Toyota GTi a hősi halott
Szöveges ítélet
Nos akartam egy autót ami japán, nagy, és jól megy. Ez ilyen. GTi kiadás, és ugyan azt nem tudtam kinyomozni, hogy milyen erős a motorja, 158, vagy 175 lovas, mindenhol mást irnak a 2 literes GTi-re. A motorja 16 szeleps 2 literes Twin CAM. A forgalmiban 135 ló van, de a sima GLI annyi, ez biztosan több. De az biztos, hogy a gyorsulási élményre nem lehet panasz, ha úgy tartja kedvünk, zuhanhatunk a horizont felé. 0-100 ig kb 8 mp, de 120-nál vagy 140-nél is meglepő erővel indul, és hipp hopp itt a 220 km/h, észre sem venni. Többet nem mertem vele menni, de úgy éreztem röhögve bírta volna. Amúgy emberien is lehet velem menni, ilyenkor nincs hangja szinte semmi, csak akkor morran fel, ha odalépek neki, de akkor kell is a hang. A fordulatszámmérője 9000-ig mér, és bár hülyén hangzik, minél jobban nyomom neki annál jobban megy. max nyomaték 7000-nél érkezik. Belül kényelmes, sportülések, jó oldaltartással, nem kell a kormányba kapaszkodni. Kormányzás közvetlen, érezni az utat, viszont parkoláskor könnyü... nagyon jól eltalálták. Váltója pontos, könnyen jár. 5 perc vezetés után mintha mindig ilyet vezettem volna. Szóval nagyon bejön az autó, családdal kényelmes szedán, egyedül ha akarom, vadállat. Minden elektromosság, meg technika MÜKÖDIK, használni kell az autót, és persze megadni neki amit kér, olajat szürőt 7000-enként cserélek. Fogyasztása emberi tempóban: pálya 8, vegyes 10, élvezve: pálya 10, vegyes 12.
Gti forever!!!
------------------------------------------------------
Eltelt egy ujabb év. Az autó kifogástalanul teljesit, minden előzőleg leirt szavamat tartom. A futóművében elkezdett kopogni valami, de ez nem az autó hibája, hanem az utakéi. Megcsináltatom és életben tartom az autót, úgy döntöttem. Mint kiderült, ilyen Gti-ből nagyon kevés van itthon, és hogy csak japánban gyártották, és nyugat-európában szaladt néhány darab belőle. Szóval ez a márka krémje. És miután nem rozsdál, olajat nem eszi, és mindene müxik, érdemes fenntartani akár veteránkorunak is szerintem. Na majd ahogy telik az idő irok még róla.
--------------------------------------------------------------------------
A futómű megcsináltatva, bár olyan alkatrészárakon, hogy ugrottam egy hátraszaltót: néhány gömbfej és egy toronycsapágy 100.000 Ft. csak az alkatrész. A márkaszerviz szabadkozott, hogy bocs ilyet még nem láttak, más tipusnál ez 10-15 ezerből kijön. Ilyen tipus (carina Gti) NINCS itthon, de Európában se nagyon, valami távoli konszignációs raktárból hozatták a cuccokat, 2 hétbe tellett. Szépen megcsinálták, fékeket futómüvet mindent.... tipp topp lett, és 250e. lett a vége. És ezek után 5 nappal PUFFFFF totalcar... hogy stilusos legyek. Tulajdonképpen megvédte a családomat, pár öltéssel meguszták a gyerekek. Oldalütközés volt, az anyósülés eltünt, a B oszlop betolta középre. Szóval becsülettel hősi halált halt, totálkár. Azóta is siratom, ilyen autóm csak remélhetem, hogy lesz egyszer.
Hibalista
- Nem romlott el semmi rajta. Vásárlás utáni kötelező dolgokat cseréltettem, és néhány dolgot kellett rendbetenni, ugymint teljes vezérlés, olajak, szűrők, fékek és futómű. Azóta csak használom.
Ide hordtam szervizbe
Pillanatszerviz Budakeszin. Osztályon felüli munka, és bár többször visszavittem, nem ráztak le, nem kértek plussz pénzt, hanem elnézést kértek, és szépen megcsinálták gariban amit még kellett. ha lenne 11-es pont azt adnám nekik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | BX | Következő autója? | 3.0 V6 Camry lesz szerintem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
