Amerikai fekete cobra
Szöveges ítélet
Els? autóm kiválasztásakor fontos volt számomra az autó külseje, ereje és a vezetési élmény. Végül egy fekete amerikai változatú 1.8-as 120 LE Celica mellett döntöttem. Az amerikai változat nagyjából abban különbözik az európaitól, hogy hosszabb és van rendes csomagtartó része (szerintem ett?l sokkal szebben néz ki, mint az európai). Teljesen le voltam ny?gözve: gyönyör? ívelt formák, nagyon jó indulatú, stabil, kényelmes (f?leg elöl, hátul kevésbé, de elviselhet?), hihetetlen nyomatékos motor 3000 fordulatszámtól (bár egy pár 10 lóer?vel több elfért volna még benne, leginkább az alacsonyabb tartományban), rendkívül megbízható, gyakorlatilag a 100.000 km-es kötelez? vezérm?szíj cserén kívül csak olajat, ablakmosót és benzint kellett tölteni bele. Az egyetlen rossz élményem, hogy az USA-ban beszerelt riasztó id?nként megmagyarázhatatlan okból beindult és csak akkor állt le, amikor az akksi már megadta magát, és a riasztó gyártójának szervízében sem tudtak vele mit kezdeni. A rádió (gyári Panasonic) még egy érdekes dolog volt, mert csak a páratlan tizedes? rádióállomásokat tudta fogni (az amerikai autókban ez elég gyakori), így néhány adóról le kellett mondani. A gyári 14 collos (hogy ezt ki találta ki?) kerekeket lecseréltem 17" 215/45 -re, ami odaszögezte az autót az aszfalthoz, olyannyira, hogy városban a buszok által "kitaposott" nyomban komoly er?feszítést igényelt irányban tartani az autót, mert egyébként arra ment amerre a mélyedés vitte. Az ötödik fokozat olyan volt, ha 150-nél padlót nyomtam megugrott az autó. És akárhogy nyomtam 10.5 liter fölé egyszer?en nem bírtam vinni a fogyasztást. Javítani való gyakorlatilag nem volt vele, de 2 év után úgy gondoltam átnézetem rendszámtáblától rendszámtábláig és a szakszervízben (ismer?s szerel?) egy fél napos vizsgálódás után a hátsó rendszámtábla világítás egyik kiégett ég?jét találta csak, amit ha nem ? mond, nem hiszem el. És ugyan ez volt az eredmény két évvel kés?bb eladás el?tt, azzal a különbséggel, hogy akkor még ég?t sem kellett cserélni.
Mióta nehéz szívvel eladtam sokféle kocsi megfordult a kezem alatt, de egyik sem ér fel vele, pedig a többi autó jóval drágább és fiatalabb volt.
Hibalista
- Utólag beszerelt riasztó
Ide hordtam szervizbe
Toyota - Monor (ismer?s szerel?höz)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Sakura, Emil Frey kritikán aluli, de általában a szakszervízekr?l ugyanez elmondható, kivéve talán a monori Toyotát.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
