Számomra a világ legjobb autója
Szöveges ítélet
Rövid történetem és tapasztalataim a celicával kapcsolatban:
Nem ilyen autót akartam venni. Egy normál, 5 személyes családi autóban gondolkodtam, de a véletlen úgy hozta, hogy megpillantottam ezt a gyönyörűséget a neten. Meglátni, és megszeretni. Egy gondom volt csak, ami miatt kicsit viszakoztam a vásárlástól, az az, hogy 256e km volt akkor már az autóban. Féltem megvenni, de mindenkitől (szerelőktől is) azt hallottam, hogy ez egy toyota, ez nem sok, főleg ha vigyáztak rá. Idestova 4 éve van nálam, már 316e-nél járok, és szinte semmi baja a motornak (már láttam közelről a hengereket is, kitünő állapotban vannak). És most jöjjön a tapasztalat:
előnyök:
-megbízható, mint általában a japán autók, de azért gondoskodni kell róla, hogy sokáig az is maradjon
-sportos, időtálló forma. 14 éves autó, és még mindig sokan megbámulják. Ha azt kérdeznék tőlem, hogy ha lenne rá lehetőségem mit változtatnék meg a formáján, akár a legkisebb dolgot is, azt felelném: semmit - így tökéletes ahogy van
-motorteljesítmény, ugyan csak 1.6-os, de a 105 lovat igen erőteljesen adja le
-szépen kidolgozott belső tér; ellentétben a manapság gyártott tucat autóktól, nem az ócska, kopogós müanyagokból épül fel a belső tér, hanem puha műbőrszerű boritással, plüss tetőkárpittal, és minőségi anyagokból. Ahogy az egy sport autóhoz méltó...
-az extra felszereltség alap. Ugyan csak a már sokat emlegetett tucat autókat említve, itt alapból megkapod az extrákat (elektromos tükör, szervokormány, ablakemelő, központi zár, de az ABS, klíma, elektromos tetőablak is megtalálható)
-jól kitalált, kézreálló kezelőszervek, jól látható, esztétikus mérőórák
-jó menettulajdonságok; mivel viszonylag alacsony az autó, és emelett lapos is, nagyon jók a kanyarodási és úttartási tulajdonságai, bár a lengéscsillapítók emiatt kicsit keményebbek, jobban felveszik az út egyenletlenségeit, de legalább nem úgy viselkednek mint a nagyobb autók, amik ringanak az utakon, mint a hajók pld. Ford Galaxy
-2 személynek igen kényelmes, de még egy 4 tagú család (2 felnőtt és 2 gyerek) is elég jól megfér az autóban
-jól körülölelő ülések, hátnak is és lábnak is kényelmesek, és emelett széles tartományban állítható
-könnyen tuningolható, mind belsőleg, mind külsőleg; nagyon dögös autót lehet belőle faragni, de a gyári kinézet is kiváló
-nem minden második autó ilyen, ezért aki kicsit is ki akar tünni, annak ideális választás
-manapság már elég olcsón lehet hozzájutni, de érdemes jól körbenézni, mert nehéz jó állapotban lévőt találni. (A legtöbb tulaj beleszeretett és nem hajlandó megválni tőle...)
-könnyen hozzáférhető cserélendő alkatrészek; bár ez inkább a szerelőket érdekli, de érdemes megemlíteni a motorteret is, ahol az egyes alkatrészek elhelyezkedése jól kitalált, ésszerű, könnyen hozzáférhető
hátrány: (nem vészes, de akad)
-lámpák; abban az időben jónak számított, de manapság a xenon korszakban már gyengének bizonyul, de persze cserélhető egy kis ráfordítással
-ha hátul 150 cm-nél magasabb akar ülni, az biztos hogy kicsit szarul érzi majd magát. 150cm alatt viszont kényelmes
-mivel nincs ablakkeret, felhúzott ablakkal nehezebben záródó ajók (nagyobb lendületet kell venni, de azért óvjuk a családot, hogy wc ajtónak tekintse...)
-hosszú ajtók. ez főleg párhuzamos parkolókban okoz gondot, és főleg a családtagoknak. kitárják ameddig csak lehet, én meg tépem a hajam mikor nekicsapódik a másik autónak...
-viszonylag drága eredeti alkatrészek, de ritkábban kell venni mint az utángyártottat, persze némelyik alkatrész helyett jó az utángyártott is, de ne a motor és részei legyenek azok...
-alacsony autó révén a magasabban lévő autók lámpái, és a nemérdekel hogy a másik szemébe világítok akkor is magasra állítom a lámpamagasságot vezetők miatt nem sokat lehet látni este a szembejövők miatt
-alacsony autó révén, ajánlott a patkákat messziről elkerülni
-mivel lapos, erősen döntöttek az üvegek, ráadásul hátul még egy szárny is található, nem egyszerű parkolni vele; inkább érzésre kell hagyatkozni, mint a látásra
-és végül, de nem utolsó sorba meg kell hogy említsem saját negatív tapasztalatomat is:
számítsunk arra hogy gyakrabban intenek ki a rendőrök ellenőrzésre. Engem volt hogy 2x2 sávos úton a belső sávból intettek ki, pedig mindkét sávban voltak rendesen autók, és volt olyan is, hogy kerek perec megmonták, hogy az autó miatt szedtek ki, mert meg akarták nézni belűlről is... :)
Hibalista
- Bal első kerékcsapágy - vételkor rossz volt (20e)
- Kipufogó dob - vételkor rossz volt (60e spotdob)
- Lengéscsillapítók - vételkor rossz volt
- Szelepszár szimering - még gyári volt (kb. 50e)
- Kézifék bowden - (kb. 12e)
- Hengerfej tömítés - Utángyártottat kerülni kell, ezzel sok idegeskedést, szervízköltséget lehet megtakarítani. Nekem 3. garnítura van benne. Első kettő utángyártott...
- Fékbetétek, szűrők, a szokásos kopó dolgok...
Ide hordtam szervizbe
Amit lehet magam oldok meg rajta, de néha elkel egy tapasztaltabb segítség, egy jól felszerelt műhely is...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 256000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1988 opel corsa | Következő autója? | ennél maradok ameddig csak lehet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
