Gép - Gép - Pokolgép !
Szöveges ítélet
Mikor gyerek voltam (most is az vagyok :)) neztem a TV-ben a WRC-t, akkor Sainzek alaztak a vilagot a Celica 4WD-kell. Akkor eldontottem, hogy "eccer" nekem is lesz, es vettem egy ST185-st(mivel Imprezara meg nem futja). Eleg olcson vettem (kb 4000 Euro), de kicsit le is volt pukkasztva, de szerelem volt az elso latasra (ezuton bocsanatot kerek a baratnomtol:)). Ment mint az allat sot mint allatcsorda, pedig zorgott , csorgott, forralta a vizet, es a legrosszab: nem mutatott a sebessegmero :(( de nem is kellett mert ugyis mindenkit lealaztam vele az orszaguton (csak vissza 3-as padlo, 3 nagy lelegzet es 160 aztan bepoccented a 4-est, padlo, 4 nagy lelegzet es 200 - erre utolag jottem ra mikor mar merte a sebesseget:))). Aztan 1 nap utan rajottem, hogy talan ebben a vilagban meg valakinek szuksege lesz ram, igy kapott uj fekeket (tarcsa+betet+hatul majdnek az egesz haz kb 1000 Euro) , uj vezerszij , uj hengerfej tomites es ujra lett az egesz gyuruzve (kb 600 Euro) es a lengescsillapitok komplett felujitast kaptak (kb 200 Euro) meg vettem egy karambolos ST165 4WD (400 Euro) de csak a sportkormanyt meg a vizpumpat raktam at rola, ja es a sebessegmero meghajtast. Igy 5000 Km-re fogyott el 1 lityi olaj es egy csepp viz sem hianyzott belole, pedig gyurtam a belet rendesen.
Az auto nagyon jol ment, 3500-nal kezdett a turbo eledezni, 15-eves kocsi volt , 150 000 km-vel de nyugodtan porgettem 6000-6500 (a pirosig, mert ugye a piros az dupla), azt sem mondta, hogy: hulye vagy fiam!!! (ezt max az anyum mondta volna , de persze az auto nem arulkodott otthon :))) Hetvegen nyagattam a kornyekbeli orszagutakon, futomu kivalo, eleg konnyu vele a tureshatar fele autozni, en mint kezdo "rallis" elveztem es sosem feltem benne, inkabb attol feltem hogy a sok levagott kanyar utan ne jojjon senki szembe es ne botorkaljon senki az uton. Motor es a valto igazi sport-feelinget ad - 1-es 60 , 2-es 95-100 , 3-as 160 ez a kocsi legelvezetesebb pontja (un. G-pont , ismet bocsanatot kerek a baratnomtol :)) , felporgeted a turbot es siman jatszol vele 110 es 160 kozott, minden gazparancsot zokszo nelkul teljesit, a meletted ulo sikit es legkozelebb o is vezetni akarja es aztan pedig neki is kell ilyen a gyengebbek pedig rosszul lesznek es .......).Ja 4-es 200 aztan 5-os. Innentol mindenkire rabizom. En 220-at pengettem az orszaguton meg kicsit ment volna, de mar nem mertem nyomni,(de nem is erre van ez az auto) ja meg veszesen kozeledett a kovetkezo falu is.. A kanyarokban futomu meg rohog rajtad hogy csak ennyi ver van a pucadban :). A fogyasztas kicsit megugrik de mivel nem iszom ( kikki ismet bocs :) es nem dohanyzom (ez igaz :)) akkor meg mi a hezag.(egyszer lementem vele 310 km-t 29 liter 98-oktanossal ! Nem kellene ezt elkuldeni a Guinnes konyvbe??) Viszont 2 ev alatt 2,5-szer csereltem komplett gumi szettet. majd vegul a hulyulesre osszedobtam 4 gumit es 4 kereket.Az indulasnal nem lehet atporgeni a gumikat mint az elol vagy hatul meghajtott autoknal. Nem ettol kell gyakran cserelni. Max gaz es 0-sekundumos kupplung elengedesnel az auto "nyikkanik" egyet es "hajra fradi" majd az orrod megcsapja a kupplung szaga amire kicsit rapiritottal, de birja a gyurodest, hanem a gumik szelei kopnak le kivul-belul (ahogy porgeted, csusztatod a kanyarokban), van olyan elso gumim amin a kozepen majdnem max a futofelulet, viszont alig tudod elolvasni ki gyartotta es milyen meretu a peremeirol meg ne is beszeljunk.
