Első autónak cukor (Nekem kellemetlen :] )
Szöveges ítélet
Bevallom, első autó a friss jogsihoz. Sajnálom is szegényt, nem feltétlenül ezt érdemelné, de részemről nem akartam egy swift-ben ülni, viszont apuci se vett nekem új autót, hogy másnap lezúzzam, ezt találtam kompromisszumos megoldásnak: Szép is, jó is, sportos is, nem is eszik, megy is, egyedül, ill. fehérnéppel tökéletes és ha netán odakenem valahová, borzasztóan fogom sajnálni, de árából fakadóan az eldobható kategória. (Mármint ahhoz képest, hogy egy hasonlóan kellemes újabb verda javítása mennyibe kerülne - itt meg bejátszik a régi swift egyik pozitívuma: Szinte bármi történik vele, az GTK, onnantól meg kis szerencsével jól is ki lehet jönni belőle)
A hátulütője, hogy a pótalkatrész, szervízelés stb. nem éppen a legoptimálisabb árfekvésben, de valamit valamiért.
Még tudni érdemes, hogy én nem vallom az átlag (tisztelet a kivételnek) magyar mentalitást, vagyis hogy kinyomom a szemét, majd az utolsó leheletével berakom egy kereskedőhőz és veszem a következő áldozatot, amit újra széttaposok - ennek fényében kezelendőek a leírtak.
A fentiekből fakadóan arról sokat nem beszélhetek, hogy milyen a vezetési élmény, mert az én tapasztalataim aligha mérvadóak jelenleg. (Ráadásul egy dízel kombin tanultam meg vezetni, szóval még a kevés tapasztalatom is irreveláns)
De azért röviden: ('pro')
- A (tudtommal amúgy is tartós) motor remek állapotban volt megbízható >>> *lol
- Megy, szépen, 100-ig csendben és ha kell, effektíve gyorsan
- A fogyasztásnak csodájára lehet járni szvsz (főúton becsúszik 6 alá is, ha csak cirkál vele az ember)
- 2 emberig tökéletes, sok hely van a cuccoknak (addig senki se hiszi el, amíg nem látja mekkora hátul, pedig ez ugye arra készült, hogy 500 kilométer sivatagozáshoz is beférjen az egcájg a tereprallysoknak, bármennyire túlzó ez így - magáért beszél), vagyis ideális amíg nincs gyerek ill. nem bandázni akar vele az ember
- Nem vagyok falusi gyerek, nem hiszem, hogy bárki ferrarinak nézné, mégis meg-meg dícsérik és a hölgyeknek kurvára mind1 ám, hogy ez most Carlos Saintz edisön, vagy 1.6-os: piros, bukólámpás, coupé = szeretik
- Bár nem sokat mentem vele, de nem tűnik hálátlan darabnak, úgy hiszem kellő gondoskodás mellett a világ végéig is (Főleg hogy teli tankkal elgurul 600 km-ert lazán)
('kontra')
- Költeni kell rá, a legtöbb dolog átlagnál drágább, lévén átlagos, nem szokványos = nem egy swift, mint említettem, valamit valamiért, de donor évről évre több van ;]
- Köztudott, hogy a lámpái azok olyanok amilyenek ... és valóban (Eszközölnek nekem bele jobb égőket, meglátjuk - vagy nem :D ) >>> új testekkel és égőkkel elfogadható
- Hátulra csak gyereket meg bedrogozott tiniket szabad rakni, egészséges felnőtt ember ott max fél órát bír ki, de az első huppanon tuti beveri a felét
- A látvány hátránya, hogy az autó elég hosszú és nagyon lapos, ezt most megpróbálom érzékeltetni: Egyrészt egy MX5 is kitakarja előre a látóteret, mint más autó előtt egy családi kombi, tetején 4 biciklivel. Másrészt elég nagy fordulóköre van és nem feltétlenül fér be oda, ahova elsőre gondolná az ember, szákhelyen parkolni elég nagy kínszenvedés
- A keret nélküli ablakok azok keret nélküli ablakok, figyelni kell rá, főleg télen (Pofán kell baszni aki az üveggel csapja be, stb.), ill a féli lehúzott ablak nem opció, csak a végállások vannak .. remek magyar útjainkon
- A klima, mint olyan, az ha benne van azért szopás, ha nincs benne azért szopás, de azért lehett volna benne :D
Nem spiráznám túl, ár érték arányban szerintem rendben van (ha jól választ az ember) és szerethető, nagyon szerethető >>> Ezt máig így gondolom!
>>>> Pár év távlatából:
Sikerült belenyúlnom egy olyan hasfájásba, amit nem kívánok senkinek. Az autót korábban megtörték elől, oldalról. Mint kiderült, az egyik brezon (amely a váltó és motor pontos illeszkedését hivatott biztosítani a csavarokon túl) letört, ami pont annyi teret engedett neki mozgásban, hogy sorban zúzta le a kuplungtárcsákat, ill. meg volt repedve az egész váltóház.
Többször pesten, egyszer Székesfehérváron hullott szét, utóbbi egy 25 rugós trélezessel indult, mondjuk volt rá pénz, mert így nyaralni nem jutottunk el :D
Vagy folyamatosan cserélgetem, vagy vmi kontárkodás... végül blokk csere lett váltóval együtt.
