Toyota Celica ST165
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?!?
Talán a legelején, életemben nem volt ilyen autóm sőt erős kocsim sem egy fantasztikus remek kis családi autótol váltam meg szintén Toyota típusú volt! Márkáját tekintve Starlet nem igazán papolok, hogy milyen kocsi is az aki ismermi tudja hogy nagyszerű aki nem hát járjon utána:)
Mivel már akkor 75 lóval később 105 lóvacskával szaladgáltam hamar rádöbbentem arra a dologra, hogy kevés kevés és kevés. Igen huszas éveimet taposom, szintén lehetne mondani, hogy fiatal surmó, suhanc vagyok de hozzá teszem nem az a fajata aki nem bír kivárni egy dugót vagy előzés előtt elfelejt indexelni és más elé bevág aki közbe anyukázik, türelmes típus vagyok. De hát igen nekem is vannak mikor beindul a gőzerő ez kimondottan jellege szerint olyan helyen van. Talán nyáron találtam meg a hírdetést, erről az autómról drága szerelmemről:) Mit is mondjak, szerelem első láttásra? Felhívtam az akkori tulajdonost, beszélgettünk vagy 2 hónapig szinte, mert személy szerint borsodi kölyök volnék és a kiszemelt kicsike az ország másik végén volt:) (Zomba) Aztán eljött a nagy nap előtti villám látogatás elmentem megláttogatni leendő kedvesemet:) Csodás pompás fenomenális volt az élmény amit nekem nyújtott, bár azt hozzá kell tennem akkor igen még csak 185 Le-nél tartottam és 250Nm-ernél:) De hát nagy lépés volt az életemben főleg, hogy előtte csak első kerekes autóim voltak. Egyszerűen ahogy megindult alattam az első kuplung felengedést és gázfröcsöt sosem felejtem el a mai napig ha rágodnolok feláll a hátamon a ször. Aztán eljött a nagy nap, nagyon szépen muzsikált az autópályán hazafelé. Kivételesen, mint minden új autónak megszoktam nézni a végsebességét. Mit kell mondani 20 éves kocsitól el voltam hallva de nagyon is ezt hallkan sugom meg 245km/h simán vitte és nem bőgött nagyon a motor lehetett benne beszélgetni. Már akkor valami elkezdődött bennem, hisz az új autók sem mennek ennyit. Aztán sajnos egy végzetes hiba miatt, egyik ismerösömnek köszönhetöen hamarosan megláttogatta a lakatos ismerősömet, ő helyre pofozta és át is nézettem de eléggé alaposan. Egy apró kis rozsda folt sem volt rajta, elöző gazdája ugy néz ki rendszeresen ápolta az autót, de sajnos a motort nem. Nem megfelelő olajat tett bele, a váltóban szintén nem, szóval jött a költekezés ezerrel immár rengeteg pénzemben van, de meg kell hagyjam megéri nagyon is. Sokmindent kapot új felnit, új futóművet, stb. stb. stb. Volt egy nagy generálja, mostmár szépen jár a motor remek a fogyasztása, megvagyok vele nagyon elégedve.
Akinek ilyen autója van tudja miről beszélek akinek nincs, el kell mondjam ki kell próbálnija. Visszatérve az autóra és egy kis szakmai zsargon. Sajnos vannak apró dolgok amik nem tetszenek és nem az autó hibájából kifolyólag hanem talán a mérnököké. A vezető oldali ülés elektromosan állítható kagyló, de aki mellettem ül sima plüs ülés jutott neki, lehetett volna az övé is már ilyen, hisz ez egy Rally remek autó amit Carlos Saintz is vezetett. A navigátornak is dukál egy kagyló szerintem, nah de mindegy. Sajnos az elektromos antenám már sima antenna elért benne a műanyag szál. Van ilyen. Aztán ami nem tetszik még az pedig, hogy még a szakszervízben sem mernek a kocsihoz hozzányúlni és ez az ország eléggé sok kontáral van körülvéve:( Tisztelet persze a kivételnek, de szerintem ők nem magukra veszik hanem egyet értenek velem. Egy kuplung cserében mi kerül 110 ezerbe mikor egy szinter kuplung szereléssel körül belül 80 ezer forint? Ezekre értem. Az autó technikai adatáról annyit, hogy ABS es fékrendszer található alatta, ami nem minden kocsiban működik, nekem sajnos csak fél oldalt működik egy kontárnak köszönhetően, 1450kg a vas de repíti és valahogy ez a súly biztonság érzést ad. Most jelenleg olyan 210 Le nél járok már vele a nyomatékot nem tudom, sokan dicsérik a gyári Toyota CT26 turbóját is nagy viszonylag alúlról tölt nekem jelenleg olyan 2500 2600 tól már tölt, de 3000től az igazi. Az autó gyorsulása 0-100km/h ra 7.2s és persze hátsó LSD differenciál műnek köszönhetően, ha kell teszi a seggét a kocsi. Sajnos a Torsen remek sper diffit két szériába tették csak de ez is csak pénz kérdése mint minden más.