Az igazi elvezet pedig a teli autozas havas utakon. Itt nem kell gyotornod az autot, nem kell felned hogy 150-nel beszallsz az arokba, hanem finoman csusztatgatod a 40-50-60-70-el kanyarokba, porogsz vele egy helybe mig a melleted ulo nem kuld par rokat a kesztyutartoba. Itt lehet igazan "rallizni" es nem teszed tonkre magad meg az autot, es ha netan beszallsz vele az arokba, megfog a ho, kevesebb a kar, a faterod meg kihuz a traktorral, persze ha van otthon:))). Szazzal ugy megy havas uton mint a ho nelkulin es itt sincs 30 meteres "csikhuzas". A Max gaz + 0 sec kupplung = 3-szor atforognak a kerekek az auto 10 cm sullyed es "hajra Fradi", nincs "balra jobbra dulongeles, mint ahogy 13 vilmoskorte utan szoktam".Persze jo teli gumik kellenek. Egy fel telet lementem nyari gumin. Hat 4x4 ide vagy oda, nem ajanlom senkinek.
Kivulrol meg belulrol kicsit utott-kopott volt, a korrozio normalis hatarokon belul mozgott, de meg igy is megneztek az utcan, sot nagyon sokan meg is csodaltak mert a kornyeken meg nem nagyon volt ez a tipus, es ha megmondtam hogy mennyi idos akkor bizony sokan csodalkoztak, hogy ennyire jo design volt akkoriban, es ha a parametereket is megemlitettem,... hat sok embernek kolcson kellett adni vagy minimum vinni egy "kort".
Sajnos el kellett adnom(2800 Euro-ert vittek el a Magas-Tatra ala, ott tobb a ho:)) tobbet kell a 4x4:))). Kezdett megint a futomu zorogni - razni, az elso kerekagy csapagy is oda lett(hiaba csak felujitattam), a kipufogo mormogni kezdett meg valamikor gyanus jelek jottek az elektronika felol (foleg nagyon paras-esos napokon,de ment, csak ismerni kellet melyik eloszto dobozt kellett "megkocogtatni" :)))), meg nem neztek jo szemmel az osztrak vamosok az utott kopott orszaguti gyilkost (engem mindig kicsit tovabb mustraltak , felnyittattak a csomagtartot sot egyszer a forgalmit is elkertek, biztos valami drogdilernek neztek :))) pedig lealaztam volna a VR6-os golfjukat. Egy 2500 euros raforditassal kicsit helyre lehetett volna pofozni de nem mertem megreszkirozni. Eleg oreg kocsi volt, pedig toyota de hmmm.... kar....de nem baj .... majd az impreza :), meg persze igy auto nelkul maradtam volna es ket autot meg nem akartam.
Hibalista
- Akku-toltes regler, benzinszint mutato , turbonal a tomites, ablakmoso motor.
Ide hordtam szervizbe
Talaltam egy falusi sracot, falusi garazs-muhely. A sracnak kisujjaban van az egesz 4x4 meg Turbo meg ami kell. Megfordult mar a keze alatt az osszes csodagep(a kornyeken sok a bolond), csak hat a beigert javitasi terminusok nehezen jottek ossze, az idot mindig 4-el kellett szorozni :) de szerintem ez szakmabeli betegseg:) Amugy carlos sainz-nak sem volt jobb szereloje az biztos :) ja es a srac tudasahoz merten szinte ingyert dolgozott.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 300 D | Következő autója? | Skoda Octavia 1.6 100 PS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
