A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Celica (1989-1994)

Celica 1.6 STI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Számomra a világ legjobb autója

Szöveges ítélet

Rövid történetem és tapasztalataim a celicával kapcsolatban:

Nem ilyen autót akartam venni. Egy normál, 5 személyes családi autóban gondolkodtam, de a véletlen úgy hozta, hogy megpillantottam ezt a gyönyörűséget a neten. Meglátni, és megszeretni. Egy gondom volt csak, ami miatt kicsit viszakoztam a vásárlástól, az az, hogy 256e km volt akkor már az autóban. Féltem megvenni, de mindenkitől (szerelőktől is) azt hallottam, hogy ez egy toyota, ez nem sok, főleg ha vigyáztak rá. Idestova 4 éve van nálam, már 316e-nél járok, és szinte semmi baja a motornak (már láttam közelről a hengereket is, kitünő állapotban vannak). És most jöjjön a tapasztalat:

előnyök:

-megbízható, mint általában a japán autók, de azért gondoskodni kell róla, hogy sokáig az is maradjon

-sportos, időtálló forma. 14 éves autó, és még mindig sokan megbámulják. Ha azt kérdeznék tőlem, hogy ha lenne rá lehetőségem mit változtatnék meg a formáján, akár a legkisebb dolgot is, azt felelném: semmit - így tökéletes ahogy van

-motorteljesítmény, ugyan csak 1.6-os, de a 105 lovat igen erőteljesen adja le

-szépen kidolgozott belső tér; ellentétben a manapság gyártott tucat autóktól, nem az ócska, kopogós müanyagokból épül fel a belső tér, hanem puha műbőrszerű boritással, plüss tetőkárpittal, és minőségi anyagokból. Ahogy az egy sport autóhoz méltó...

-az extra felszereltség alap. Ugyan csak a már sokat emlegetett tucat autókat említve, itt alapból megkapod az extrákat (elektromos tükör, szervokormány, ablakemelő, központi zár, de az ABS, klíma, elektromos tetőablak is megtalálható)

-jól kitalált, kézreálló kezelőszervek, jól látható, esztétikus mérőórák

-jó menettulajdonságok; mivel viszonylag alacsony az autó, és emelett lapos is, nagyon jók a kanyarodási és úttartási tulajdonságai, bár a lengéscsillapítók emiatt kicsit keményebbek, jobban felveszik az út egyenletlenségeit, de legalább nem úgy viselkednek mint a nagyobb autók, amik ringanak az utakon, mint a hajók pld. Ford Galaxy

-2 személynek igen kényelmes, de még egy 4 tagú család (2 felnőtt és 2 gyerek) is elég jól megfér az autóban

-jól körülölelő ülések, hátnak is és lábnak is kényelmesek, és emelett széles tartományban állítható

-könnyen tuningolható, mind belsőleg, mind külsőleg; nagyon dögös autót lehet belőle faragni, de a gyári kinézet is kiváló

-nem minden második autó ilyen, ezért aki kicsit is ki akar tünni, annak ideális választás

-manapság már elég olcsón lehet hozzájutni, de érdemes jól körbenézni, mert nehéz jó állapotban lévőt találni. (A legtöbb tulaj beleszeretett és nem hajlandó megválni tőle...)

-könnyen hozzáférhető cserélendő alkatrészek; bár ez inkább a szerelőket érdekli, de érdemes megemlíteni a motorteret is, ahol az egyes alkatrészek elhelyezkedése jól kitalált, ésszerű, könnyen hozzáférhető

hátrány: (nem vészes, de akad)

-lámpák; abban az időben jónak számított, de manapság a xenon korszakban már gyengének bizonyul, de persze cserélhető egy kis ráfordítással

-ha hátul 150 cm-nél magasabb akar ülni, az biztos hogy kicsit szarul érzi majd magát. 150cm alatt viszont kényelmes

-mivel nincs ablakkeret, felhúzott ablakkal nehezebben záródó ajók (nagyobb lendületet kell venni, de azért óvjuk a családot, hogy wc ajtónak tekintse...)

-hosszú ajtók. ez főleg párhuzamos parkolókban okoz gondot, és főleg a családtagoknak. kitárják ameddig csak lehet, én meg tépem a hajam mikor nekicsapódik a másik autónak...

-viszonylag drága eredeti alkatrészek, de ritkábban kell venni mint az utángyártottat, persze némelyik alkatrész helyett jó az utángyártott is, de ne a motor és részei legyenek azok...

-alacsony autó révén a magasabban lévő autók lámpái, és a nemérdekel hogy a másik szemébe világítok akkor is magasra állítom a lámpamagasságot vezetők miatt nem sokat lehet látni este a szembejövők miatt

-alacsony autó révén, ajánlott a patkákat messziről elkerülni

-mivel lapos, erősen döntöttek az üvegek, ráadásul hátul még egy szárny is található, nem egyszerű parkolni vele; inkább érzésre kell hagyatkozni, mint a látásra

-és végül, de nem utolsó sorba meg kell hogy említsem saját negatív tapasztalatomat is:
számítsunk arra hogy gyakrabban intenek ki a rendőrök ellenőrzésre. Engem volt hogy 2x2 sávos úton a belső sávból intettek ki, pedig mindkét sávban voltak rendesen autók, és volt olyan is, hogy kerek perec megmonták, hogy az autó miatt szedtek ki, mert meg akarták nézni belűlről is... :)

Hibalista

- Bal első kerékcsapágy - vételkor rossz volt (20e)
- Kipufogó dob - vételkor rossz volt (60e spotdob)
- Lengéscsillapítók - vételkor rossz volt
- Szelepszár szimering - még gyári volt (kb. 50e)
- Kézifék bowden - (kb. 12e)
- Hengerfej tömítés - Utángyártottat kerülni kell, ezzel sok idegeskedést, szervízköltséget lehet megtakarítani. Nekem 3. garnítura van benne. Első kettő utángyártott...
- Fékbetétek, szűrők, a szokásos kopó dolgok...

Ide hordtam szervizbe

Amit lehet magam oldok meg rajta, de néha elkel egy tapasztaltabb segítség, egy jól felszerelt műhely is...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 256000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 1988 opel corsa Következő autója? ennél maradok ameddig csak lehet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Celica 1989

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)