Auriol után szabadon
Szöveges ítélet
Középsulis voltam mikor megláttam "A celicát". A bukólámpás celica is fasza volt, de ez volt a non plus ultra. Ahogy Didier Auriol terelgette még mindig könny szökik a szemembe. Nyilván a GT four elérhetetlen volt egyetemista fejjel. Mindig is szerettem volna egy Celicát, barátoméknak volt, ódákat zengtek róla.
Egyik nap bent voltam a barátom kereskedésébe, amikor egy lebombázott elejű dino sárga Celica GT-t megpillantottam. Nyilván ez mai szlenggel élve "perfect match" lett volna. Még mielőtt beindítottam volna, lezsíroztam az üzletet. Potom 350e Ft-ért enyém lett.
3 hónap alatt sikerült minden alkatrészt összeszedni (ami ma már nem egyszerű, de hála a bontóknak mindig van hozzá szinte minden), összerakni és fújni. Ez 2011-ben volt, 7 éve. Azóta bővült a család, Celica maradt, családi kombi lett mellé vásárolva.
Hogy miért marad? Mert ebbe az autóba nem beül az ember, hanem körülöleli az embert az autó, a kocsi darabjává válik. Nem sportkocsi, hanem sportos kocsi, ezt nem szabad elfelejteni. A 176 ló és a gyári sperdifi jól teszi a dolgát, dinamikusan mozgatja az autót, nincs szarrá elektronikázva, van motorhang és bírkózni is kell a kormánnyal a szerpentineken, nem hátradőlve tenyérrel tekerni, mert "az elektronika teszi a dolgát".
Igen, 8 másodperc alatt gyorsul százra, ami mai szemmel nem sok...de nincs turbó, nincs kompresszor és 23 éves!!! Itt az ember a japán autótörténelem egy darabjában ül. Fenntartási költsége alacsony, normális vezetési stílussal városban 8 liter körül használható, bináris vezetés mellett 16 litert is fogyasztott már lazán. A rövid 5. miatt nem érdemes autópályán sem leforgatni, mert megugrik a fogyasztás rendesen.
Mai napig az autóbuzik odajönnek hozzám parkolóban, hogy milyen jó állapotban van, mekkora kedvenc volt az az autó, stb. Ez a coupe forma szinte már nem létezik.
7 év után még mindig azt mondom, nem fogom eladni, marad amíg nem lesz extra költeni való pénz egy Suprára vagy NSX-re.
Ja és még 1 dolog: hátulra befér 2 db gyerekülés (csak überszopó betenni a gyereket, de nem lehetetlen) és a csomagtér is elég nagy (az autó egy 3-as BMW méret).
Ha olcsón fenntartható elsőkerekes japán autót keresel, akkor nem gondolkozni, csak venni egy Celica-t :D
Hibalista
- mivel az autót törötten vettem, ezért egyből idomokat, lámpákat, hűtőt, stb. kellett vennem. Azóta kapott egy új vezérlést, gátlók cserélve lettek illetve féltengelyek is.
Ide hordtam szervizbe
barátomhoz Nyékre
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Integra | Következő autója? | NSX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
