Egy szépség, aki ha kell könyörtelenül büntet is
Szöveges ítélet
Régi történet ez és boldogult ifjúkoromat juttatja eszembe. 1990-ben 650 nyugatnémet márkáért, vámmentesen lett az enyém ez a gyönyör?, metálbordó, kék plüssüléses, bordó b?rkárpitos, lapos, csupaüveg sportkupé, - (szerintem) minden Celicák legszebbike.
1.6-os motorja papíron csak 88 lóer?s volt, de ezt a mai napig sem hiszem el, csakis valami elírásról lehetett szó, mert úgy ment, mint a seggberúgás és 1990-91-ben gyakorlatilag bármilyen másik autót könnyedén megbüntetett. (No persze, akkor még nem voltak EVO Lancerek és Imprezák: a 323/325 BMW-k, GSI Kadettok és a GTI Golf II-k lehettek volna ellenfelek, de nem voltak azok) A kocsi hihetetlen menetteljesítményére példa: Els? útjaink egyikén, négy személlyel vágtam neki az érdi emelked?ne. Kissé kishit? voltam a 88 lóer? miatt, így csaknem tövig tapostam a gázpedált, hogy a 140-es tempót megtartsam. Három feddhetetlen ember (+én) a tanúm arra, hogy a Celica az emelked? tetejére nemhogy lelassult volna, hanem ellenkez?leg: 190-re gyorsult fel!
Egyszer a Margit-hídon lenyomtam egy lomha 560SEC-et. A vastagnyakú maffiózó ezt a sértést nem tudta lenyelni - vagy az anyósülésen lustuló sz?ke cicus hergelte fel? - ezért megpróbált bosszút állni. Végigtolt a Margit utcán, a Rómer Flóris utcán, fel a hegyre majd végül a Törökvészi út hosszú egyenes emelked?jén sikerült neki a visszavágás (Hiába: 5.6 liter, az 5.6 liter!). Mire az emelked? tetejére értem, a Merdzsó már jött is lefelé, s a kopasz diadalittasan vigyorgott. (A hülyéje képes volt kb. 4km-t autózni fölöslegesen, csakhogy megel?zhessen egy öreg 1.6-os kupét) Hazáig röhögtem rajta.
Csajozásra elméletben kiválóan alkalmas volt a járgány. Egy barátom ezt az elméletet a gyakorlatba kívánván ültetni meg is kísérelt az elektronyos ablakemel? alkalmazásával kocsiból leszólítani egy csinos hölgyet a Kazinczy utcában, de az ablakemel? bemindta az unalmast. Barátom belátta, hogy a csukott ablakon keresztüli aszfaltbetyárkodás legfeljebb egy korai Menzel-filmben állná meg a helyét, így a járgány csajozásra alkalmasságának gyakorlati tesztje végülis meghiúsult.
Raktérrel nem igazán rendelkezett a kicsike. Egy alkalommal ugyanezen barátommal, s két hölgy társaságában kíséreltünk meg lejutni a Balatonra, de a hölgyek tetemes mennyiség? poggyásza egyszer?en nem fért be a gyönyör?, csupaüveg csomagtérajtó alá.
Ez a mal?r egyben a gépkocsi hattyúdala is volt egyben, mert az apámtól a hétvégére kölcsönkért - ekkor már két napja a tulajdonát képez? - Mercedes Benz 200D (W115-állólámpás) típusú gépelybe kb. 100 méter megtétele után szabályosan beleszerettem és h?tlenül elhagytam (elcseréltem) érte az én kedves Celicámat.
Végülis szerelem volt ez, de csak afféle, mint a kamaszkori szerelmek. Imádott Mercedeseim árnyékában szeretett Celicámra, inkább csak, mint romantikus, könny? kis kalandra gondolok vissza, akárcsak arra a lányra, akinek a cuccai miatt életem átültem nagy szerelmébe a W115-be.
Utóirat: Azért hihetetlen, mennyire változik a világ!Köztisztvisel?ként dolgoztam és f?iskolára jártam 1990/91-ben, s mégis megengedhettem magamnak egy sportkocsit. Nem is tudom, hogy ma ez mennyire volna lehetséges...
Hibalista
- Gyújtáselosztó (párás hajnalokon papírzsebkend?vel kellett kitörölni), ablakemel? (csajozási kísérlet közben), kuplung (beesett), fékrendszer felleveg?södött (pumpálni kellett, de a légtelenítést követ?en soha többé nem fordult el?)
Ide hordtam szervizbe
Körszálló melletti már megsz?nt AFIT (?) szervíz.
(Olcsók voltak és mindig jól megcsodálták a kicsikét!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | BMW 316 (E-21) | Következő autója? | Mercedes Benz W115 200d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