Ezen kivül komolyabb gond nem jelentkezett, de azért az apróságok így is fel tudják emészteni az embert anyagilag.
Szóval az első két év végül kicsit kínkeservesre sikerült (boldog hónapok között hetes-ónapos állások), de mire végetért mindez és minden meg lett benne csinálva, helyreállt a rend.
Vagyis az elmúlt bő két évben már csak olaj és hasonló cserék miatt, meg a saját magam szórakoztatására vittem szerelőhöz. (Nálam alap, hogy 2-3 havonta látnia kell, amúgy is kedvelem őket, jó ez így mindenkinek.)
Most ugyan érik egy szilent csere, de kialakításából fakadóan - fém G szemes - ez nem kényszerű, inkább csak kényelmi ügy, meg igény.
Szóval ha rendben van tartva, akkor nagyon jó autó, ha nincs, akkor meg mint sok más társa, horror pénzeket tud megenni. Pedig ez még az olcsóbb megoldás (4AFE, vagyis a Papp Tibi által is méltatott világból kimenő darab), a 2 literes 3SGE nagyságrendekkel problematikusabb tud lenni.
Mostanra érett meg, hogy ugyan mindenre elég, de már átülnék egy erősebbe, ami esetleg nem elől hajt - már ki is szemeltem a következő áldozatot.
# Azoknak pedig, akik ilyen autót szeretnének vásárolni és ezért olvasgatnak:
Ne sajnálják a kicsit drágábbra az ezreket, simán megtérül pár év alatt (ill. érdemes a index Celica topicját látogatni) és mindenképpen nézessék át a megfelelő emberrel. A hahu-t nézegetve 3-4 darabra jut egy említésre méltó példány, 5-600k alatt pedig tuti ciki lesz, szóval csak okosan.
A színekről pedig: A piros messze a legnagyobb szopó, nagyon össze-vissza tud fakulni, érdemben hozzáfényezni nem lehet, vagyis ilyen korára ha nem makulátlan és garázsban állt, tuti kinéz neki egy teljes újrafényezés. Polirozást és hasonlókat tessék elfelejteni, egyedi festéséből fakadóan (gyárilag nem külön lakkozott, hanem a festékben volt az is) amíg jó, addig jó, utána menthetetlenné válik.
Hibalista
- Így 4 év után, álljon itt a lista ami cserélve lett (részben kényszerből, részben a tudatos fenntartás jegyében ill. igényből) - váltó - új blokk (átfűzve, gépműhely, stb, váltóval együtt 200 pénz) - kuplung háromszor vagy négyszer, lásd a teljes leírásban (elsőre minden, utána már csak a tárcsa) - lambda szonda (2×) - kormányszervó generál (30k) - új kézifékkötelek (15k) - hátsó stab rúdak (30 körül darabja) - kipufogó köztes elrohadt elemei (10k) - generátor (10k) - új aksi (halott volt, amivel vettem - 12k) - az összes kerékcsavar, mert az egyik gumis full igénytelenbe rossz mérettel szedte le őket (meg ezek kérem rézből voltak és így nem csak koptak, de csavarodtak is) de ez amolyan szerencsés volt, áldott legyen a felnis-gumis akinél később voltam(centirozással együtt 5k) - hűtősapka, ami ránézésre jó volt, csak mégse - már majdnem hűtőcsere jött volna, amikor kiderült, hogy ott ereszt - 2k) - első fényszorók és már a második szett nightbraker izzó(ez szerencsés, mert nem mindenki tudja, hogy nagyon sok más autóval szabványos, még egyes Ikarusokban is ilyen van - tehát olcsón lehet utángyártottat kapni, jobban megéri mint a foncsoroás és egyéb szenvedés. 10k + 3k egy pár izzó) - első és hátsó (utóbbi dob fék) felújítás (már nemtom) - további szépségcikkek és extrák: váltózsák, könyöklőfedél, műszerfali gombok nagyrésze, fejegység meg új hangszorók és hozzá az első kettőbe 'doboz' hozzá (van gyári extra, amivel szebben szól, de csak a fullosabb kivitelekben volt), 4 sárhányó (amit én amúgy kötelezővé tennék, télen és esőben sokak életet könnyítené meg), váltó cserénél extra csapágyazás a szebb és jobb működés érdekében, egy oldalsó index csere gyárira (repedt volt), sportlégszűrő és még sorolhatnám - nah meg persze a kopó alkatrészek - - Szóval összesen bőven ráköltöttem mégegyszer az árát 2 év alatt. -
Ide hordtam szervizbe
Valahol a fogarasi legvégén egy magán, főleg VW specifikus, ismerős által - bajom nem volt velük, de vissza se mennék, több okból. Mivel a nevüket nem írom ki, mind1 is.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
TR Performance - Piszkor RicsiNagy guruja az autónak, amiben tud segít, amit lehet barátiba megold. Persze csodát nem tud tenni, nah meg folyamatosan több hetes várólistája van és sztahanovságával sokan próbálnak visszaélni, de lényeg a lényeg: Merem ajánlani, főleg Celica/MR2/Supra tulajoknak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | IS 300 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