Fogyasztás, sok mindekit hallok hogy rettentő sok, nekem is volt másfél hónap mikor 50 litert volt hajlandó bezabálni 100km-en, de tudtam orvosolni a problémát (Lamda szonda), jelenleg városban 10-12liter autópályán 8-8,5liter megengedet sebességnél, a Computere az normális nem vinnyog minden túróért, a váltója pedig egyszerűen, mint kés a vajban ahova teszem ott marad, nem kell fakanalazni mint egyes francia autókban, nem lóg nem kotyog. Csak dicsérni tudom, mint minden más ismerősöm ezt a szériát.
Talán nem hiába világbajnok rally autó volt hajdanán apáink korában
U.i.:
"Toyota sosem hagy cserben" Ez a mottóm, akit érdekel az interneten található videó képsorozat és minden más az autómról.:)
Visszatértem e cikkem megírásától kb egy évre...
Hol is járok? Mi történt a kocsival?...
Kb most jelenleg még mindig a műhelyben járok enyhe motor átépítésen esett át a kicsike! Kicsit féltem bele vágni a dolgokba, mert sok rosszat halottam a motor tuningról..." csökken a motor életartama stb.stb.stb." Ezek bebizonyosodtak hogy nem feltétlen igaz, csak ha kihegyezzük a motort, de ebben a motorban oly sok tartalék volt. íme jelenleg 330 ló...
Kicseréltünk mindent igen nagy ránc felvarást kapott a kocsi motorja az utolsó csavarig minden új benne... és még mindig megéri a pénzét... sokan megkérdezik, hogy uram isten ebből már teljesen új kocsit lehet venni, de én hajthatatlan vagyok és csóválom a fejem, hogy megéri, megéri megéri...
Miért is éri meg? nézzük kapunk egy új kocsit elhordjuk szervizekbe nem 1-2 forintokért persze és jönnek elő az olyan dolgok 5-6 évesen amire költeni kell... Nos én most megcsináltattam nem kell már szervizbe hordani 1-2 forintokért ha van vele valami már tudom mit cseréltem ki benne és mi hibásodhat meg(jelentem most semmi sem egy jó ideig). szóval megspóroltam egy kis szerviz költséget, valamint nem muszáj nekem gyári alkatrészt bele tennem, tehetek azt amit én akarok, éspedig köztudott hogy, a (nem gyári) tuning alkatrészek erősebbek és olcsóbbak is, már itt is spóroltam.. Az autó árát nem tudom megspórolni de minden mást igen...
Eladni már nem fogom ez megbizonyosodott bennem, sem pénzügyi okokból kifolyólag ugyanis nem fog engem megmenteni az autó eladási ára semmitől sem, mint némely kolega igy tesz maximum csak késleltetni lehet nem megszüntetni az okot, ha meg nem lehet, akkor tartsam meg a kocsit... jaj de kicsit elkalandoztam a témától... visszatérve a kocsira ahogy említettem minden új benne szerintem én vagyok a legöregebb alkatrésze a kocsinak:) Remélem mikor meglesz az új festés is és megkeresem a total car stábját, hogy mutassák be a kocsimat igent fognak mondani és szívből szeretném megmutatni ország világ előtt, hogy mit is tudtak építeni a japánok 20 évvel ezelőtt...
Az autó nagyon mozgékony fogyasztása nem nőt befolyásoló mértékkel, maximum csak ha sportosabban vezetek a kelleténél akkor kb 16 liter, de ezt megbocsátom neki hisz kérem szépen azért a lovakat ettetni kell.. és ha belegondolunk abba hogy ha 330 paci egymás mellett állna és 16 liter vizet adnánk nekik tuti szomjan halnának:) szerintem kegyes vétség ezt megtudom bocsátani neki...
Annyit tudnék modani még, hogy ne irjam tele ezt az egész total car-t népítéletett, hogy akinek van ilyen kocsija higgye el ha eladja csak a szíve fog fájni utána nem fog kapni ilyen jellegű autót egyáltalán nem....
Utó irat.: ha láttnak az utcán ne villogjanak nem láttok ha vezetek... "Egy Toyota sosem hagy cserben..."
Hibalista
- Lengés csillapító, fékek...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 228000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Starlet | Következő autója? | Toyota Supra 2JZ Twin turbó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
