GT four elérhetetlen volt egyetemista fejjel. Mindig is szerettem volna egy Celicát, barátoméknak volt, ódákat zengtek róla.

Egyik nap bent voltam a barátom kereskedésébe, amikor egy lebombázott elejű dino sárga Celica GT-t megpillantottam. Nyilván ez mai szlenggel élve "perfect match" lett volna. Még mielőtt beindítottam volna, lezsíroztam az üzletet. Potom 350e Ft-ért enyém lett.
3 hónap alatt sikerült minden alkatrészt összeszedni (ami ma már nem egyszerű, de hála a bontóknak mindig van hozzá szinte minden), összerakni és fújni. Ez 2011-ben volt, 7 éve. Azóta bővült a család, Celica maradt, családi kombi lett mellé vásárolva.

Hogy miért marad? Mert ebbe az autóba nem beül az ember, hanem körülöleli az embert az autó, a kocsi darabjává válik. Nem sportkocsi, hanem sportos kocsi, ezt nem szabad elfelejteni. A 176 ló és a gyári sperdifi jól teszi a dolgát, dinamikusan mozgatja az autót, nincs szarrá elektronikázva, van motorhang és bírkózni is kell a kormánnyal a szerpentineken, nem hátradőlve tenyérrel tekerni, mert "az elektronika teszi a dolgát".
Igen, 8 másodperc alatt gyorsul százra, ami mai szemmel nem sok...de nincs turbó, nincs kompresszor és 23 éves!!! Itt az ember a japán autótörténelem egy darabjában ül. Fenntartási költsége alacsony, normális vezetési stílussal városban 8 liter körül használható, bináris vezetés mellett 16 litert is fogyasztott már lazán. A rövid 5. miatt nem érdemes autópályán sem leforgatni, mert megugrik a fogyasztás rendesen.

Mai napig az autóbuzik odajönnek hozzám parkolóban, hogy milyen jó állapotban van, mekkora kedvenc volt az az autó, stb. Ez a coupe forma szinte már nem létezik.

7 év után még mindig azt mondom, nem fogom eladni, marad amíg nem lesz extra költeni való pénz egy Suprára vagy NSX-re.

Ja és még 1 dolog: hátulra befér 2 db gyerekülés (csak überszopó betenni a gyereket, de nem lehetetlen) és a csomagtér is elég nagy (az autó egy 3-as BMW méret).

Ha olcsón fenntartható elsőkerekes japán autót keresel, akkor nem gondolkozni, csak venni egy Celica-t :D

Hibalista

- mivel az autót törötten vettem, ezért egyből idomokat, lámpákat, hűtőt, stb. kellett vennem. Azóta kapott egy új vezérlést, gátlók cserélve lettek illetve féltengelyek is.

Ide hordtam szervizbe

barátomhoz Nyékre

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Integra Következő autója? NSX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1993

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)