Szerény tökély
Szöveges ítélet
Az autó egy fehér, teljesen sérülésmentes kombi, full alap, még szervó sincs benne. Egy volt országgy?lési képvisel?t?l vettem, ? hozta be magának. 5000 km-enként cserélt benne olajat, évi 2x, így az els? motor-és váltóolajcserénél még sárga olaj folyt ki...:-)
Az ember is nagy becsben tartotta, csak nyáron használta, soha meg nem törte. A kombinak ?rület nagy csomagtartója van, szeritem a formája szép, hátulról a 80-as évek amerikai kombijaihoz hasonlít egy kicsit. A motor már DOHC 16V, szegénykeverékes, sportmotor, 114 vagy 116 LE teljesítmény?. Úgy gondolom, b?vel elég ebbe a kaszniba, 195/50R15 gumikkal is eléri a 200-at, kombi létére igen jónak mondtható. Hihetetlen nyomatékos, er?s, soha nem mértem vele 8 liter fölött, 5,94 volt egyszer a minimum, normál esetben vegyes használatban 6,8-7,2 liter. 4 téli gumival soha el nem akadtam vele nagy hóban sem, persze az ésszer?ség határain belül közlekedve. Érdekes megemlíteni, hogy a 180ezres szerviz (gyári szíjak+olaj+olajsz?r?+légsz?r?+munkadíj)26.600 Ft-ba került. Ez egy Astra akciós olajcseréje.
A motor, a váltó, az elektronika, a futóm? gyakorlatilag kinyuvaszthatatlan, 220ekm van benne, a zöldkártyán még mindig tudja a gyári értéket(!!). 10 ezrenként cserélek olajat a motorban. így az új kocsik már nyilvánvalóan ebb?l a szempontból takarékosabbak, de ha azt nézem, hogy egy új kocsi 4-5 milliónál kezd?dik, az a kamatokat tekintve 4-500 ezer egy évben. Abból kijön ennek az ára, és az autó biztosan megbízhatóbb, mint bármelyik másik. Ezt még Japánban gyártották, a CarinaE-t már Angliában, így már több baj volt vele, mint ezzel, mégis még az is hülyére verte az összes európai gyártót megbízhatóságban és fenntartási költségekben.
Korából adódóan a rozsda kijött rajta itt-ott, igaz, olyan helyeken, ahol a festék lever?dött. Id?ben kijavíttattam, így hegeszteni nem kellett, de a kötényt, az ajtók díszcsík alatti részét meg a küszöböket 2 éve átfényezték. Azóta semmi baja.
195 cm magas lévén is modthatom, elöl igen kényelmes hosszú úton is, hátul magam mögé nem férek el kényelmesen, de bevallom, ritkán ülök saját magam mögött, normális ember pedig el szokott férni mögöttem.
A bels? elég egyszer?, ma már megmosolyogja az ember, de ha megnézzük, igazat adunk annak a szakújságírónak, aki az "ergonómia mintapéldányá"nak nevezte. Valóban az, minden kézre esik. Azt gondolom, ennyi id?s autótól, de még jóval fiatalabbtól sem kap az ember többet. Azoknak ajánlhatom, akiknek nem fontos az egyedi megjelenés (bár egy-két aprósággal fel lehet szépen öltöztetni), a nagy presztízsérték (van ilyen 16 éves korban?), viszont olcsón akar olyan megbízható, tágas, kényelmes autót venni, ami még évekig gykorlatilag ingyen kiszolgálja. A feleségem kapta meg, miután megtanukt vezetni, t?le viszont szerintem 6 ló sem tudná elszakítani, úgy szereti a kocsit. Azóta is használja.
Hibalista
- 167000 km stab.összeköt? 4.650,-Ft (gyári)
- 188000 km szelepszárszimmering 4.990,-Ft/szett (utángyártott)
- 192000 km hátsó kipufogódob 23.000,-Ft (gyári)
- 209000 km kormányösszeköt? 12.600,-Ft(gyári)
-
- Megjegyezném, hogy a futóm?alkatrészeket minden esetben többhetes erdélyi kirándulás után kellett cserélni.
Ide hordtam szervizbe
Cimbi
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Strasszer Autosystem Kft, Székesfehérvár
Nagyon meg voltam velük elégedve, nem éreztem még, hogy levennének
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort XR3i | Következő autója? | Volvo 740GLE TD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
